Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kotihoidon tauot. Kuinka paljon/8h

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   8.4.26 15:21:08

Kuinka teillä määräytyy kotihoidossa tauot? Olen nimittäin itse ihan puhki, koska jos aloitan 6.30-7 niin tauko on vasta aikaisintaan 11 tai useimmiten klo 11.30. Sitten klo 12 pitäisi olla jo menossa seuraavalle kierrolla ja sen jälkeen töitä sinne 15 saakka. Onko tämä ihan normaalia? En ole kh kauaa työskennellyt vaan tullut palveluasumisesta. Jaksaisin hurjan paljon paremmin jos taukoja olisi 2. Nyt ei tuolla yhdellä 20 min tauolla jaksa mitään.

Re: Kotihoidon tauot. Kuinka paljon/8h

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 15:23:35

Ei kuulosta lailliselta oli kotihoito tai ei.

Lähettäjä: Del 
Päivämäärä:   8.4.26 15:28:59

Ei ole enää laillista.

Itse olen 40 vuotta tehnyt siivoustöitä. Nyt eläkkeellä. Kyllä sielläkin touhu muuttunut totaalisesti. Ajattelin tässä vuosi sitten vielä tehdä jonkun aikaa töitä. Olen kyllä hyväkuntoinen, juoksen ja käyn salilla. Mutta ihan järjetön kiire. Tein viisi viikkoa ja lopetin. Ihan erilaiset aikataulut oli ennen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 15:29:00

Mitä teillä TES sanoo? Yleensä ruokatauko 20-30min + kahvitauko kymmenisen minuuttia. Joskus voi olla myös palkaton ruokatauko, jolloin se voi kestää jopa tunnin.

Päivämäärä:   8.4.26 15:36:27

Näköjään 20-30min yli 5h päivissä. Eli ilmeisesti ihan laillista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 15:37:11

Päiväkodissa ei ole sitäkää taukoa. Lounaata syödessä annT lapsille lisää ruokaa tm. Pomppaat ylös kesken lounaan useita kertoja, koskaan et ehdi itse syödä ruokaasi lämpimänä.
Kahvin hörpäät, jos ehdit hakea kahvin.

Päivämäärä:   8.4.26 15:44:06

Päiväkodissa olen ollut töissä aikasemmin myös muutaman vuoden. Siellä pääsääntöisesti oli se tauko ihan ok ja järjestetty. Toki paikkakohtaista varmasti on ja tästäkin on aikaa kymmenisen vuotta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.4.26 15:48:20

KV tes, 20 min ruokatauko ja 10 min kahvitauko.
Ja kohossa se kahvitauko pidetään autossa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.4.26 15:49:03

Viivalle sanoisin että ihan täysin oma vika. Jos ei työntekijät pidä kiinni oikeuksistaan niin aivan turha kitistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.