Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joogaa sahapukille

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.4.26 09:20:49

Kannattaako tällaisen kohta 60v joka on jäykkä kuin sahapukki aloittaa joogan?
Mitä jooga maksaa about?
Kuinka usein sinne 'kuuluu' mennä?
Mitä konkreettista hyötyä siitä on?
Mitkä on parhaat treenivaatteet joogaa varten?

Re: Joogaa sahapukille

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   5.4.26 09:26:19

Jooga kannattaa aina.
Aloittaisin vaikka yin joogalla, siinä ollaan 3-5 min asanoissa niin, että myös lihaskalvot venyvät. Tehdään lempeästi. Tai esim. kundaliinijoogalla, jossa on ensin fyysisempi osuus ja sitten meditatiivisempi.

Konkreettisia hyötyjä minulle on rauhallisempi mieli, parempi uni, terveempi kroppa ja se, että saan omaa aikaa.

Hinta riippuu ihan siitä missä päin vaikutat ja millaisessa joogassa haluat käydä. Kansalaisopistolla voi olla erittäin edullista, itse en oikein tykkää kun koulujen jumppasaleissa ilmastointi on täysillä ja ympäristö ankea. Käyn kivoilla saleilla, joissa on lämmin ja kaunista, sekin auttaa rentoutumaan.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   5.4.26 09:44:54

Aina kannattaa.

Käymälläni salilla kertamaksu on 14 e, kymppikortti 105.

Yin-joogaa minäkin suosittelen. Rauhallista, helppoa, rauhoittaa mieltä ja huoltaa kehoa. Osaava ohjaaja neuvoo vaihtoehtoja, jos jotakin ei voi/pysty tehdä. Restoratiivinen on kans tosi helppoa, mutta mun mielestä liikaa pötköttelyä. Yinissä on sopivasti pientä liikettä ja silti pitkiä ihanasti venyttäviä asanoita.

Kundaliini on liian hörhöä omaan makuun. Vaikka siitä tuli kyllä todella hyvä olo.

Joogata voi vaikka joka päivä. Itse käyn talven aika säännöllisesti, kesäajan on taas niin paljon muuta, ettei ehdi niin paljoa. Eipä tuolla ainakaan kukaan karsasta, vaikka tulisi taukoakin.

Ikäjakauma meidän joogasalilla on varmaan kahdestakympistä seitsemäänkymmeneen ellei vanhempiinkin.

Päivämäärä:   5.4.26 09:46:47

Mistä minä tiedän mikä jooga on paras itselle..? Onko siinäkin monta alalajia?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   5.4.26 09:56:37

Kokeilemalla :)

Tuntikuvauksista on yleensä apua, ja tuonnehan jo omat ehdotukset kirjoitin. Hatha - ja flow ovat monesti fyysisempiä ja flowssa mennään puolinopeassa tahdissa. Yinit, restoratiiviset ja kundaliini ovat rauhallisempia.

Yinissä tehdään pitkiä venytyksiä, restossa otetaan joku pötköttelyasento, ja ollaan siinä 15 min, ja kundaliinissa heilutellaan käsiä ja jalkoja ja sitten meditoidaan.

Yinistä on oikeasti helpoin aloittaa. Sopii kaikille. Mä teen enimmäkseen silmät kiinni, välillä kurkkaan ohjaajaa, mut eipä tuu edes tuijotettua muiden tyylejä.

Lähettäjä: AF 
Päivämäärä:   5.4.26 10:07:18

Mun pitäisi taas aloittaa jooga ja saada siitä myös rutiini, vihdoin ja viimein.

Muutamia kokeillut. Itse tykkäsin flowjoogasta. Jinjooga oli tylsää vaikka olen tällainen rauhallinen sohvaperuna. Mulla väärä asenne siihen kun mun mielestä "liikuntaa harrastaessa" pitää tehdä jotain eikä matolla pötköttely eri asennoissa ollut tarpeeksi jotain. Tosin mun käymällä tunnilla asanoissa oltiin varmaan lähemmäs kymmenen minuuttia.

Olisiko jollain suositella hyviä kursseja ja tunteja netissä? Saa olla maksullisia. Joskus täällä oli topikki näistä mutta jäi silloin laittamatta ylös.

Päivämäärä:   5.4.26 10:07:33

Meneeköhän ihan persiilleen jos katsoo netistä ja joogaa kotona? Rahatilanne niin huono että 14e syön kolme päivää :/

Lähettäjä: Ykss 
Päivämäärä:   5.4.26 10:22:35

Youtubesta Yoga with Kassandra ja jotain niitä beginner-videoita alkuun. Tehnyt videoita jo vuosia, joten niitä riittää. Löytyy yiniä myös ym.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.4.26 10:58:28

Tietenkin voi tehdä youtubesta löytämillä harjoituksilla. Monissa joogasaleissa on myös aleviikkoja ja tarjouskortteja jos haluaa käydä tutustumassa lajiin ohjaajan avulla :)

Päivämäärä:   5.4.26 12:50:33

Kiitos vastauksista :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.4.26 13:45:09

Keidas Wellnessillä on verkkokurssi Joogaa jäykille, josta ainakin itse tykkäsin. Kurssi tosin maksaa lähes 100 euroa.

Kun googlettaa joogaa jäykille, niin tuloksena löytyy myös ilmaista matskua ja vinkkejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.