Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehkäisykapseli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 13:15:18

Millaisia kokemuksia?

Toiveena sitä parasta eli ei menkkoja ja ei negatiivisia oireita ehkäisystä. Ymmärsin että usein saattaa vuotaa monta kuukautta putkeen ja sitten loppuu kuin seinään kun keho tottuu? Onko ehkäisykapseli hyvä vaihtoehto ihmiselle, jolla on mahdollista endometrioosia?

Re: Ehkäisykapseli

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.4.26 13:19:24

Minulla ollut 13 vuotta. Ei menkkoja, ei muitakaan oireita. Eli huomaamaton, suurin murhe, että muistaa välillä vaihdattaa uuden.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 13:22:15

Otin juuri ennen joulua. Menkat on "kadonneet", mutta mystistä vuotoa on ollut enemmän tai vähemmän aina välillä. Nyt oli 3 viikkoa putkeen. Verenvuoto on todella vähäistä ja vuotava veri on välillä mustaa (??? vanhaa verta siis), mutta sitä on. Tuon 3 viikon aikana piti pitää pikkuhousunsuojia jatkuvasti kaiken varalta, noin kolmena päivänä oli tarvetta "kunnon suojille" eli pienille tamponeille. Aiempiin monsuunimenkkoihin verrattuna vuoto on todella vähäistä, ärsyttävää vaan kun vuotaa niin pitkään.

Negatiiviset: seksihalut menee pohjamutiin ja ruoka maistuu aivan liian kanssa. Melko hyvä selkäranka pitää olla, ettei tämän kanssa lihoisi. Sama ollut muidenkin hormonaalisten ehkäisyjen kanssa.

Edelleen odottelen että keho tottuisi, mutta se luvattu 3 kk meni jo, ja sama jatkuu. Odottelen varmaan vielä pari kk, jos ei muutu mihinkään niin otan pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 15:48:58

Minulla ei toiminut ehkäisykapseli. Pientä vuotoa oli kokoajan. Terveyskeskus lääkäri sanoi että ehkäisykapseli saattaa toimia tai olla toimimatta ihmisestä riippuen ja minun tapauksessa poisto oli ainoa vaihtoehto kun jatkuva vuoto oli ärsyttävää. Yritin sen kanssa yli 6kk.

Kierukka tai minipilleri on varmempi vaihtoehto yleensä sopivuuden kannalta. Minulle molemmat sopi hyvin ja menkat loppui kierukalla kokonaan ja minipillereillä on hyvin pientä vuotoa eikä mitään haittavaikutuksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.