Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi äiti ostaa lapsen vaatteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.26 15:07:45

Tulee vastaan sellaisia, missä äiti pitkillä hoitovapailla ja tuskailee, kun pitäisi ostaa tuilla lapselle vaatteet,kengät. Eikö tässä nyt sen isän pitäisi ne ostaa, kun kerran isä on töissä. Isä heittäkööt satasen lapsen kenkiin ja muuhun ettei äidin tarvitse pienestä tuesta maksaa. Isä saa joka kuukausi palkkaa ja se palkka on tarkoitettu elämisen asioihin, mihin myös lapsen kengät ja vaatteet kuuluvat.
En ymmärrä näitä, missä isät saavat hillota rahansa eikä tarvitse maksaa mitän arkimenoja.

Re: Miksi äiti ostaa lapsen vaatteet

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   7.4.26 15:09:36

Mistä sä tiedät mitä kaikkea se isä maksaa? Jos esim vuokran/lainanlyhennyksen, veden, sähkön, auton, käy kaupassa...........

Varmaan nuokin lapsilisää saa, sehän on tarkoitettu nimenomaan lapsen kuluihin.

Päivämäärä:   7.4.26 15:18:03

En minäkään ymmärrä. Monessakin perheessä äiti maksaa vaatteet, harrastukset, päiväkodit, ruuat jne. vaikka on joko hoitovapaalla tai pienempipalkkaisessa työssä. Minäkin olin hoitovapaalla ja nyt osa-aikaisena, ja kyllä miehen pitää maksaa osansa myös lasten kuluista, eikä hän siitä kiukuttelekaan. Kysyin kyllä aikoinaan, haluaako hän jäädä kotiin tai tehdä vähemmän tunteja töissä mutta yhdessä todettiin, että parempi kun minä olen osittain kotiäitinä niin kauan kuin on tarvis.

Lähettäjä: Onerva 
Päivämäärä:   7.4.26 15:25:12

Se on sitä taloudellista väkivaltaa. Itse olin tuossa jamassa aikanaan, maksoin puolet kaikista kuluista ja lisäksi lapsen tarvikeostokset. Ruokakauppaan en pystynyt ihan niin paljoa laittaa. Sitten kun lapsi oli muutaman vuoden ikäinen ja itsekin kävin töissä, tienasin puolet vähemmän kuin mies. Käytiin sitten muista syistä terapiassa ja terapeutti valaisi asiaa...ja kulut jaettiin viimein prosenttiosuuksittain. Erohan siitä tuli ja vielä elareissakin mies k?setti minua monta vuotta, sanoi ettei ole enempää varaa maksaa. Sitten kun tarpeeksi sain kerättyä kiukkua (käyttäytyi muutoinkin todella huonosti) lasketettiin elarit kuntoon lastenvalvojalla, nousivat miltei puolella. Hyvin oli saanut säästettyä minun kustannuksellani vuosikausia, kun ei osallistunut lapsensa kuluihin. Ja kyllä, olen ollut nuori, tyhmä, miellyttämisenhaluinen, typerän ylpeä (kenenkään ei tartte mun kuluja maksaa) ja painostettuna (mm. seksuaalisella ja henkisellä väkivallalla), manipuloituna ollut aikamoisessa paikassa. Täytyy antaa itselleen anteeksi ja mennä eteenpäin, nyt lapsi jo kohta täysi-ikäinen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.4.26 15:39:37

Lapsilisä ei kyllä mitenkäänpäin riitä lapsen kuluihin.

Tottakai isän pitää lapsensa vaatteet maksaa yhtälailla kuin äidinkin.

Päivämäärä:   7.4.26 15:54:46

Jännä, että mies pääsee aina sähkölaskun maksamisella kuin koira veräjästä. Lasku tulee 6 kertaa vuodessa. Vaatteita saatetaan tarvia koko ajan kun menee pieneksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.4.26 16:01:02

Perinteinen juttu, ruokailut on naisen kuluja, samoin muut kuluvat kodinhoitotarvikkeet ja kun syntyy lapsia niin niidenkin kulut on tietysti naisen kuluja. Mies maksaa grillimakkarat kerran kesässä ja vaihtaa renkaat.

Nämä tyypit pitää tunnistaa ajoissa ja jättää omaan arvoonsa.

Lähettäjä: Ech 
Päivämäärä:   7.4.26 16:07:09

Joo ja nämä miehet yleensä vielä väittävät elättävänsä perhettä. Oikeasti maksavat ehkä 20-30% kuluista, nainen maksaa JA tekee enemmän.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.4.26 16:09:15

Tulee vastaan jatkuvasti kaikkea muutakin, mistä sokeakin näkee että parisuhde ei ole ihan terveillä kantimilla. Mikä vika on ihmisessä joka lähtee suhteeseen joka on alunperinkin vinksahtanut, tai jää suhteeseen kun huomaa sen vinksahtaneisuuden.

Päivämäärä:   7.4.26 16:12:07

Itse ainakin ostan mielelläni. Kyllä meillä mies tekee vähintään saman kuin itse. Ehkä enemmänkin. Saan näistä rahat kyllä takaisin myydessä. Lasten vaatteet nyt on melko pikku raha noin muutenkin.

Päivämäärä:   7.4.26 16:14:25

Vai pikkuraha mutta silti pitää myydä eteenpäin :D

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.4.26 16:42:47

Lapsilisä ei tänä päivänä ole paljon mitään. Omat lapset jo yli kaksikymppisiä ja kun he syntyivät niin esikoisesta sai satasen verran. Silloin se oli iso raha. Nyt kaikki on paljon paljon kalliimpaa. Sipilä vielä höyläsi niitä lapsilisiä aikanaan.

Päivämäärä:   7.4.26 16:44:15

No osta nyt sillä 300 e: lla tukea satasen kengät monelle lapselle. Se meni siinä,muuhin ei jäänyt. Kengät maksavat lasten kengissäkin reilusti yli 70 e.

Päivämäärä:   7.4.26 16:53:05

"Vai pikkuraha mutta silti pitää myydä eteenpäin :D"

No totta hitossa myyn käyttökelpoisen tavaran eteenpäin kun en enää tarvitse. Välissä kiertävät vielä veljen lapsen kautta ja palautuvat sitten minulle. Ei maksa vaatteet edes kymppejä. Lapsilisällä saa hyvin vaatekulut peitettyä kun vähän järkeä käyttää.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.4.26 16:53:12

Aivan taatusti saa lapselle halvemmalla kenkiä kuin "reilusti yli 70 e"

Päivämäärä:   7.4.26 16:54:47

Just ostin esim. uudenveroiset kuomat kokoa 27 mustana hinta 1e. Menee meillä 2 lapsella ja veljen yhdellä lapsella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.