Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonaalinen ehkäisy (jos et halua käyttää)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.4.26 12:11:56

Kiinnostaa kuulla onko monia sellaisia naisia, jotka eivät halua käyttää hormonaalista ehkäisyä, vaikka on seksielämää miesten kanssa ja vaikka ei ole aktiivisia suunnitelmia tulla raskaaksi? Millaisia syitä teillä on, miten olette asiaa perustelleet ja miten kumppaninne ovat suhtautuneet asiaan? Entä millaista ehkäisyä käytätte hormonaalisen sijaan (jos käytätte)?

Re: Hormonaalinen ehkäisy (jos et halua käyttää)

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   8.4.26 12:13:13

Kondomi ollut aina käytössä. Ikää 37v, mies kulkenut matkassa sen yli 15vuotta. Meillä kaksi lasta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 12:16:08

Mielenterveysongelmien takia en pysty käyttämään, hormoniehkäisy pahentaa oireita merkittävästi. Kumilla mennään. En tiedä miksi sitä pitäisi sen enempää perustella tai kumppanin jotenkin erityisesti "suhtautua" :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 12:20:21

En haluaisi käyttää, mutta käytän. Koska kondomi ei ole mielestäni riittävän luotettava, eikä helppokäyttöinen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.26 12:22:24

Kondomia käytetään. Mies sitä itse ehdotti kun alettiin seurustelemaan ja minulla ei hormoniehkäisyä ollut käytössä. Nuorena joskus kokeilin pillereitä ja ajan myötä ne vievät halut.

Lähettäjä: Cloudy 
Päivämäärä:   8.4.26 12:32:31

En halua hormonaalisen haittoja. Ehkäisy hoituu kumilla, asia ei ole koskaan ollut ongelma satunnaisille deiteille (kaikille kumi on ollut ihan itsestäänselvyys lähtökohtaisesti) eikä nykyiselle avomiehelle. Ikää 29v.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 12:33:06

Ei hormoonaalista käytössä. Kolme lasta eikä enempiä haluta. Ilmeisesti odotellaan että vanhennutaan tarpeeksi ja kumeilla mennään.

Päivämäärä:   8.4.26 12:34:26

Hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa liikaa omiin mielialoihin, joten kumilla mennään.

Päivämäärä:   8.4.26 12:43:37

Itsemurhayrityksen ja osastohoitoon johtaneen masennuksen / mielialahäiriöiden vuoksi en aio enää hormoneilla päätäni sotkea. Kuparikierukka käytössä, lapset tehty ja vakituinen suhde.

Päivämäärä:   8.4.26 12:47:25

Ei oo käytössä. Minulla on tosi säännölliset menkat ja lähes aina selvät ovulaatiot (ja seuraan kiertoa myös sovelluksen kautta aktiivisesti). Varmoina päivinä ja epävarmana viikkona (eli viikko jonka keskellä ovulaatio on) mentiin kondomilla. Hyvin toimi _itsellä_. No nyt tosin raskaana ja halutusti eli kumi jäi pois ovulaatioina. Mentiin tällä systeemillä kuitenkin puhtaasti 3vuotta. En halunnut hormonaalisia haittoja, minun suvussa lähes kaikilla naisilla on hormonaalisia ongelmia mm migreeniä. Luomuna minulla ei ole ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Kuitenkin jos olisin tosi varma että lapsia en halua perheeseen menisin kondomilla kokonaan.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.4.26 12:47:37

Pillerit vei halut, teki limakalvoista kuivat ku sahara ja vaikutti mielialaan. Lopetin pillerit niin kaikki oireet hävisi ja mentiin kumilla. Kumpikaan ei siitä pitänyt (minä varsinkaan) joten otin kierukan. Nyt ollu 7kk ja ei vaikuta mielialaan, seksihaluihin tai limakalvoihin mutta menkkakivut paheni ainakin 10 kertaa pahemmaksi ja menkat niukat mutta saattaa tiputella 8-10 päivää kuukaudessa.. Todennäköisesti myös kierukka saa siis lähteä.

Päivämäärä:   8.4.26 12:48:26

Kierukka vaikuttaa myös hormoneihin.

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   8.4.26 12:59:32

Mulle ei hormoniehkäisy tuntunut jostain syystä sopivan raskauksien jälkeen. On kokeiltu kolme eri kierukkaa (mirena,kyleena, hormoniton kupari) ja erilaisia pillereitä huonoin tuloksin. Enää en halua lähteä kokeilemaan vaikka tiedän että olisi muutama vaihtoehto kokeilematta. Avioliitossa olen ja aktiivinen seksielämä. Mies oli jo kierukkashown kohdalla sitä mieltä että älä kokeile mitään enää, vaan kumilla mennään ja hän menee vasektomiaan kun ikää on enemmän. Noo, nyt 5 vuoden jälkeen ei ole siellä vasektomiassa vieläkään käynyt, välillä siitä puhuu mutta ei saa aikaiseksi. Kumi käytössä, aloitetaan akti ilman kumia ja mies laittaa sen loppuvaiheessa. Käytetään myös varmoja päiviä, mutta HUOM vain ovulaation ja kuukautisten välissä olevia päiviä, ilman kumia. Minulla on päivän tarkka kierto ja niin selvät ovulaatiokivut ja limat, että tiedän milloin se on ohitettu. Aluksi varmistin vielä ovistestein että se todella on silloin kun oireista päättelin. Nyt en ole niitä tehnyt muutamaan vuoteen. Hyvin menee näin ja tämä sopii meille molemmille.

Lähettäjä: Että näin 
Päivämäärä:   8.4.26 13:10:42

En käyttänyt enää kolmannen lapsen jälkeen mitään hormonaalisia ehkäisyjä eli noin nelikymppisenä ja sen jälkeen. Mieheni kanssa ollaan yhteisesti päätetty että näin mentiin.
Mun oli vaikea raskautua jo muutenkin niin varmat päivät riitti ja keskeytetty. Nyt riittää menopaussi ja sen jälkeinen aika.

Päivämäärä:   8.4.26 13:12:46

Steri tehty, ei tarvii miettiä.

Lähettäjä: silli 
Päivämäärä:   8.4.26 13:14:22

En halua hormonaalista ehkäisyä käyttää kun se vie ne viimeisestkin jo ennestään vähäiset seksihalut.
Onneksi mies hankki vasektomian niin ei tarvii pelätä vahinkoja.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   8.4.26 13:37:11

En halua hormonaalisen ehkäisyn haittoja.
Kuparikierukka käytössä.

Lähettäjä: Ponitäti 
Päivämäärä:   8.4.26 13:38:42

En ole koskaan käyttänyt pillereitä, koska en halua ylimääräisiä hormoneja kroppaani. Kumilla menty aina, lapset tehty ja viimeisen jälkeen steri.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   8.4.26 13:44:06

Haluaisin käyttää hormonaalista ehkäisyä, koska "luomumenkat" on ihan kamalat... Mutta hormonikierukan kanssa kuukautiset kesti 2 viikkoa, ja ehkäisyrengas aiheutti todella pahoja mielialanvaihteluita. Pillereitä en uskalla kokeilla, koska minulla on vatsan kanssa ongelmia (en usko että teho säilyisi). Kondomilla siis mennään ja kumppani on ymmärtänyt hyvin, etenkin kun hänen ei tarvitse kestää niitä renkaat aiheuttamia meltdowneja... Olin silloin kuin joku pahimmassa hormonimyrskyssä oleva teini, inhotti itseänikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.