|
Lähettäjä: ltlt
Päivämäärä: 5.4.26 16:25:42
Minun isäni oli aika samanlainen. Saattoivat äidin kanssa syödä herkkuja milloin sattuu meidän edessä, ja kun mekin pyysimme saada, vastaus oli "Nyt ei ole karkkipäivä". No, ei meillä koskaan mitään varsinaista karkkipäivää edes ollut, joten jos kysyimme, milloin se karkipäivä on, niin eipä sitä ollut.
Mutta isä tosiaan pahempi. Saattoi ottaa itselleen meidän omilla rahoilla ostamat herkut ja meillä oli sitten vastassa vain tyhjä karkkipussi/suklaalevyn kääre. Tai sitten osti kaikille saman verran karkkia, hotkaisi omansa kahdella suullisella ja sitten söi meidänkin karkkimme.
Aikuisten kannattaisi oppia, että jos herkkuja ei aio lapsille antaa, niin silloin niitä ei lasten nähden edes syödä. On todella inhottavaa, kun itse maiskuttaa karkkia lapsen nenän edessä ja sanoo lapselle, että et saa. Ja jos lapselle on annettu karkkipussi ja hänellä on karkkipäivä, niin ne lapsen karkit on sitten sen lapsen. Kun ette te kuitenkaan halua, että teitä kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti, niin älkää kohdelko lapsiannekaan. Vaikea siinä on lapsille opettaa mitään, jos itse käyttäytyy täysin päinvastaisesti.
|