Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Shoppailu??

Lähettäjä: Ihan tosi 
Päivämäärä:   9.4.26 15:39:32

Mitä tää tarkoittaa kun ihmiset haluaa shoppailla? Täällä on nytkin topic jossa halutaan matkustaa jenkkilään ja yhtenä kriteerinä on shoppailumahdollisuudet. Viime viikolla kyseltiin Euroopan kaupungeista ja paikanpäällä halutaan shoppailla.

Mitä ihmiset oikein ostaa kun he shoppailee? Onko jollain jatkuvasti tarve uusille esineille ja vaatteille, minne kaikki mahtuu tai minne vanhat laitetaan?

Re: Shoppailu??

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.26 15:42:24

Minä kävin ostamassa edullisia lastenvaatteita ja kahdet kengät kun olimme ulkomailla. Kotimaassa kiertelennkirppiksiä ja ostan pääasiassa lastenvaatteita ja urheiluvälineitä, mutta jos silmiin sattuu jotain muutakin sopivaa, niin ostan senkin. Esimerkiksi viimeksi löysin aivan uuden Aku Ankan taskukirjan jonka annan kummipojalle synttärilahjaksi. Annan myös lahjakortin, ettei nyt tule sanomista euron lahjasta.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   9.4.26 16:58:23

Voi hyvän tähden taas...

Itse shoppailin viimeviikonloppuna ulkomailla meikkejä ja vaatteita. Käytän toimistotyössä kevyttä meikkiä joka päivä, ja joskus tuotteet loppuu ja tykkään kokeilla uusia tuotteita kaupoissa, joita ei meillä ole. Käytän myös töissä siistejä vaatteita, paino kun seilaa ja värimieltymyksetkin joskus muuttuu niin uusia pitää ostaa. Ja joskus ostan vaan kun jokin on kaunista ja se ilahduttaa minua :)

Tämän kapitalistisen kulutussirkuksen jälkeen meikkini mahtuu meikkipussiin ja vaatteet kaappiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 18:19:23

No ainakin Amerikassa on paljon kauppoja ja tuotteita mitä mainostetaan myös Suomessa helposti vahingossa trendien kautta sosiaalisessa mediassa. Niitä ei saa välttämättä kuin paikanpäällä käymällä. Itselle käynnyt usein että nähnyt itselle mieleisiä tuotteita ja kun avaa nettikaupan niin "shipping only in America" tai vastaavaa. Sama taitaa olla Japanissa. Amerikassa, ainakin New Yorkissa mistä oli keskustelua siinä topassa ei ymmärtääkseni ole ainakaan halvempaa kuin Suomessa, mutta voin toki olla väärässä. Shoppailen itse vain maissa jossa on selvästi Suomea halvempaa esim. Italiassa oli keskimäärin aikoinaan ainakin tuplasti halvempaa ostaa vaatteita. Mutta en koskaan ylishoppaile vaan aina vaatteita josta tiedän että tulee varmasti käyttöön.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.