Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoset vs. vanhukset

Lähettäjä: hgj 
Päivämäärä:   7.4.26 06:59:30

Hevosten ruokintaketjussa kirjoitettiin myös vanhusten ruokinnasta ja siksi aloitan tämän ketjun.

Kun hevosten hoitaja tai minkä tahansa eläimen omistaja joutuu hoitopaikkaan, hänen kotiin jääviä eläimiä koskevia hyvinvointisäädöksiä on vaikka kuinka paljon. Hän itse saattaa päätyä kemiallisesti tai fyysisesti G-tuoliin sidotuksi, vessan ei pääse ja ruokailut ja nukkuma-ajat ovat täsmälleen henkilökunnan ehdoilla. Ilta- ja aamupalan väli voi hyvinkin olla yli 12 tuntia. Hevosella pitää olla riittävän iso tila, ruokaa ja juomaa on oltava useammin. Hevosella pitää olla turpakosketusmahdollisuus toiseen, mutta vanhus saa pahimmassa tapauksessa kosketusta vain kiireiseltä ja kiukkuiselta hoitajalta.

Entä ulkoilu sitten? Vanhusten hoitopaikoissa keksitään selityksiä sille, miksi siellä ei voi ulkoilla, mutta eläimillä pitää olla ulkoilumahdollisuus.

Re: Hevoset vs. vanhukset

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.4.26 07:26:02

Itsellä talli ollut iät ja ajat. Olenkin aina sanonut että hevosia laki suojelee hyvin mutta meistä jotka niille sen hyvinvoinnin vastaamme niin meillä.ei ole mitään väliä. Ei nyt kun niitä hoidamme ja puhumattakaan sitten kun hevosten pito jäänyt taakse ja joudumme itse hoivattavaksi vanhoina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.26 07:33:22

Ei vain vanhukset vaan esimerkiksi vammautuneet voivat joutua esperiin eristettäväksi, pilkattavaksi muistin toimimattomuudesta, kohtelu on rajua kopa ulkopuolisten nähden niin mitäpä se on kun hoitajat saavat olla ilman tarkkailijoita.

Ruoka on laadutonta, makuuhaavoja ei hoideta ellei omaisia ole ammattilaisia jotka tätä vaatisivat. Tarpeeton kipu ja nöyryyttävyys ovat arkipäivää.

Myös seksuaalinen väkivalta on hoivan arkea aivan liian monelle avuttomalle. Kun joutuu sidotuksi ja lääkityksi vangiksi jota lait eivät koske, tai koti"hoito" voi lähettää mitä tahansa tyyppejä asuntoosi kun olen haavoittuvimmillasi, mitähän nää pahoinvointialueet on ajatelleet? Ei ainakaan hoivaa tai heikompia vaan johtajien omia tuplattuja palkkoja, helppoutta kilpailuttaa huonoja palveluita ja jättää sopimuskauden rikkeet huomiotta että pääsee helpommalla.

Oma palveluntuotanto vaatisi ammattitaitoa ja sitä näillä ei ole. Muistanevatko et esperissä ei armoa saa rikaskaan ja jokainen on sieltä pahimmillaan.vain yhden aivoverenvuodon kuluttua, vanhuutta ei ole pakko odottaa joutuakseen pörssiyhtiön koneistoon.

Lähettäjä: Emäntä 
Päivämäärä:   7.4.26 07:50:08

Tämä! Niin moneen kertaan oon tätä ajatellut!

Ja laki määrää myös todella sairaat eläimet lopetettavaksi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   7.4.26 08:00:01

Tätä samaa olen tässä muutaman kuukauden aikana pohtinut.

Toivon koko sydämestäni, että itse en koskaan joudu kenenkään "hoivattavaksi" kun olen nähnyt pitkältä ajalta ja eri paikoista mitä se todellisuus on. Ja ei, rahalla ja hoitajien palkalla tai hoitajamäärällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa minkälaista kohtelua saat. Ystävällinen ja inhimillinen kohtelu ei maksa nimittäin yhtään sen enempää kuin tiuskiminen, repiminen, haukkuminen jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.