Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoliso ei pidä lasten harrastamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 08:38:52

Erityisesti ratsastus on hänen mielestään paha juttu. Hänen mielestään harrastuksessa kåydään kerran viikossa ja muuten ollaan kotona.

Lapsemme käy tallilla muutaman kerran viikossa ja kilpailee aluekisoissa. Meillä ei ole omaa hevosta. En kuvittele, että lapsestamme olisi tulossa tuleva stara, siihen ei tule koskaan olemaan mahdollisuuksia. Ei taloudellisia eikä muitakaan. Lapsi kuitenkin kisaa sillä tasolla millä nyt on ja tekee parhaansa. Lapsella on mennyt minusta ihan kivasti. Ilmoittautuu luokkiin, missä pärjää tai ainakin saa kelvollisia tuloksia. Menee eteenpäin.

Pidän vain tosi raskaana sitä, että mies kokee lapsen harrastamisen uhkana perheelle. Hän kyllä kuskailee lasta, tosin usein mutisten. Talli on aika lähellä, mutta kävelyyn menee yli tunti. Pyörällä pääsee kätevästi ihan hetkessä.

Minusta on vähän sääli, ettei mies osaa olla lapsestaan iloinen ja ylpeä. Vaikka meillä ei kasvakaan maajoukkueratsastajaa, niin nuori, joka osaa tehdä töitä tavoitteiden eteen ja tehdä valintoja, kestää epämukavuuttakin.

Olen aina pitänyt tällaista asennetta vähän outona, kun en oikein ymmärrä, mistä se tulee.

Re: Puoliso ei pidä lasten harrastamisesta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.4.26 08:42:58

meillä vähän samanlainen tapaus, luulen että johtuu siitä ettei ole itsekään lapsena harrastanut mitään.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   10.4.26 09:00:27

Mies pelkää, että lapselle sattuu jotain hevosten kanssa. Mahdollisesti pelkää myös itse hevosia - harva mies myöntää.

Itsellä työnantaja, jonka tyttö nuorema kävi ratsastamassa. Oletettavasti putosi ja loukkasi vähän itseään. Ratsastustunnit siis loppu kuin seinään.
Itsellä on hevonen ja se on ihan punainen vaate työnantajalle.

Eli omat pelot alkaa vaikuttamaan kaikkien muiden tekemisiin, vaikka ei pitäisi.

Päivämäärä:   10.4.26 09:03:15

Oma mies on harrastanut lapsena, mutta ei kilpaillut. Minusta tuntuu, että miehen oma isä pitää kilpaurheilua vähän naurettavana muutenkin. Mies tai hänen isänsä eivät seuraa mitään lajia, eivätkä ole kiinnostuneita mistään kisoista, ei futis, jääkiekko, ralli tai yleisurkka. Molemmat arvostavat arkiliikuntaa ja sellaista kohtuullista itsensä kunnossa pitämistä.

Kumpikaan ei ole myöskään varsinaisia urahaukkoja, vaikka mies nyt johonkin pisteeseen onkin työssään edennyt.

Musta vaan tuntuu että joudun olemaan puskurina miehen ja lapsen välillä, kannattelemaan näitä tunteita ja ottamaan ne vastaan, suodattamaan, että yksi saisi tehdä sitä mikä kiinnostaa. Ja minkä itse näen vain plussana/yhtenä kokemuksena elämän varrella.

Itselläni on ratsastustausta, mutta minulla ei ollut mitään mahdollisuutta kisaamiseen lapsena. Tai no kåvin muutamat seurakisat, mutta piti maksaa ratsastuskoululle 50mk sen ajan rahaa ja häpesin pyytää sitä vanhemmilta.

Päivämäärä:   10.4.26 09:06:35

Mies pelkää, että lapselle sattuu jotain hevosten kanssa. Mahdollisesti pelkää myös itse hevosia - harva mies myöntää.

En osaa sanoa tuota. On itse lapsena ratsastanut pari vuotta alle 10-vuotiaana. Minusta ei osaa pelätä hevosia, mutta ei käsitelläkään (hevoset saattavat pelätä häntä, kun lähestyy niin isosti ja kömpelösti).

On nähnyt minun tippuvan, mutta ei reagoinut siihen millään lailla. Ainakaan ulospäin, siis. Tästä jo vuosia aikaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.4.26 09:13:46

Laiskuus ja se ettei harrastus kiinnosta häntä ja akat on muutenkin kotona miehiä varten valmiina passaamaan.

Poikaa veisi taatusti innosta puhkuen lätkään.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.4.26 09:33:13

No sanohan sille miehelle että on todella paljon parempi että lapsi hengaa tallilla ja oppii hoitamaan ja ottamaan vastuuta eläimestä, kun jos hengailisi ostarilla nikotiinipussi huulessa... ja onhan sanottu että hevostytöistä tulee hyviä johtajia. Monta hyvää puolta tuossa harrastuksessa kun vähän pysähtyy ajattelemaan.

Lähettäjä: Just joo 
Päivämäärä:   10.4.26 09:46:36

Itsekin sanoit, että ratsastus etenkin on huono, eli kyseessä on miehen mielestä väärä laji. Mun lasten isä ei oo tyytyväinen lasten harrastusvalintoihin. Jos lapset harrastais mitä isänsä haluaa, niin kuskais innokkaasti ja osallistuisi. Nyt vie pitkin hampain ja mielenkiinto täysin nolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.