|
Lähettäjä: Op
Päivämäärä: 8.4.26 12:59:32
Mulle ei hormoniehkäisy tuntunut jostain syystä sopivan raskauksien jälkeen. On kokeiltu kolme eri kierukkaa (mirena,kyleena, hormoniton kupari) ja erilaisia pillereitä huonoin tuloksin. Enää en halua lähteä kokeilemaan vaikka tiedän että olisi muutama vaihtoehto kokeilematta. Avioliitossa olen ja aktiivinen seksielämä. Mies oli jo kierukkashown kohdalla sitä mieltä että älä kokeile mitään enää, vaan kumilla mennään ja hän menee vasektomiaan kun ikää on enemmän. Noo, nyt 5 vuoden jälkeen ei ole siellä vasektomiassa vieläkään käynyt, välillä siitä puhuu mutta ei saa aikaiseksi. Kumi käytössä, aloitetaan akti ilman kumia ja mies laittaa sen loppuvaiheessa. Käytetään myös varmoja päiviä, mutta HUOM vain ovulaation ja kuukautisten välissä olevia päiviä, ilman kumia. Minulla on päivän tarkka kierto ja niin selvät ovulaatiokivut ja limat, että tiedän milloin se on ohitettu. Aluksi varmistin vielä ovistestein että se todella on silloin kun oireista päättelin. Nyt en ole niitä tehnyt muutamaan vuoteen. Hyvin menee näin ja tämä sopii meille molemmille.
|