|
Lähettäjä: Yks
Päivämäärä: 8.4.26 20:10:12
Minua molemmat väsyttivät. Mirtalla unen määrä oli järkevää, mutta päivät väsytti. Lisäksi aiheutti kuukautishäiriöitä tai lähinnä jatkuvaa tiputtelua.
Ketipinorilla nukuin n. 16-20 h vuorokaudessa ja lopunkin aikaa olin ihan sumussa. En toki kokeillut sitä viikkoa pidempään ja olisi siihen voinut tottuakin. Sama päti Triptyliin.
Nyt on jo vuosia ollut käytössä levomepromatsiini, joka myös kuuluu antipsykootteihin. Käsittääkseni käytetään tosi vähän mihinkään nykyään eikä suositella unilääkkeeksi, mutta yksi psykiatri päätti kokeilla ja minulle on sopinut. Välillä on mennyt pitkiäkin aikoja joka ilta, mutta lopettaminen ei koskaan ole ollut ongelma.
On lopetettu kuin seinään, kun olen joutunut sairaalaan muista syitä, eikä sairaalassa ollut varastossa. Sain siellä sitten jotain nopeavaikutteista, kun olin pari yötä valvonut, mutta luultavasti valvoin enemmän sairaalaympäristön takia. Olen myös lopettanut hitaammin pienentämällä annosta.
Nyt käytössä tarvittaessa otettavana ja seuraavana päivänä liikkeelle pääseminen on vähän hitaampaa ja suu on kuin sahara. Näiden kanssa kuitenkin pärjää, kun saa yön nukuttua. Nykyään se vaikuttaa usein jo sillä, että on purkissa kaapissa eli tiedän pystyväni nukkumaan viimeistään sen kanssa.
|