Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työttömyys vinkkejä työnhakuun

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   8.4.26 12:10:17

Miten voi kauniisti kieltäytyä työpaikasta, ettei vaikuta kieltäytymiseltä?
Teen osa aikaista ja työnantaja saa sitä tukea, joten mun pitää hakea töitä. Ihan älytöntä. En ole kehdannut ihan idioottihakemuksia lähettää ja kutsuja haastatteluihin tulee, vaikka en laita juuri mitään tietoja. Hyviä paikkoja ei ole haettavana. Miten pääsen pois tästä tilanteesta?

Re: Työttömyys vinkkejä työnhakuun

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   8.4.26 12:37:52

Mitä tukea työnantajasi saa, mikä velvoittaa sut hakemaan töitä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.4.26 13:00:43

Sanot vaan että sulla on parempi työpaikka, ei kinostele.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.4.26 13:29:44

Nyt on outoa, toihan menee nykyään niin että osa-aikainenkin joutuu hakemaan 4 paikkaa kuussa, ennen esim. minä osa-aikaisena jouduin hakemaan vain yhtä paikkaa kolmessa kuussa, nyt siis 4 paikkaa kuussa kuten kokoaikatyöttömätkin. Työnantajasta johtuvaa tämä ei ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.26 13:41:00

Jos saat tukia palkan lisäksi, niin tottakai pitää hakea töitä. Ne tuet on tarkoitettu siihen, että JOS kokoaikaista työtä ei saa, niin sitten tuetaan, ettei kukaan kadulle joudu ja saa ruokaa pöytään. Ei niin, että kun on mukavampi tehdä vain vähän töitä, niin yhteiskunta maksaa. Siksi pitää hakea työtä. Katkaise tuet, niin ei kukaan sinun käske hakemaan lisätöitä. Kotona saa ihan rauhassa olla, ilman mitään hakuvelvotteita, kun tekee sen omilla rahoilla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.4.26 13:50:08

Minäkin teen osa-aikaista ja nyt lisättiin hakuvelvotteita. Ihan typerää hommaa. Kun suoja-osakin otettiin pois, niin mietityttää jo tosissaan koko työnteon mielekkyys. Jos vain jättäytyisi kokopäiväiseksi työnhakijaksi. Nyt joudun tekemään saman plus ne työt. Varmaan pitää jäädä kohta hermoloma saikulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.