Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksulliset lääkäripuhelut

Lähettäjä: P.A 
Päivämäärä:   6.4.26 14:44:12

Olen yrittänyt löytää paikkaa mihin ilmoittaa, että mulle ei voi soittaa maksullisia puheluita lääkärien toimesta. En enää tahtoisi yhtäkään reilu 70€ maksavaa puhelua. Potilas vastaavalle laitoin viestiä, ei sekään osannut neuvoa. Siis onko joku teistä onnistunut tällaisessa.

Re: Maksulliset lääkäripuhelut

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   6.4.26 14:47:24

Miksi siis joku maksullinen lääkäri soittelee sinulle?

Lähettäjä: Mitämitä 
Päivämäärä:   6.4.26 14:49:54

Ei lääkärit ilman syytä kyllä soittele.
Onko sinulle siis varattu soittoaikoja jotka haluat perua, mutta et osaa? Vai mistä on kyse?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.26 14:51:03

Puhelu maksaa yhtälailla kuin lääkärin vastaanotto kasvokkain. Mikä niissä puheluissa hiertää? Pääseepä itse helpommalla kun ei tarvitse raahautua paikalle.

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   6.4.26 15:31:02

Tuleeks teille yhtään mieleen että jollei ihmisellä ole rahaa, sillä ei ole rahaaja piste. Olen minäkin peruskelemaan joutunut täyttä höpöä olleita poliaikoja, yhden aivan älyttömän tapauksen tk-lekuriksi keksiskelemiä. Sen aivoituksia on erikoislääkärit yliopistosairaalassakin olleet tippua tuolilta ällistyksestä. Ei, en maksa niitä kelatakseja enkä polimaksuja enkä teetä turhaa aikojen kulutusta siksi, lääkäriltä puuttuu muutamat ruuvit nupista.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   6.4.26 15:38:16

Yritän aina kysellä, onko aivan välttämätöntä soittaa. Esim viimeksi " varaa soittoaika verikokeiden tulosten tultua " . Varasin 3kk päästä, kun oli muutakin asiaa. Osaan ihan itse katsoa, että se yksi tulos on nyt viitearvossa. Tuo systeemi on ihan pakarasta ja jättää hoidon kesken, jos ei ole varaa. Äkkiä satanen kuussa jo peruspalvelusta saati erikois.

Lähettäjä: abc 
Päivämäärä:   6.4.26 16:20:48

Soittoajan voi tosiaan perua. Toki ne on usein piilosoittoja, eli soitetaan vain jos on jotain asiaa esim. just poikkeamia noissa labroissa. Hinnat ovat erikoissairaanhoidossa karanneet käsistä kyllä näiden pikkuasioiden hoidossa. Hinta on sama isossa kokopäivän kestävässä leikkauksessa ja tehohoitovuorokaudessa sekä puhelinsoitossa kotiin.

Lähettäjä: HP 
Päivämäärä:   6.4.26 16:21:00

Minulle tuli lääkärisoitto tuntemattomasta numerosta, kännykkä blokkasi sen häirikkösoittona joten en vastannut. Parin viikon päästä tuli se 70e lasku lääkärin soittoajasta. Joka ei siis edes toteutunut.
En ollut sellaista varannut, enkä sellaiseen varautunut. Hoitajan kautta olin netissä varannut verikokeen ajan ja sopinut, että katson itse tulokset kannasta. Näin tein, mitään poikkeavaa ei ollut, joten en varannut lääkäriaikaakaan.

Tein valituksen asiasta ja vastaus oli, että heille tämä on ongelma ihan päivittäin, että ihmiset eivät vastaa tuntemattomaan numeroon/puhelin ei hälytä, eikä ole mitään sovittu lääkärin tai hoitajan soittoajasta tai se on ilmoitettu netissä terveyssovelluksessa (tekstiviesti tai edes s.posti tulisi varmemmin perille), jota monet eivät käytä.
Asia on käsitelty ja hyvinvointialueen vastaus ja linjaus on se, että lasku ON aina maksettava tai se menee perintään ja ulosottoon. Piste.
Muutamalle tutulle on käynyt samoin, eli laitonta ryöstämistähän tuo on, yksipuolisesti soitetaan (yritetään soittaa kerran, kuten minun tapauksessa) ja sitten laitetaan siitä lasku.
Olen kirjannut sitten sinne omasovellukseeni, että minulle ei saa soittaa, ei hoitaja, eikä lääkäri, ellei kasvotusten siitä ole vastaanotolla erikseen sovittu ja sovittu myös aika, että tiedän olla puhelimen äärellä.
Ja sitten vielä ihmetellään, kun isoin osa ulosoton laskuista on terveydenhoidon laskuja. Näillä veroilla julkisen terveydenhuollon pitäisi olla ilmainen kuten muualla Euroopassa, eikä lähetellä laskuja ei mistään.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.4.26 16:52:17

No niillä on rahat loppu, joten kaikki nyhdetään mitä irti saadaan. Ihanan ilmainen terveydenhuolto.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.