Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksinkertanen lasku -apua? Sähkölasku

Lähettäjä: typerys 
Päivämäärä:   10.4.26 10:53:16

Olo on ihan tyhmä, mutta syystä x vtuttaakin niin paljon etten jaksa ajatella tätä.

Jos sähkölasku on 800e ja se pitäisi maksaa puoliksi ja sähkölaskusta vähennetään toisen sähköauton latausta 140e, niin vähennetäänkö 140e ensin 800:sta ja sitten jaetaan puoliksi eli (800-140)/2 on 660/2=330e per nenä
vai, että 800e jaetaan ensin puoliksi ja minun osuudesta vähennetään se 140e eli
800/2=400 ja minun osuudesta pois 140e eli minun osuus olisi 260e?

Jään miettimään sitä, että jos toisen sähköauton lataukseen mennyt raha vähennetään jo ENNEN puolitusta, vähennyshän tulee silloin sille toisellekkin? Vai ymmärränkö väärin? Pointti on siis siinä, että mun ei kuulu joutua maksamaan penniäkään siitä latauksesta.

Re: Yksinkertanen lasku -apua? Sähkölasku

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 10:55:56

Miinusta 140e eka pois 800e summasta ja sit puolitat lopuksi jäänneen summan.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   10.4.26 10:56:04

Lasku 800
josta sähköauton latausta 140
= jäljelle jää 660
jaetaan kahdelle 330

Toinen maksaa 330€ ja toinen maksaa 470€ (mikä sisältää sen sähkiksen latingin). Ja joo, matikantunneilla olis ollut ihan hyvä käydä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.4.26 10:56:17

Ensin pois sähköauton lataus, eli teidän sähkönkulutus on ollut 660 e/kk. Tämä summa jaetaan kahdella, eli toinen maksaa 330 e ja toinen 330 e+140 e=470 e

Päivämäärä:   10.4.26 10:57:39

800-140=660

660:2

=330 sinun laskusi. Toinen maksaa loput

Jos oikein ymmärsin.

Päivämäärä:   10.4.26 11:21:05

"Jään miettimään sitä, että jos toisen sähköauton lataukseen mennyt raha vähennetään jo ENNEN puolitusta, vähennyshän tulee silloin sille toisellekkin? Vai ymmärränkö väärin?"

Mitä hittoa? Mikä vähennys sille toiselle muka tulee? Sähköauton lataus maksanut 140€ ja muu sähkö maksanut 660€. Tuo muu sähkö on se, jonka laitatte puoliksi ja sähköauton omistaja maksaa tuon 140€.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.4.26 12:00:07

"Jään miettimään sitä, että jos toisen sähköauton lataukseen mennyt raha vähennetään jo ENNEN puolitusta, vähennyshän tulee silloin sille toisellekkin?"

Ei se vähentäminen ennen jakoa mitenkään aiheuta sitä, että sinun tililtäsi lähtee rahaa. Laita vaikka nappeja kasa pöydälle, siirrä niistä ensin pieni osa vasemmalle, jaa iso kasa kahteen ja siirrä pieni kasa toiseen isoon kasaan. Tämä on tuo laskutoimitus, minkä haluat tehdä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.4.26 12:47:43

Älkää mollatko aloittajaa. Hän on luultavasti nuori ihminen ja ehkä ensimmäistä kertaa jakaa laskuja jonkun toisen kanssa ja opettelee muutenkin aikuiselämää, näin siis ajattelin ainakin. Itse olen ollut ihan samanlainen. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.