Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joudun ilkeän asiakkaan luo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 14:33:27

Stressaan jo ensi viikkoa, koska työkaverini joutui sairaslomalle ja hän on ollut ainoa, joka suostuu tuon ilkeän asiakkaan luokse menemään. Minä en heti tunnistanut nimeä kun sain listan ja hyväksyin sen. Toki voin kieltäytyä ehdottomasti menemästä, mutta sitten sinne joutuu joku nuorempi joka tulee taas itkien pois, eli varmaan parempi laittaa tämmöinen veemäinen tantta sinne kumminkin.

Minä olen käynyt siellä kahdesti, ja molemmilla kerroilla se asiakas on käyttäytynyt todella asiattomasti. Nimitellyt, irvistellyt jne.

Kysynkin nyt vinkkejä, miten kohdata tämä asiakas ammattilaisen otteella? Aikaisemmin olen istunut hiljaa kunnes asiakas itse ihmetteli tätä, ja sanoin, että: "joko teen työni tai kuuntelen, mutta en tee molempia. Palkka juoksee." Ja seuraavalla kerralla sanoin etten ole nyt tällä tuulella ja lähdin pois. Kumpikaan ei ole kiva tapa asiakasta kohtaan.

Re: Joudun ilkeän asiakkaan luo

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.4.26 14:39:20

Hetken kuuntelet ja lähdet pois.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.4.26 14:43:13

Älä ota itseesi, ja laita korvatulpat tai ihan reilusti Peltorit päähäsi kun solvaukset alkavat. Sano vaikka, että räpäyttää valoja kun on valmis jatkamaan aikuismaisesti.

Oletan, että et ole hoitamassa tuon ihmisen sairautta/terveyttä siellä.

Lähettäjä: Pulp 
Päivämäärä:   9.4.26 14:43:38

"Kysynkin nyt vinkkejä, miten kohdata tämä asiakas ammattilaisen otteella? Aikaisemmin olen istunut hiljaa kunnes asiakas itse ihmetteli tätä, ja sanoin, että: "joko teen työni tai kuuntelen, mutta en tee molempia. Palkka juoksee." Ja seuraavalla kerralla sanoin etten ole nyt tällä tuulella ja lähdin pois. Kumpikaan ei ole kiva tapa asiakasta kohtaan."

Menet sinne niinkun puhtaalta pöydältä eli ystävällisenä tekemään työsi. Heti jos alkaa vttuilemaan niin sanot jotain tuon tapaista mitä aiemminkin. Jos se on kuitenkin pelkkää suunsoittoa niin mitä väliä, sanot jotain käytöstavoista tai suunsoitosta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.4.26 15:11:04

Jotain henkilökohtaisen avustajan hommia? Kyllä niillekin saa ihan suoraan sanoa, että jos ei käytöstapoja löydy niin ei tarvitse ihmetellä jos kukaan ei auta.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   9.4.26 15:41:24

Lähdet pois ellei käyttäydy

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.4.26 16:07:38

Onkohan kuinka sairas se asiakas? Joskus ihminen on sairas eikä voi itselleen mitään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 16:19:20

”Joskus ihminen on sairas eikä voi itselleen mitään”

Kyllä sairailtakin odotetaan normaalia asiallista puhetta. Mä teen töitä psykiatristen potilaiden kanssa ja kyllä huomautan, jos menee epäasialliseksi. Tunteita saa purkaa ja näyttää, mutta sen jälkeen on kyettävä pahoittelemaan sanomisiaan, jos tuli sanottua jotain.

Tuo, mitä olet aikaisemmalla kerralla sanonut, on ihan hyvä ja käyttäisin sitä jatkossakin, jos toimi aiemmin. Voi myös olla, että kun hänen kanssa ”pääsee juttuun” niin solvaukset loppuu.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   9.4.26 16:26:05

Kuuntelet ekan kommentin, sanot että turpa kiinni tai lähdet ja jos jatkuu niin lähdet. Jos tulee sanomista niin sanot vaan että asiattoman käytöksen takia lähdit. Ei näistä kannata liikaa ottaa huolta ja stressiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.