Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenomistajat maksavat r.koululaisten..

Lähettäjä: ..harrastuksen 
Päivämäärä:   9.4.26 14:33:33

Tajusin tänään että koska hevosenomistajat ovat keskimääräistä useammin parempituloisia, kouluttautuneimpia ja korkeammassa sosiaaliekonomisessa asemassa; joudumme me usein maksamaan ratsikoululaisten harrastuksen erinäisten tukien kautta. Toimeentulotukiasiakas pääsee viikkotunneille pitämään hauskaa eikä muuta tarvi elämässä tehdä kun itse menee 6krt/vk töihin että pystyy kisaamaan kans.tasolla. Ei kovin reilua.

Re: Hevosenomistajat maksavat r.koululaisten..

Lähettäjä: rr 
Päivämäärä:   9.4.26 14:35:45

No nyt äkkiä myyt hevosesi pois, niin pääset tuosta ongelmasta.!

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   9.4.26 14:37:41

Yleensä korkeasti koulutettujen, hyvätuloisten, korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevien ei tarvitse tehdä kuusipäiväistä työviikkoa. Korkean koulutuksen avulla myös ymmärtää, ettei toimeentulotuki riitä ratsastustunteihin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.4.26 14:38:27

Ei toimeentulotuessa erikseen makseta kenenkään ratsastustunteja. Toivon ainakin ettei makseta, löytyy niitä halvempiakin harrastuksia. Kela ei enää kaikkia resepti lääkkeitäkään maksa toimeentulotuessa.

Lähettäjä: ..harrastuksen 
Päivämäärä:   9.4.26 14:39:15

Heti löytyi tukirahoilla harrastelevat köyhät :) Aina katkeria kun ei tipu samoja mahdollisuuksia sohvalla makoilemalla. Toivottavasti tuet lakkautetaan pian. Itkekää sitten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 14:39:54

No en ole koskaan tavannut toimeentulolla elävää kansallisentason ratsastajaa. Sen verran kallista lystiä ettei kaikilla hyvätuloisillakaan ole siihen varaa ellei budjetoi tarkkaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   9.4.26 14:44:59

Jos tuki riittää ratsastus tunteihin niin tuki on liian iso.

Lähettäjä: wof 
Päivämäärä:   9.4.26 14:47:57

vai että toimeentulotuella ratsastustunneille. ehkä keppihevosella kaverin kans mettään, mutta oikeelle ratsastustunnille ei kukaan toimeentulotuella elävä pysty.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.4.26 14:49:02

Onko ..harrastuksen sijoittanut paikkojaan niin viisaasti, että pärjää ilman tukia, jos työpaikka menee alta tai sairastuu?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   9.4.26 14:49:08

Onneksi olen vain keskiluokkaa, hävettäisi olla noin ymmärtämätön.

Lähettäjä: Mikki 
Päivämäärä:   9.4.26 14:54:19

Mitäpä jos sen käyhän perheen lapsi onkkn saanut joltain välittävältä hyväsydämiseltä sukulaiselta lahjaksi muutaman ratsitunnin... ei toimeentulotuesta riitä edes normi elämiseen, ei varmasti ratsastukseen. Tuelle joutuminen ei useinkaan johdu vanhempien laiskuudesta vaan taustalla voi olla paljon itsestäjohtumattomia vaikeuksia kuten sairauksia, jotka ei näy ulospäin. On aivan valtavan hienoa jos jollekin huono-osaiselle lapselle saadaan järjestymään ratsastustunti.

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   9.4.26 14:56:51

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä persujen puoluetoimisto maksaa näistä provoista? Ja kuka oikeasti uskoo tuollaisia aloituksia? Älkää nyt noin hölmöön menkö.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.4.26 15:00:32

Mä välillä ostan joulun alla lähiratsikoululta muutaman kausikortin lahjoitettavaksi vähävaraisille lapsille. Valinnan suorittaa tuttu sosiaalityöntekijä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 16:45:45

Olisikin noin. Tuohan olisi mahtavaa. Mielekäs harrastaminen parantaa ihmisten elämänlaatua ja ideaalia olisikin että kaikki voisivat nauttia elämästä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.26 16:47:32

Miksei minulle makseta ilmaista ratsastusharrastusta?

Lähettäjä: Pollepirtissä 
Päivämäärä:   9.4.26 16:52:01

Laskin juuri, että me mieheni kanssa maksetaan joka kuukausi veroja noin 6000€ + lisäksi alv:a monta tonnia... Olisi mielenkiintoista tietää mihin nuo meidän veropennoset käytetään ja hauskempaa olisi saada päättää itse mihin ne käytetään.

Lähettäjä: Sarkasmi 
Päivämäärä:   9.4.26 16:52:15

Ratkaisu: jää työttömäksi. Rahaa tulee rutkasti, kela maksaa lomat, harrastukset, ravintolareissut ja ihan mitä vain keksitte pyytää.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   9.4.26 16:53:46

Sillon kun harrastin nuorena niin ratsastustunti maksoi 18e. Jos se olisi edelleen ton hintaista niin kyllä työttömänä esim pari-kolme kertaa kuussa voisi käydä, kunhan muuten elää sit tiukasti. Ei työttömänä ole mulla ainakaan varaa ostaa edes jauhelihaa koska mulla on kissa :D Ostan soijarouhetta sen tilalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.