|
Lähettäjä: Onerva
Päivämäärä: 7.4.26 15:25:12
Se on sitä taloudellista väkivaltaa. Itse olin tuossa jamassa aikanaan, maksoin puolet kaikista kuluista ja lisäksi lapsen tarvikeostokset. Ruokakauppaan en pystynyt ihan niin paljoa laittaa. Sitten kun lapsi oli muutaman vuoden ikäinen ja itsekin kävin töissä, tienasin puolet vähemmän kuin mies. Käytiin sitten muista syistä terapiassa ja terapeutti valaisi asiaa...ja kulut jaettiin viimein prosenttiosuuksittain. Erohan siitä tuli ja vielä elareissakin mies k?setti minua monta vuotta, sanoi ettei ole enempää varaa maksaa. Sitten kun tarpeeksi sain kerättyä kiukkua (käyttäytyi muutoinkin todella huonosti) lasketettiin elarit kuntoon lastenvalvojalla, nousivat miltei puolella. Hyvin oli saanut säästettyä minun kustannuksellani vuosikausia, kun ei osallistunut lapsensa kuluihin. Ja kyllä, olen ollut nuori, tyhmä, miellyttämisenhaluinen, typerän ylpeä (kenenkään ei tartte mun kuluja maksaa) ja painostettuna (mm. seksuaalisella ja henkisellä väkivallalla), manipuloituna ollut aikamoisessa paikassa. Täytyy antaa itselleen anteeksi ja mennä eteenpäin, nyt lapsi jo kohta täysi-ikäinen.
|