Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen ahneus

Lähettäjä: Senno 
Päivämäärä:   4.4.26 23:22:23

Viimevuosina miehestä on tullut tosi ahne. Riitelee lapsen kanssa herkuista ja pihistelee ostamiaan hyviä juttuja. Lapsi kysyy että saanko ton niin saattaa laskea monta itelle jää jos antaa. Yleensä mulkaisen tai kommentoin ääneen jotain suuntaan ”ihan oikeastikko et voi antaa lapselle vaikka syöt hänen edessään” jolloin saattaa sitten leikkiä että vitsaili. Tää on mennyt siihen pisteeseen että oikeesti mietin jo eroa. Jotenkin ihan älyttömän epäviehättävää tollanen ahne käytös ja olen yrittänyt monesti asiasta sanoa hänelle, minkään muuttumatta. Itselle ei tee todellakaan tiukkaa antaa vaikka sitä viimeistä herkkua tai jäädä ilman kun kyseessä on _oma lapsi_. Olen kasvanut myös perheessä jossa tuollainen pihistely ja ahneus ei todellakaan tulisi kyseeseen. Hän siis saattaa syödä lapsen sipsit tai karkit muiden nukkuessa tai suoraan vastata että et saa jos syö lapsen edessä ja hän pyytää saada maistamaan. Lapsi on jo melkein teini-ikäinen ja annankin monesti sitten omista ja sanon että ostetaan uudet jos mies jotain häneltä syö. Please sanokaa joku että olette kokenut vastaavaa ja että miten tuollasesta käytöksestä pääsee eroon??

Re: Miehen ahneus

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   4.4.26 23:53:46

Vaihtamalla äijää. Tai ostat lukot lapsen nameille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.26 01:22:55

"annankin monesti sitten omista ja sanon että ostetaan uudet jos mies jotain häneltä syö"

Miksi et passita miestä saman tien kauppaan hlvetinmoisen huudon säestämänä ostamaan korvaavat??!

Lähettäjä: Xvb 
Päivämäärä:   5.4.26 02:58:14

Sillä on tunne, että jää paitsi, jos joku muu saa kaiken. Jostain traumasta tuollainen yleensä syntyy. Jos on älykäs mies, havahtuu itse ongelmaan, kun kyselet taustoja. Jos ei ole älykäs, homma menee vain pahemmaksi.

Päivämäärä:   5.4.26 05:47:13

Itse olen nainen ja ollut aina tosi ahne :D lapsia ei ole, itse olen ainut lapsi joten ehkä minussa on hemmotellun kakaran vikaa kun mitään ei ole ikinä tarvinnut jakaa!
Onko miehelläni sisaruksia?

Oon aina tykännyt hirveästi metsämansikoista ja nehän on semmoista harvinaista herkkua ettei niitä nyt yleensä kulhokaupalla mistään saa. Kun mulle tuli eka koira, huomasin itsessä jännän piirteen, koska aika kun näin metsämansikoita missään, annoin ne aina koiralleni. Silloin tajusin, että tämä on sitä todellista rakkautta :')

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.4.26 08:40:08

Jos suora keskustelu ei auta niin itse varmaan kokeilisin pilkkaamista jopa muiden kuullen. Joka tuskin on kovin hyvää käytöstä sekään.

Jos tuo on uusi piirre, voiko olla aivovamma tai varhaisdementiaa?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   5.4.26 10:25:51

Miksi se lapsi haluaa aina syödä muiden herkut? Onko joku muu aina syönyt lapsen herkut, vai onko lapsikin yhtä ahne kuin isänsä?

Lapikasta ainakin miehelle, ehkä myös lapselle. :D

Lähettäjä: Mitå tehdä 
Päivämäärä:   5.4.26 10:43:43

"Miksi se lapsi haluaa aina syödä muiden herkut?"
Jos miehellä on karkkia ja lapsella ei ja mies syö karkkia lapsen edessä niin ymmärrän hyvin että lapsi pyytää saada maistaa olematta ahne.

Jos mies syö lapsen sipsit/ karkit niin mies käy ostamassa uudet tilalle!
Muuten piilottakaa ne.

Ja ton miehen kanssa on ilo harrastaa seksiä, kaikki unohtuu makkarissa?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   5.4.26 12:28:11

Ihana mies, mistä nuita oikeen löytää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.4.26 12:54:40

Onko tämä se sama mies jota petit hänen veljensä kanssa, kuten joskus aikaisemmin kirjoitit mm.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.4.26 15:03:47

Jos aloittaja on pettänyt miestä tämän veljen kanssa, niin ko mies ei oo ainoo lapsi. Idiootteja koko lauma toki xD

Lähettäjä: Senno 
Päivämäärä:   5.4.26 15:07:56

”Miksi et passita miestä saman tien kauppaan hlvetinmoisen huudon säestämänä ostamaan korvaavat??!”

Tämä ainakin menee käyttöön jatkossa.

Mies on ainoa lapsi perheessään niinku täällä veikkas joku, en usko että on mitenkään fyysinen vamma tai dementia kun ei oo mitään sellaista tapahtunut ja mies on vasta 34v.

”Miksi se lapsi haluaa aina syödä muiden herkut? Onko joku muu aina syönyt lapsen herkut, vai onko lapsikin yhtä ahne kuin isänsä?”

Ei halua aina mutta itse jaan aina omat ja on varmasti tottunut siihen, mies ennen myös oli ahne mutta osasi paremmin piilottaa sitä. Ja mun mielestä jos joku syö lapsen edessä jotain ni sitä ollaan sit valmis jakamaan. Samoin sitten otan (mies myös) lapselta maistiaisia jos hänellä on jotain.

”Ja ton miehen kanssa on ilo harrastaa seksiä, kaikki unohtuu makkarissa?”

Kyllä tän myötä on halut vähentyny itsellä. Kuten sanoin niin tää on mun mielestä niin epäviehättävää että lähinnä ällöttää mies tämmösten jälkeen.

”Onko tämä se sama mies jota petit hänen veljensä kanssa, kuten joskus aikaisemmin kirjoitit mm.”

En tiedä sekoitatko mut nyt johonkin muuhun, en oo koskaan pettänyt ja edellisen kerran tein oman aloituksen tänne pari vuotta sitten.

Kai se on otettava puheeksi, en vaan jotenkin jaksais tämmöstä asiaa vääntää kun jotenkin itsestäänselvää itelle. Eilen illalla mies tuli sipsipussin kanssa kotiin ja lapsi kysyi voiko hänelle jättää aamuksi niin vastasi ”en mä tiiä en oo kauheena syöny sipsejä ni haluisin kyllä nää syödä ite”. Kuulin toiseen huoneeseen ja kävin laittamassa lapselle kippoon sen edessä niitä ja sanoin että jos syöt nää niin voit nukkua sohvalla. Alkaa häiritsemään niin paljon kun lapsi sitten kummissaan aina vaan tyytyy osaansa. Mies sanoi vitsailleensa mutta tiedän satavarmasti ettei olisi jättänyt murustakaan

Lähettäjä: ltlt 
Päivämäärä:   5.4.26 16:25:42

Minun isäni oli aika samanlainen. Saattoivat äidin kanssa syödä herkkuja milloin sattuu meidän edessä, ja kun mekin pyysimme saada, vastaus oli "Nyt ei ole karkkipäivä". No, ei meillä koskaan mitään varsinaista karkkipäivää edes ollut, joten jos kysyimme, milloin se karkipäivä on, niin eipä sitä ollut.

Mutta isä tosiaan pahempi. Saattoi ottaa itselleen meidän omilla rahoilla ostamat herkut ja meillä oli sitten vastassa vain tyhjä karkkipussi/suklaalevyn kääre. Tai sitten osti kaikille saman verran karkkia, hotkaisi omansa kahdella suullisella ja sitten söi meidänkin karkkimme.

Aikuisten kannattaisi oppia, että jos herkkuja ei aio lapsille antaa, niin silloin niitä ei lasten nähden edes syödä. On todella inhottavaa, kun itse maiskuttaa karkkia lapsen nenän edessä ja sanoo lapselle, että et saa. Ja jos lapselle on annettu karkkipussi ja hänellä on karkkipäivä, niin ne lapsen karkit on sitten sen lapsen. Kun ette te kuitenkaan halua, että teitä kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti, niin älkää kohdelko lapsiannekaan. Vaikea siinä on lapsille opettaa mitään, jos itse käyttäytyy täysin päinvastaisesti.

Lähettäjä: Wanha 
Päivämäärä:   5.4.26 17:51:54

ItIt ja moni muu
Sulkisin aikuisena tuollaiset vanhemmat elämäni ulkopuolelle.

Päivämäärä:   5.4.26 18:18:23

Teinille omat kun mies ostaa itellensä, siinä samassahan se menisi. Muutenhan tuo on törkeää tosiaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.