Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Threadsin sisäpiiri

Lähettäjä: Ulkopiiri 
Päivämäärä:   5.4.26 09:26:02

Onko täällä threduja paikalla? Oli taas ollut jotain kähinää, kun joku (en tiedä kuka) oli julkaisussaan valitellut tuntevansa olonsa ulkopuoliseksi, kun ei kuulu Threadsin sisäpiiriin, eivätkä sisäpiiriläiset huomioi hänen juttujaan mitenkään. Joo, onhan se aika lapsellista, jos surullistakin, kun pelkkä some menee noin ihon alle. Mutta kymmenet muiden tekemät julkaisut, jossa irvaillaan alkuperäistä postausta, ovat ihan kiusaamista.

Sanovat he mitä tahansa, niin Threadsissa ON sisäpiiri. Se koostuu pääosin henkilöistä, jotka roikkuvat alustalla jatkuvasti. Sitten on myös pari tosi hauskaa tyyppiä, joiden jutut on hauskoja, fiksuja ja ketään loukkaamattomia. Suurin osa on kuitenkin näitä toinen toisensa ylentäjiä. Minua tämä ei haittaa - en vietä somessa niin paljon aikaa, että ehtisin tulla tutuksi kenellekään. Mutta on turhaa nauraa toiselle ja heitellä jotain Illuminati -vitsejä, kun on ihan päivänselvää, että samat, paljon kotona kyhjöttävät ja normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen vähän kykenemättömät tyypit ovat nyt somealustan kuninkaita ja kuningattaria. :D

Re: Threadsin sisäpiiri

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   5.4.26 10:07:35

Kun threads tuli, olin aluksi innoissani koska silloin se oli vielä tekstipainotteinen some. Nyt kun siellä on mahdollista jakaa myös kuvia ja videoita, se on muuttunut ihan älyttömäksi. En käytä sitä enää kuin satunnaisesti ja sen perusteella mitä olen käyttänyt, siitä on tullut jonkinlainen deittisovellus. Sivuhuomiona: siellä tuntuu olevan paljon kaljuja miehiä enkä edes tykkää kaljuista.

On ihan selvää että threadsissa on sisäpiiri. Niin on myös ainakin kirjasomessa ja sielläkin on vähän sellainen ilmapiiri että vain tietyt mielipiteet tmv. ovat hyväksyttäviä.

On ihan ymmärrettävää että kun julkaisee jotain someen, odottaa myös saavansa jonkinlaista vastakaikua, oli se sitten tykkäyksiä tai kommentteja mutta jos ei pääse sisäpiirin ja tekee sen aiheuttamasta ulkopuolisuuden tunteesta postauksen, kuulostaa se aika epätoivoiselta. Tietenkään sen takia ei ole mitään syytä kiusata ketään, mutta ihmiset käyttäytyvät somessa yhä edelleen ihan ala-arvoisesti vaikka käytöstavat pitäisi olla kaikilla hallinnassa.

Päivämäärä:   5.4.26 10:28:12

Mua ärsyttää ja ällöttää ne muka itseironisesti laitettavat "persikka- ja kirsikkakuvat". Siis ihan oikeesti. Eikö näitä ihmisiä hävetä? Tai että sinne kirjoitellaan yksityiskohtaisesti omia ronskeja sksijuttuja. Siis näin voit toki tehdä vain, jos olet sisäpiirissä. Jos joku muu erehtyy tekemään samoin, hänet lynkataan.

Tekopyhyys on myös valloillaan. Jos joku tavallinen meikäläinen laittaa kuvan, jossa lapsi laskee mäkeä hymyillen, niin sata tyyppiä tulee sanomaan, että "hei, ei lasten kuvia someen, otathan tämän pois". Mutta jos sen kuvan laittaa ns. sisäpiiriin kuuluva, niin kommentit on silkkaa hunajaa. Kuten sille eräälle Ahvenanmaalla asuvalle naiselle, jolla on tuhansittain seuraajia. Hän ei (enää) laita lapsensa kuvia Threadsiin - ei siksi, että hänelle olisi siitä sanottu, vaan siksi, että on kai huomannut nuo muille annetut kommentit. Hän kuitenkin laittaa lapsestaan kuvia julkiseen instaansa. :D

Oksettaa myös eräs avoimesti mt-ongelmistaan puhuva tyyppi, joka on useaan kertaan avautunut ihmisten hirveydestä. Silti hän on usein ensimmäisenä mukana näissä kiusaamisepisodeissa. Ottaa oikein omasta naamastaan "reaktiokuvia", ja laittaa niitä kommenteiksi - ja kaverit komppaa, että "sä olet kuningatar!"

Threadsissa on paljon hyvää, mutta soisin, että nämä "sisäpiiriläiset" ottaisivat pään pois p*rseestään ja heräsivät siihen, miten huonosti käyttäytyvät itse. Ovat kuin yläasteen suosittuja koulukiusaajia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.4.26 10:33:36

Tervetuloa takaisin äksään.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.4.26 10:42:12

Miten ois blue sky?

Päivämäärä:   5.4.26 10:42:53

Pedarien alusta.

Lähettäjä: Toinen ulkoa 
Päivämäärä:   5.4.26 10:51:16

En kyllä ymmärrä tätä sisäpiirihommaa, vaikka threadsissa istunkin nykyisin enemmän kuin ht.netissä.

Siellä on suosittuja tilejä ja sitten on vähemmän suosittuja ja sit on myös se sateessa seisova AI-dataukko. Ehkä minut on blokattu niin monen toimesta, että tämä sisäpiireily ei välity mitenkään.

Päivämäärä:   5.4.26 10:55:21

"Mua ärsyttää ja ällöttää ne muka itseironisesti laitettavat "persikka- ja kirsikkakuvat". Siis ihan oikeesti. Eikö näitä ihmisiä hävetä? Tai että sinne kirjoitellaan yksityiskohtaisesti omia ronskeja sksijuttuja. Siis näin voit toki tehdä vain, jos olet sisäpiirissä. Jos joku muu erehtyy tekemään samoin, hänet lynkataan."

On kyllä mielenkiintoinen ilmiö nuo persikka- ja kirsikkakuvat. Kai se vaatii tietynlaisen ihmistyypin että pystyy moisia julkaisemaan. Yksityiskohtaisia seksijuttuja en ole siellä nähnytkään mutta tosiaan käytän threadsia nykyään vain satunnaisesti.

Somen käyttö on varmaan jokaisella vähän erilaista. Itse olen huomannut että lopetin tarinoiden tekemisen Facebookiin kun kavereihin tuli sellaisia ihmisiä, joiden en halua näkevän tarinoitani. Teen tarinat nykyään vain instaan. Eli tavallaan olen itsekin valinnut itselleni sisäpiirin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.26 11:05:42

Mikä ihmeen Threads?

Päivämäärä:   5.4.26 11:07:29

Vassarien äksä.

Päivämäärä:   5.4.26 11:14:47

saeris: Mä olen ollut nuori aikana, jolloin "tissiposet" oli noloja. Ja se tarkoitti sentään pelkkää tissivaon esittelyä. Mä kuulun myös ammattikuntaan, jonka ei ainakaan yleensä ajatella esittelevän "sulojaan" julkisesti, eikä sitä kai pidetä mitenkään hyväksyttävänä. Kyllä mä aina näitä kuvia nähdessäni mietin, että eikö näillä tyypeillä ole työpaikkoja, lapsia/vanhempia/isovanhempia jne., vai ajattelenko mä vaan liikaa sitä, mitä muut minusta ajattelee? Toisaalta mitä ihminen saa siitä, että esittelee paidan läpi törröttäviä nännejään somessa?

Mä en ole minkään somen lukemisesta saanut yhtä paljon iloa. Threadsiin kirjoittavat monet verbaalisesti lahjakkaat ihmiset, ja olen nauranut ihan kunnon huutonaurua monia tekstejä lukiessani.

Päivämäärä:   5.4.26 11:15:59

Toinen ulkoa: Mä en ehkä oikein ymmärrä, että mihin niitä seuraajia edes tarvitaan. Mä en kai seuraa paljon ketään. Mä vaan selailen sitä feediä ja löydön sieltä hyviä juttuja. Vähän kuin lukisi jotain uutisia. :D

Päivämäärä:   5.4.26 14:11:15

Ulkopiiri, nuo paljastelukuvat taitaa kuitenkin kerätä aika paljon tykkäyksiä? Jostain, muistaakseni Jodelista, joskus kyllä luin että jotkut julkaisee noita senkin takia että ne herättävät myös paljon ärsytystä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   5.4.26 14:25:42

Sinne missä on paljon ihmisiä, kehittyy aina kuppikuntia.

"Joo, onhan se aika lapsellista, jos surullistakin, kun pelkkä some menee noin ihon alle."

Minua taas ärsyttää tämä tyyppisanonta "pelkkä some". Siitä ei sitten saisi ärsyyntyä, kun asiat tapahtuu somessa eikä face to face, niinkö? Somealustat ovat sosiaalisia paikkoja ihan oikeilla ihmisillä. Totta kai asiat siellä saa mennä ihon alle. Ei se ole mikään vastaus, että älähän nyt, sehän on vaan somea. Nykypäivänä ihmiset on varmaan enemmän tekemisissä keskenään somessa kuin irl.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.4.26 15:12:19

Sama juttu kuin ''Ulkopiiri'', mäkin vaan selailen feediä, en seuraa ketään. Hyvistä / kivoista kommenteista tykkäilen, mutta that's it.

En jaksa ajatella mitään sisäpiiri-ulkopiiri-juttua, mutta blokattavia sieltä kyllä löytyy lähes joka kerta kun sen avaa. Tosin kun blokkaa tarpeeksi paljon, algoritmi vissiin tajuaa ettei ihan kaikkea pas.kaa näytä silmille enää. :D

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   5.4.26 15:36:08

Kuka edes jaksaa vaivata päätään jollain somen sisä- ja ulkopiiripohdinnoilla? Puhelin pois ja tekemään jotain, tapaamaan ihmisiä oikeasti tai vaikka ulkoilemaan.

Päivämäärä:   5.4.26 15:49:08

"Kuka edes jaksaa vaivata päätään jollain somen sisä- ja ulkopiiripohdinnoilla? Puhelin pois ja tekemään jotain, tapaamaan ihmisiä oikeasti tai vaikka ulkoilemaan."
Selkeästi aloittaja ja muut katkerat, jotka kokevat jääneensä paitsi jostain.

Päivämäärä:   5.4.26 16:08:04

Aloittaja täällä!

En ole yhtään katkera, enkä todellakaan koe jääneeni yhtään mistään paitsi. Mua vain oksettaa tuo joidenkin tekopyhyys. Samat henkilöt, jotka vaahtoaa "toksisuudesta", nostavat itseään ja ystäviään jalustalle, ja käynnistävät varsinaisia lynkkauskampanjoita muita kohtaan. Hyi olkoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.