Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako vapaapäivänä vain levätä

Lähettäjä: +- 
Päivämäärä:   7.4.26 12:26:58

Mitä mieltä olette tai miten vietätte vapaapäiviä? Saako ottaa vapaapäivän aivan rennosti ohjelmia katsellen ja askarrellen, vai pitääkö jaksaa siivota kun on koirankarvoja lattialla ja pyykit telineessä yhdessä huoneessa kuivina?
Itse olen elänyt sellaisen esimerkin kanssa että työviikon jälkeen perjantaina äitini siivosi koko talon imuroiden, pesten lattiat ja tampaten matot. Lauantaiaamuna hän leipoi ja päivällä hän teki pihatöitä. Illalla kestitsi vieraita tai katsoi TV:tä.

Minä en työpäivien välissä tällaista jaksaisi. Mietin että miten ihmiset täällä viettävät vapaana? Onko vapaapäivinä oltava myös suorittamista kotitöistä jos ne odottavat?

Re: Saako vapaapäivänä vain levätä

Lähettäjä: tk 
Päivämäärä:   7.4.26 12:29:07

No ei kai sua kukaan määrää mitään tekemään. Ei siihen ole mitään lakia tai sääntöjä että vapaapäivänä pitää suorittaa.

Omakotitalossa on aina jotain hommaa odottamassa. Itse pyrin pitämään asiat sellaisina että mikään kotityö ei ole akuutti joka pitää heti tehdä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   7.4.26 12:29:51

Jos et itse pysty päättämään omista tekemisistä, niin tee kuten holhoajasi sanoo.

Lähettäjä: +- 
Päivämäärä:   7.4.26 12:40:03

No: hei kiitti vinkistä soitankin edunvalvojalleni heti :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.4.26 12:49:27

Ihan saa tehdä niin kuin haluaa. Meillä on usein pyykkiä roikkumassa ja koirankarvoja lattialla myös vapaapäivinä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.4.26 12:50:35

Aikuisena ja omassa kotonaan saa tehdä just kuten haluaa.

Lähettäjä: Laiskurinhuippu 
Päivämäärä:   7.4.26 13:00:40

Mä vietin kesälomani helmikuussa siten että lämmitin takkaa ja makasin sohvalla sitten takkatulen lämmössä 4 viikkoa katsellen sarjoja. Välillä käväisi mielessä jokin kotityö, mut kyl ne jäi ihan minimiin.

Eli ei tarvii jos ei halua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.4.26 13:18:21

Mä siivoan aina viimeisillä voimilla ennen vapaapäivää, tai esim. Pitkin viikkoa. Vapaapäivänä touhuan jos huvittaa. Jos ei huvita niin en touhua.

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   7.4.26 13:20:28

Jos osaa olla tekemättä mitään, niin sitten on tekemättä mitään.

Minun on ”pakko” käydä tallilla vapaapäivinä. Mieluummin pidän hevosella vapaapäivän arki-iltana, että saan töiden jälkeen vain olla. Mutta kun olen viikonloppuna käynyt tallilla ja mahdollisesti kaupassa, usein vain löhöän sohvalla ja luen kirjaa.

Kaverilleni minun tapani viettää vapaapäivää on kauhistus. Viikko sitten lauantaina kaveri oli aamupäivällä vienyt toisen lapsen luistelukouluun ja toisen kanssa mennyt Prismaan ruokaostoksille. Toinen lapsi luistelukoulusta mukaan ja kotiin. Ruuan laitto, lounas ja koko perheenä lasten serkun synttäreille iltapäiväksi. Kotiin ja päivällinen. Illalla ei ollut mitään tekemistä, niin lähtivät vielä hetkeksi Hoplopiin (en muista nykyistä nimeä, oli ennen Hoplop). Kaverille olisi kauhistus, jos pitäisi vain olla ja lukea kirjaa/kuunnella musiikkia/ katsoa tv:tä

Lähettäjä: Pepper 
Päivämäärä:   7.4.26 14:01:12

Tietenkin saa vain levätä, vaikka maata yökkärissä sängyssä ihan koko päivän. Siinä ei ole mitään pahaa. Joillekin se ihan totaalinen lepo on parasta mitä ihminen voi itselleen tehdä. Ei elämää kenenkään tarvitse suorittaa 24/7/365!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.