Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuetut lomat, kuuluuko tukea verorahoista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.26 12:16:58

Kiva juttu vähätuloisille, mutta ei mielestäni valtion ei kuuluisi tukea tällaisia yhdistyksiä. Lisäksi tiedän, että lomalle on päässyt myös henkilöitä, joilla olisi ollit varaa maksaa se itse. Tuet voisi ajaa nollaan vähitellen. Yhdistykset saattaisivat onnistua varainhankinnassa muutenkin esimerkiksi lahjoitusten avulla.

Kylpylälomat jne. eivät ole mikään pakko lapsiperheille. Minulla ja miehelläni on kaksi lasta ja ollaan ns. ylempää keskiluokkaa, mutta lapset ovat olleet täysin tyytyväisiä päiväretkiin kotimaassa, esim. kylpylään ilman yöpymistä. Näitä pystyy tekemään kyllä pienilläkin tuloilla (kylpyläliput, bussiliput ja omat eväät, ei maksa montaa kymppiä).

Mitä mieltä olette?

Re: Tuetut lomat, kuuluuko tukea verorahoista?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.4.26 12:21:04

Ei niitä kyllä kuuluisi tukea verorahoista.
Miksi mun tarvii maksaa muitten kylpylä matkoista kun ei ole työssäkäyvänä varaa omiinkaan?
Liput paikalliseen maauimalaqn, Max.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 12:22:11

Juuri näin. Ja kun nuo tuetut lomat on täysin pöhkön hintaisia, vastaavan paketin saa vapailta markkinoilta huomattavasti edullisemmin.

Päivämäärä:   8.4.26 12:22:26

Ja tiedän kyllä, että tämä on valtion budjetista ihan kissan pieru, mutta kyllä kaikki nämä pitää perata.

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   8.4.26 12:26:35

Onhan ihan järkyttävää, että esimerkiksi vaikeavammaisen lapsen perhe on kerran elämänsä aikana päässyt tuetulle lomalle.
Tärkeämpäähän se on rahoittaa kansanedustajien harrastuskerhoja ja matkoja. Mitäs se joulupukkikin on vasta kiertänyt 2 kertaa maapallon ympäri veronmaksajien piikkiin?

Paljonko persujen puoluetoimisto maksaa aloittajalle propagandan levittämisestä?

Lähettäjä: åt 
Päivämäärä:   8.4.26 12:28:59

Ei kuulu veronmaksajien maksettavaksi.
Työssäkäyvilläkään ei ole välttämättä varaa itsekään lomailla kylpylöissä. Jokainen lomailkoon sen mukaan mihin itsellä on varaa ilman, että käy muiden kukkarolla.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.4.26 12:31:06

No eipä ole tullut mieleen mistään tuettua lomaa hakea .Ei olla menty. Tehtiin edullisia reissuja lapsien kanssa.

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   8.4.26 12:34:33

Minä vaan; sinulla on siis ollut varaa lomailla ilman erityistä tukea, joten etpä sinä sitä tukea olisi saanutkaan. Lähinnähän nämä tuetut lomat on perheille, joissa on sairauksia tai vammainen lapsi ja todella pienet tulot.

Päivämäärä:   8.4.26 12:38:27

En ole koskaan äänestänyt persuja ja kyllä kansanedustajien kerhojakaan ei kuulu tukea verorahoista. Kyllä noilla tuetuilla lomilla käy paljon muutkin kuin vaikeasti vammaisten perheet..

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.4.26 12:39:53

Minä, lapseton keskituloinen olen ollut tuetuilla hyvinvointilomilla Ruissalossa ja Kaisankodissa. En olisi lähtenyt omilla rahoilla.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   8.4.26 12:43:04

Ei huolta, tämä(kin) toiminta on käsittääkseni hallituksen päätösten johdosta loppunut/loppumassa. Ei tartte kenenkään enää lomailla eikä tukea toisten lomia ;)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.4.26 13:22:21

Mun mielestä nuo kuuluu vain perheelle jossa on vammanen lapsi ja lomalla tarvitaan avustajia tms. Ja niistäkin pitäs maksaa omien tulojen mukaan edes jotain. Jos on varaa asua omakotitalossa ja ajella kalliilla autolla niin sillon ei tukea makseta. Jokainen voi säästää rahaa reissuun, avustajia ois sitten siellä lomapaikassa. Ei ole oikeen että vähävaraset asuu viikon kylpylässä ja syö ravintolassa kaikki ateriat. En ikinä oo ollu edes hotellissa yötä enkä koe jääneeni mistään paitsi. Päiväretket hoploppiin, makkaranpaistoon ja huvipuistoon on riittäny ihan hyvin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 13:44:35

"Onhan ihan järkyttävää, että esimerkiksi vaikeavammaisen lapsen perhe on kerran elämänsä aikana päässyt tuetulle lomalle."

Jep. Tämä on juuri sitä populismia jolla saadaan köyhät kadehtimaan toisiaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 13:48:37

Lähettäjä.

Päivämäärä8.4.26 13:44:35

"Onhan ihan järkyttävää, että esimerkiksi vaikeavammaisen lapsen perhe on kerran elämänsä aikana päässyt tuetulle lomalle."

Jep. Tämä on juuri sitä populismia jolla saadaan köyhät kadehtimaan toisiaan.

Näille sen ehdottomasti soisin jatkossakin. Mutta on siellä ollut paljon muitakin, kuin vammaisia ja heidän perheitään. Ja valitettavaa on se, että usein esimerkiksi vaikeasti vammaisten/sairaiden lasten perheet eivät voi tämmöisille osallistua. He ovat usein sidottuna kotiin, koska tarvitsevat apuvälineitä, kotisairaanhoitoa, ovat infektioille herkkiä, sairaala on kauempana jnejne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.