Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonikierukka vaihdevuosi-oireisiin

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   9.4.26 07:37:52

Kävin lääkärissä (yleis, ei gyne) vaihdevuosioireiden takia.
Minulla on laitettu kierukka vuotohöiriöiden vuoksi 5v sitten (sterilisaatio tehty15v. sitten, joten kierukalla ei ehkäisytarvetta).
Nyt lääkäri sanoi että minulle tulisi vaihtaa uusi kierukka ehkäisemään vaihdevuosioireita.
Itse olin ajatellut että pääsisin lopultakin kierukasta eroon, koska se on aiheuttanut että seksihalut on 0, tai paremminkin pakkasen puolella. Tämän 5 vuoden aikana, mitä kierukka on ollut, on seksikertoja ollut ehkä sama 5kpl. Tosin nyt en ole ollut enää pariin vuoteen parisuhteessa, mutta mitenpä tässä mitään edes kuvittelee aloittavansa kun ei vaan tee mieli!
Pitäiskö minun varata gynelle aika, vai onko tosiaan näin että kierukalla hoidetaan vv-oireita?
Kuumat aallot, univaikeudet, yöheräilyt vessaan, mielialan vaihtelut yms.

Re: Hormonikierukka vaihdevuosi-oireisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 08:19:13

Älä suostu ja kun itse haluat kierukasta eroon ja tiedät että se vie seksihalut.
Vaadi esim. hormonikorvaushoitolaastarit jotka ovat toimineet esim. minulla hyvin.
Minulle hormonaalinen ehkäisy aiheutti myös haluttomuutta sekä mielialan heittelyä joten kondomi on ollut meillä käytössä pitkässä parisuhteessa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   9.4.26 08:21:30

Mulla kierukka lisäsi vaihdevuosioireita.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.4.26 09:41:13

Lääkäreitten helppo suositella mitä vaan kun ei heille itselle niitä laiteta. Jos itse haluat kierukasta eroon niin vaadi sitä. Onhan vaikka mitä muuta mitä voi käyttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.