Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Perheen lasten tasa-arvo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.4.26 17:52:14

En voi olla kopioimatta yhtä kommenttia tuolta toisesta topasta, missä suuri osa vastaajista oli sitä mieltä, että yksi kolmesta lapsesta ei voi lähteä kumminsa kanssa käymään Ruotsissa, koska muutkaan eivät pääse.
Minun mielestäni lapsen pitää päästä kumminsa kanssa reissuun, koska nallekarkit eivät aina mene tasan. Ja pettymyksiinkin pitää kasvattaa.

Mitä mieltä sitten olette tästä, kun perheen lapsilla jo on todella isot erot siinä mihin pääsee ja mihin ei. Ja kuka pääsee.

LähettäjäZelda 

Päivämäärä9.4.26 14:44:28

Mitäs sitten, jos lapsia on niin kuin mun työkaverilla. Eli neljästä eri isästä.

Yhden isä pitää lastaan viikko-viikko, ja lapsi saa isätään kaiken tarvitsemansa. Myös mm. käyvät paljon reissuilla ja mökkeilevät.
Lapsi on isällään myös kuukauden kesäloman, syysloman, joulun, pääsiäisen ja talviloman.

Toinen lapsi on isällään joka toinen viikonloppu ja pitkän kesäloman, syysloman, talviloman, sekä joulun ja pääsiäisen ainakin. Myös hän saa isällään kaiken tarvitsemansa, ja reissaavat, retkeilevät, ja käyvät eri paikoissa. Melkein harrastavat teattereissa käyntiä.

Kahden nuorimman lapsen isät sitten ovatkin joko vankilassa tai asunnottomia, mitä kulloinkin. Eli eivät lapsiaan näe ikinä, eivätkä mitenkään osallistu edes näiden elatukseen.

Pitäisikö siis kahdelta vanhemmalta lapselta kieltää isien näkeminen, lomat, reissut, teatterit, harrastukset, uudet vaatteet...

Vai pitäisikö vanhempien lasten isin jopa ottaa joka reissulle nuoremmat lapset mukaan? Tai jopa elättää heidät, jotta ei vaan tule kenellekään paha mieli?

Re: Perheen lasten tasa-arvo

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   9.4.26 17:55:18

4 lasta eri iseille. Suositten asentamaan kierukan, voi lapsi raukat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.26 18:07:19

En minäkään käsitä, miksi on tehty lapsia elämänhallintaongelmaisten kanssa, kun edellisistäkin suhteista alkunsa saaneet lapset selailevat kodista toiseen.

Mutta jos tilanteeni nyt kuitenkin olisi tuo, niin lapset saisivat olla isiensä kanssa ja isät saisivat ostella ja hemmotella. Jos isä ostaisi minun kotiini tavaraa, esimerkiksi jonkun pleikkarin, niin kaikki saisivat sitä käyttää vaikka omistaja olisikin lapsi x. Näin meillä ydinperheessäkin toimitaan. Ja varmasti olisi aivan normaalia, että lapset lähtevät isäviikoilleen ja muun perheen arki jatkuu. Eri elintasoa ei voi olla samassa taloudessa asuvilla, mutta jos yksi lapsi lähtisi Firenzeen ja ratsastusleirille niin toisilla lapsilla olisi jotain muuta kivaa. Vaikka yökyläilyä, uimista, leffaa...

Lisäksi jos isä ostaisi lapselle polkupyörän, niin minun rahat säästyisivät toisen lapsen pyörään.

Ja jos kahdella lapsella olisi huone jo isän luona ja meillä ei huoneita riittäisi kaikille, niin sitten nämä kaksi ehkä jakaisivat huoneen, jos mahdollista.

Se ainoa eksäni, jonka kanssa olisin halunnut lapsia, on edelleen hyvä ystäväni ja huomioi minun lapsiani. Kun mieheni oli sairaalassa, niin tämä eksäni tuli korjaamaan lapsen mopon. Jos meillä olisi yhteisiä lapsia, niin luulen, että tuo eksä muistaisi aina noiden yhteisten lasten pikkusisaruksiakin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.4.26 18:13:59

Itselläni on ollut lapsena tilanne, että omien kummieni yhteydenpito loppui ollessani todella pieni, minulla ei ole heistä itselläni mitään muistikuvaa. Pikkuveljeni kummit sen sijaan olivat paljon tekemisissä kanssamme ja myös hyvin toimeentulevia, joten veljeni sai heiltä aina hyviä lahjoja ym. Totta kai se lapsena joskus harmitti, mutta eihän se veljeni vika ollut, että hänelle osui ne ”hyvät” kummit.

Minusta lasten on hyvä oppia sietämään sitäkin, että aina kaikki ei mene tasan. Totta kai tärkeää on olla tasa- arvoinen, mutta sen ei tarvitse tapahtua siinä hetkessä, välillä toinen saa jotain kivaa ja välillä sitten toinen.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.4.26 18:22:17

Enpä ole tuota isäjuttua miettinytkään. Omallakin miehellä on jaksi lasta exänsä kanssa ja mies ja minä myös ollaan hyvin toimeentulevia kun taas exän muiden lasten isä on ulosottovelkainen työtön. Lapsille tuntuu olevan jotenkin selvä juttu, että isästä riippuu paljon mutta voihan se olla että sieltä sitten aikuisena jotain katkeruuksia käykin ilmi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.