Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen kaksi puolta, vaihteleva mieliala

Lähettäjä: Pirskatti 
Päivämäärä:   6.4.26 11:25:48

Mulla on periaatteessa ihana puoliso, todella hauska ja kivaa seuraa, hyvä isä ja lempeä ja lämmin ihminen. Mutta hänessä on toinen puoli, jonka esiin tuloa ei pysty mitenkään ennustamaan ja joka toimii todella epäkunnioittavasti ja rumasti minua kohtaan.
Hänelle triggereitä on sotku ( kas, lapsiperheessä sitä saattaa olla), johon hän reagoi raivosiivoamalla ja syyttelemällä perheenjäseniä sotkusta. Tähän kuuluu kaikenlainen kolistelu ja tavaroiden heittely.
Huonona päivänä hän myös toimii impulsiivisesti ja esimerkiksi lähtee ulos lasten kanssa kertomatta minulle tai kysymättä, tulisinko mukaan. Saatamme jopa suunnitella yhdessä jonnekin lähtemistä, ja sitten lähtöä tehdessä huomaan yhtäkkiä jääneeni kotiin yksin.
Meillä on molemmilla omat ongelmamme ja olen itse lyhyellä sairaslomalla, hänellä on selkeästi paljon kuormitusta töistä ja maailman tilanteesta, mutta painaa viimeisillä voimillaan vielä menemään.

Vähättelen itselleni meidän ongelmia, koska meillä yleensä sujuu ihan mukavasti ja varsinkin kahdestaan on tosi mukavaa. Nyt nämä huonot päivät ovat lisääntyneet ja oma jaksaminen koetuksella. En osaa oikein kuvailla tilannetta muutoin kuin että tuntuu jotenkin pahoinpitelyltä, kun sitä hänen mielialaansa ei voi ennustaa ja sitten yhtäkkiä tulee joku kriisi siitä että nurkassa oli pölykoira. En tiedä huomaako lapset nämä tilanteet, toki heitäkin komennellaan välillä enemmän, välillä ei ollenkaan. Minä teen enemmän lasten kanssa normiarjessa, mutta näitä spesiaalimpia reissuja tulee sitten isän kanssa kun äiti jotenkin "unohtuu" matkasta.
Olen soittanut perään joskus että hei haloo nyt taas, jolloin mies on ihan ihmeissään että ai halusitko sä mukaan. Se selviäisi varmasti kysymällä jo ennen lähtöä...

Oletko kokenut samanlaista tuuliviiripuolisoa? Onko tilanne jotenkin ratkaistavissa?

Re: Miehen kaksi puolta, vaihteleva mieliala

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   6.4.26 11:39:17

Tuo tilanne EI OLE ratkaistavissa. Tai siis ainoa ratkaisua, korostan: ainoa ratkaisu, on se, että lähdette eri teille.

Harmi kun teillä on yhteisiä lapsia, et pääse miehestä eroon ns. ikinä kunnolla. Varaudu siihen että hän hankaloittaa eroa kaikin mahdollisin tavoin. Ei vaikuta terveeltä ihmiseltä, joten suojaa selustasi tarkoin.

Toivottavasti mitään pahaa ei tapahdu.

Nimimerkillä: niin montaa samanlaista tapausta sivusta seurannut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.26 11:42:13

Tuo tilanne on ratkaistavissa vain jos mies itse, omasta halustaan, hakeutuu terapiaan. Ei siten että komennat tai painostat, sen pitää lähteä itsestä, ja se prosessi vie vuosia.

Haluatko elää noin? Jos viiden vuoden päästä on samanlaista, mitä mietit? Lapset kyllä huomaavat nuo tilanteet. Haluatko todella altistaa heitä tuolle?

Päivämäärä:   6.4.26 11:47:21

Kyllä, lapset huomaavat että toinen vanhempi saa kohtauksia normaalista arjesta. T. entinen lapsi

Lähettäjä: Dap 
Päivämäärä:   6.4.26 11:51:58

Tuota kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Kannattaa vähän lukea aiheesta ja pohtia omaa arkea/suhdetta.

Ei ole mitenkään normaalia että täytyy olla varpaillaan puolison mielialanvaihteluiden vuoksi. Väkivalta kotona on myös lapsille tosi vaurioittavaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.4.26 11:56:12

"Kyllä, lapset huomaavat että toinen vanhempi saa kohtauksia normaalista arjesta. T. entinen lapsi"

Jep. Ap:n mies kuulostaa ihan äidiltäni...

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   6.4.26 11:56:47

Sinä olet väkivaltaisessa suhteessa. Kannattaa lopettaa asian kaunistelu. Nyt siellä lentelevät vain tavarat, kohta lentelevät ihmisetkin. Ja ne lapset? Kyllä, ne todellakin huomaavat tuon kaiken.

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   6.4.26 12:14:47

Ja lapset kyllä näkee ja tietää kaiken. Oireilu voi olla esim:
- Painajaisia
-yökastelua
-Jo opittujen taitojen taantumista (lässytys, avuttomuus)
-Kehitysviivästymää (puhe, tutin käyttö jne.)
-ylivilkkaus oiretta
-Keskittymiskyvyn haasteet
-Ei vierasta vieraita aikuisia, kiinnittyy nopeasti vieraisiin aikuisiin.

Päivämäärä:   6.4.26 12:55:50

Komppaan edellisiä. Kohta siivoilet ahdistuneena etukäteen paikkoja, jotta vältyttäisiin hermostumiselta. Eikä silti vältytä, mikään ei koskaan riitä ja hermostutaan yhä useammin yhä vähäpätöisemmästä. Jossain vaiheessa mukaan tulee tavaroiden heittely ihmisiä kohti, sitten jo kohta otetaanko vaatteista kiinni ja heitellään tai kuristetaan, jne.

Peli poikki. Nyt.

Päivämäärä:   6.4.26 14:21:54

Olisin tosi huolissani tuosta, että mies vihoissaan lähtee lasten kanssa jonnekin sinulle kertomatta. Tämä on vakava varoitusmerkki ja tässä on riski sille, että mies vahingoittaa lapsia. Myös tavaroiden paiskominen on uhkaavaa käytöstä.

Sinun ja lasten turvallisuus on vaarassa miehen seurassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.