Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kuvitella olevansa kaunein jos ei ole?

Lähettäjä: Parisuhde 
Päivämäärä:   4.4.26 16:44:40

Kaverin parin vuoden suhteessa on nyt kamala "ongelma". Keski-ikäinen nainen ja mies ovat molemmat normaalipainoisia ja liikunnallisia, joten ulkonäöltään siis ihan ok (tai nykyisessä ylipainoisessa kokojakaumassa keskimääräistä paremmannäköisiä). Nainen oli jostakin älyttömästä syystä kysellyt mieheltä, onko kauniimpi kuin julkimo A ja instailija B. Mies oli vastannut, että noihan on poikkeuksellisen kauniita, mutta oothan sä tosi nätti. Nyt on ero harkinnassa kun mies kuulemma pitää rumana ja haukkui.

En ihan ymmmärrä. Miksi pitää kysyä päivänselvää asiaa (itselle ei tulisi mieleenkään kysellä mieheltä, olenko kauniimpi kuin miss universum)? Kyllähän sen itsekin näkee ja tietää, mitä on tai ei ole. Minäkin olin törkeä kun kysyin, että oletko sitten itse mielestäsi kauniimpi. Ei kuulemma kuulu asiaan, mutta miesystävän mielestä pitää olla. Huh.

Re: Miksi kuvitella olevansa kaunein jos ei ole?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.4.26 16:52:52

Niin että todellisuudessa ja omasta mielestäänkin on kutonen, mutta miehen täytyy pitää ysinä? Jos ei muuten niin valehdella.

Eikö naiset aina halua ja vaadi rehellistä ja luotettavaa miestä? Rehellinen ja luotettava mies ei valehtele, mutta kuitenkin olisi pitänyt. Sellainen logiikka.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.4.26 16:54:54

Ongelmia ja tekosyitä eroamiselle voi toki keksimällä keksiä noinkin.
Kysy siltä kaveriltas, et onko sillä jo uus mies kiikarissa vai muuten vaan joku keski-iän kriisi ja tympääntyminen nykyiseen parisuhteeseen.

Noh, toiset nyt kuvittelee, että sillä omalla kumppanilla ei saa olla silmiä päässä, saati realistista näkemystä mistään, vaan pitää vain ja ainoastaan olla pönkittämässä kumppaninsa egoa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.4.26 16:55:07

Eihän tossa kukaan kuvittele olevansa kaunein. Vaan autistinen mies joka ei osaa kehua naistaan ja saa tätä tuntemaan itseään erityiseksi. Autistisen miehen kanssa pitää naisella olla rautainen itsetunto.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.4.26 16:57:09

Niin, naisillehan on aina toitotettu sellaista viestiä, että ulkonäkö on heidän tärkein ominaisuutensa ja nykyään se viesti on vielä sellainen, että tavallisen näköinen nainen on jotain aivan roskaa ja että on suorastaan vääryys miestä kohtaan, että nainen ei näytä instamallilta.

Siitä se tuollainen kysymys kumpuaa.

Lähettäjä: Tai 
Päivämäärä:   4.4.26 16:58:02

K//Tai sitten autistinen nainen, kun kyselee autistisia kysymyksiä.

Lähettäjä: Parisuhde 
Päivämäärä:   4.4.26 17:03:13

"Vaan autistinen mies joka ei osaa kehua naistaan ja saa tätä tuntemaan itseään erityiseksi."

Olihan se mies kehunut, sanonut tosi nätiksi, mutta kaverin mielestä olisi pitänyt sanoa, että on kauniimpi kuin mainitsemansa vertailunaiset. Realismia kuitenkin on, että ei kaveri ole lähellekään samaa tasoa. Ja juuri kirjoitin, että itse en kyselisi mieheltäni, olenko esim. miss universumia kauniimpi - miksi kysyisin. Ei minulla ole mitään kuvitelmia siitä, että mies ei olisi koskaan missään nähnyt kauniimpaa naista kuin minä. Varmasti on, niinkuin minäkin komeampia miehiä.

Päivämäärä:   4.4.26 17:08:49

Itse tykkäät kuulla raatorehellisyyttä itsestäsi kumppaniltasi?

Kyllä normaali mies osaa puhua kauniisti naiselleen ja saada nainen tuntemaan itsensä ihanimmaksi ikinä. Vaikka kuinka naisessa olisi virheitä reaalitodellisuudessa, niin ei normaali empatiakyvyllä varustettu mies mene latelemaan tuollaisia.

Vai haluatko itse kuulla mieheltäsi, että et nyt kyllä ole yhtä kaunis kuin tuo esim. Jenni Vartiainen, koska sulla on selluliittia, raskausarpia ja nenän muotaan ei ole kaunis, mutta kyllä sä ihan nätti oot.

Tämä ketju on ihan absurdi ja näköjään täynnä autistisia totuudentorvia. Kauniisti omalle rakkaalle puhuminen ei ole valehtelua.

Lähettäjä: M-ies 
Päivämäärä:   4.4.26 17:12:59

Aloittajan kaverin parisuhteet ovat varmaan kovin vaihtuvia ja lyhyitä, jos itsetunto on noin huono. Tuollainen ihmistyyppi on todella raskas kumppanina kun toisen tehtävä on pönkittää, kehua ja mielellään vielä moittia muita vertaillen. Tuollaiselle naiselle ei voi kehaista edes pukua linnajuhlissa kun sekin tarkoittaa "mä oon susta ruma", puhumattakaan että sanoisi kuinka edustava missi saatiin "ota sitten siihen yhteyttä kun sitä kerran haluat". Myös kaupan kassalla on oltava tarkkana, koska normi tervehtiminen tarkoittaa, että on kiinnostunut kassasta. Ja tottakai miehet on aina niin huonoja, vaikka oikeasti kukaan ei jaksa itsetunto-ongelmaisen kanssa, joka on ihan tavallinen siinä kuin muutkin, mutta jonka pitää saada kuvitella muuttuvansa parisuhteen myötä joksikin huippukaunottareksi.

Lähettäjä: duoda 
Päivämäärä:   4.4.26 17:26:24

"Vai haluatko itse kuulla mieheltäsi, että et nyt kyllä ole yhtä kaunis kuin tuo esim. Jenni Vartiainen, koska sulla on selluliittia, raskausarpia ja nenän muotaan ei ole kaunis, mutta kyllä sä ihan nätti oot."

Kai täysjärkinen nainen nyt itsekin tietää, näkee ja ymmärtää, minkä näköinen on, selluliittinsa, nenänsä ja mitä nyt onkaan, ja onko yhtä kaunis kuin joku x?

Tosin minä en edes kyselisi mieheltäni, olenko yhtä kaunis kuin joku x. Jos kysyisin, silloin en voisi loukkaantua siitä jos mies sanoisi, etten ole. Sehän olisi hänen mielipiteensä, jota olisin ITSE kysynyt. Huon, itse kysynyt. Ei kannata kysyä, jos ei siedä vastausta joka ei ole mieleinen. Ja kuten edellä mainittiin, naisten perusvaatimus miehelle on rehellisyys, jota mielipiteensä kertominen KYSYTTÄESSÄ on. Pakko ei ole kysellä tyhmiä, joiden vastauksen tietää itsekin.

Jai eihän alotuksen mies ollut "ladellut totuuksia virheistä" vaan vastannut aloittajan kaverin kysymykseen, että kysymyksen naiset ovat poikkeuksellisen kauniita, mutta naisystävänsä on tosi nätti. Onko tosi nätiksi sanominen virheiden latelemista? Minulle on siinä tapauksessa puhuttu tosi usein "rumasti".

Päivämäärä:   4.4.26 17:27:56

K - mies tuskin sanoi tuossa tilanteessa kuitenkaan, että oot rumempi, koska selluliitti tai perunanenä...

Joka tapauksessa jokaisen ihmisen itsetunnon pitää kestää se, että maailmasta löytyy vaikka niitä kauniimpia ihmisiä ja silti muistaa, että se oma kumppani on valinnut just sut.
Se, että joku toinen on kauniimpi, ei tarkoita, että sä olet ruma tai huono...

Kyllä mullakin on silmät päässä ja näen, että ympärilläni ob paljonkin itseäni kauniimpia naisia ja omaa miestäni komeampia miehiä.
Silti mä tykkään enemmän mun miehestä, ku yhestäkään niistä komeammasta ja mun mies tykkää musta enemmän, kaikkine roikkuvine vatsaröllöineni, kuin yhdestäkään niistä kauniimmista.
Kyllähän sitä sanontakin sanoo, että moni kakku päältä kaunis ja sisältä pelkkää paskaa...

Lähettäjä: o/ 
Päivämäärä:   4.4.26 17:37:02

"Vai haluatko itse kuulla mieheltäsi, että et nyt kyllä ole yhtä kaunis kuin tuo esim. Jenni Vartiainen"

Jos et ole yhtä kaunis, niin sinäkö haluat kuulla mieheltäsi että muka olet?

Että jos kysyt mieheltäsi, oletko yhtä kaunis kuin Jenni Vartiainen (etkä ole) niin miehesi pitää vastata, että olet tai oikeastaan olet paljon kauniimpi? Vaikka olisit kuinka ylipainoinen, mahakas, selluliittinen, persjalkainen tmv? Miksi ihmeessä? Ja miksi edes kysyisit moista? Aloittajan kaverin mieshän oli myös vastannut kysymykseen ja kehunut nätiksi.

Päivämäärä:   4.4.26 17:43:56

Minulla oli ala-asteikäisenä kaveri, joka saattoi ihan tyhjästä vääntää naamansa johonkin hurjaan asentoon ja kysyä sitten "Oisitko mun kaveri jos näyttäisin tältä?" Tajusin kyllä jo lapsena vastata "kyllä", koska kaveri oli selvästi epävarma. Parisuhteessa aikuiselta ihmiseltä tuollainen olisi kyllä raskasta, ja oikea vastaus kysymykseen on "miksi vertaat itseäsi muihin?"

Päivämäärä:   4.4.26 17:44:57

Kyllä, haluan kuulla mieheltäni että olen hänelle kaikista kaunein. Niin myös itse kerron miehelleni, että hän on minulle kaikista komein ja ihanin.

Tietenkin.

Lähettäjä: Katkera much 
Päivämäärä:   4.4.26 17:45:48

"Kyllähän sitä sanontakin sanoo, että moni kakku päältä kaunis ja sisältä pelkkää paskaa..."

Kyllä, kaikki hoikat upeavartaloiset naiset on pskoja, samoin kuin kaikki pitkät ja raamikkaat miehet. Toista ne on ylipainoiset ja epäviehättävät.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   4.4.26 17:47:37

K on itse joku autisti jolle pitää leperrellä valheita vain että tulee hyvä mieli.

On totaalisen epäreilua edes kysyä mieheltä että olenko kauniimpi kuin julkimo A tai instailija B. Koska vastaa se mies ihan mitä vaan, niin se nainen suuttuu. Jos sanoo totuuden kuten mies nyt oli tehnyt, niin suututaan. Jos olisi sanonut että todellakin, olet paljon kauniimpi kuin nuo, niin siitä olisi suututtu koska mies valehtelee.

Näissä julkkiksissa on jo se lähtökohta, että he eivät julkaise itsestään huonoja kuvia. He ovat aina laitettuja ja kuvissa on mietitty vaatteet ja taustat ja asennot ja kaikki. Eli, ne valmiiksi poikkeuksellisen näyttävät naiset esiintyvät niissä kuvissa erittäin edukseen. Vain täysi kuspää kaivaa sellaisen verrokiksi ja alkaa tivaamaan että kumpi on kauniimpi tuo vai minä.

Päivämäärä:   4.4.26 17:57:26

"olen hänelle kaikista kaunein"

Mutta ymmärräthän sinä, että et sinä oikeasti ole? Ei kumppanin näkökyky ja ymmärrys mihinkään häviä sillä, että on parisuhteessa. Eikä maailmasta myöskään häviä tosikauniit ja komeat. Eikä jostakin tavis-tiinasta ja perus-penasta tule mitään jenniferlopezia ja bradpittiä sillä, kun alkavat suhteeseen. Ei sitä nyt tarvitse naamankaan hinkata, että jennifer on kauniimpi ja brad komeampi, mutta onhan se nyt todella noloa nauraa kihertää onnellisena kun ensin itse kysyy, olenko mä maailman kaunein nainen ja mies (välttääkseen riidan) vastaa, että olet. Kun et sinä, minä tai naapurin mirja oikeasti todellakaan ole. Tosin minä en moista edes kyselisi ja mirjasta en tiedä, mutta sinä ilmeisesti kyselet. Jostakin syystä. Ketä yrität vakuuttaa ja miksi. Perus-penaa ei tarvitse vakuuttaa, koska pena kyllä ymmärtää, että kaikki saa, mutta kaikki ei saa kaikilta.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.4.26 17:58:43

Miehet: eikö se nyt jumankauta ole selvä että tuollaisiin kysymyksiin vastataan ”minulle sinä olet aina maailman kaunein”.

Ei olla missään poliisin kuulustelussa, jossa pitää objektiivisesti punnita kuka onkaan maailman kaunein nainen. Ei siinä vaadita mitään insinöörin tarkkuutta tai asiantuntijan näkemystä.

Aina vastataan ”minulle sinä olet maailman kaunein”.

Onko selvä?

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   4.4.26 18:01:40

Ihniset ovat ihan pähkähulluja!

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   4.4.26 18:07:39

Autisteja ja robottiaivoja ketju täynnä paria lukuunottamatt. Tottakai omalle puolisolle kerrotaan, että hän on kaikista kaunein/komein.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   4.4.26 18:08:01

"Vain täysi kuspää kaivaa sellaisen verrokiksi ja alkaa tivaamaan että kumpi on kauniimpi tuo vai minä."

Tämä. Ja mitä sillä edes on väliä - eiköhän meistä suurimmalla osalla ole paras mahdollinen kumppani, jonka pystyy saamaan. Joten vaikka se mies pitäisi millaisia beibejä kauniimpana, niin hän varmaan olisi sellaisen beiben kanssa jos voisi, mutta koska ei ole niin siinähän katselee. Ei se itseä rumemmaksi tee vaikka joku muu on kauniimpi - moni on myös ns. rumempi.

On myös hankala kuvitella tilannetta, jossa aikuisena ihmisenä kyselisin mieheltäni, kumpaa hän pitää kauniimpana, minua vai jotakuta toista. Ei minua edes kiinnosta, koska en voi olla kukaan muu. Joten mitä tekisin tiedolla, johon en voi vaikuttaa? Pitäköön kauniina tai vaikka kauniimpanakin ketä haluaa, ei se minuun vaikuta millään tavalla.

Päivämäärä:   4.4.26 18:09:17

Ihmisillä ei näytä olevan minkäänlaisia sosiaalia taitoja tai tunneälyä. Ja nyt ei edes olla missään insinöörin palstalla vaan olettaisin täällä suurimman osan olevan maisia.

Päivämäärä:   4.4.26 18:11:51

"eiköhän meistä suurimmalla osalla ole paras mahdollinen kumppani, jonka pystyy saamaan"

Ihan umpisairas ajatus. Tuohan kertoo vain tyytymissuhteesta. Kyllä suhteen lähtökohta pitäisi olla että ollaan sen kanssa ketä rakastaa, vaikka se ei olisikaan paperilla paras johon omat rahkeet riittää.

Päivämäärä:   4.4.26 18:16:07

"Tottakai omalle puolisolle kerrotaan, että hän on kaikista kaunein/komein."

Edelleen jankkaan, että miksi kukaan haluaisi kuulla selkeän valheen? Uskotko sinä, että olet oikeasti kauniimpi nainen tai komeampi mies kuin kukaan, jonka kumppanisi on koskaan nähnyt tai tulee näkemään?

Minä en. Ei minun miehenikään ole komein mies, jonka olen koskaan nähnyt. Miksi minä sen enempää olisin kaunein nainen? Ei minkä tahansa näköisestä ihmisestä tule Maailman Kaunein tai Komein siksi, että sen kanssa on parisuhteessa. Ihmisessä on muutakin kuin ulkonäkö ja vaikka olisi vain ulkonäkö, jokainen ei saa tuosta vain ketä tahansa, jonka ulkonäkö miellyttää. Ei se silti tarkoita, että olisi ruma. Ei vain ole yhtä_kaunis_kuin_joku_toinen. Jos sitä ei ymmärrä ja varsinkaan siedä, että maailma on täynnä itseä paremmannäköisiä ihmisiä ja kumppanikin sen huomaa ja tietää, niin vaikeaa on, ihan itsen kanssa puhumattakaan parisuhteessa.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   4.4.26 18:23:28

"Ei minua edes kiinnosta, koska en voi olla kukaan muu. Joten mitä tekisin tiedolla, johon en voi vaikuttaa? Pitäköön kauniina tai vaikka kauniimpanakin ketä haluaa, ei se minuun vaikuta millään tavalla."

Tämä!

Ja jokainen täyspäinen tietää sen, että ihminen on muutakin kuin ulkonäkö. Jos nyt puhutaan ihan taviksista niin varmasti kukaan ei ole suhteessa vain ulkonäön vuoksi. Itse olen nuorena seurustellut äärettömän komean nuorenmiehen kanssa. Oli niin ongelmainen tapaus, että ei elämä kovin ihanaa ollut. Ja koska ottajia oli joka nurkalla niin hän mieluummin vaihtoi tyttöystävää kuin olisi hakenut itselleen ammattiapua. Äärettömän komea hän on edelleen ja viimeisinkin vaimo jätti hiljattain...

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   4.4.26 18:24:19

"Tuohan kertoo vain tyytymissuhteesta. Kyllä suhteen lähtökohta pitäisi olla että ollaan sen kanssa ketä rakastaa, vaikka se ei olisikaan paperilla paras johon omat rahkeet riittää."

Jaa, kyllä minulla on paras mahdollinen kumppani. Jos on jonkun muunlaisen kanssa kuin parhaan jonka voi saada, silloin tyytyy. Mutta ei siinä, joillekinhan löytyy heti uusi suhde kun edellisestä erotaan kun kaikki kelpaa eikä tarvitse olla paras. Kunhan on joku ja suhde.

Aloituksen kaverin pitäisi hankkia ensin itsetunto ja vasta sitten parisuhde. Aikuinen ilmeisen hyvännäköinen ainakin kropaltaan kun on hoikkakin, nainen kyselee, onko kauniimpi kuin joku instabeibi. Eihyvääpäivää.

Päivämäärä:   4.4.26 18:27:48

"Edelleen jankkaan, että miksi kukaan haluaisi kuulla selkeän valheen? Uskotko sinä, että olet oikeasti kauniimpi nainen tai komeampi mies kuin kukaan, jonka kumppanisi on koskaan nähnyt tai tulee näkemään?"

No, minähän en koskaan kysy yhtään keneltäkään minkäänlaista mielipidettä ulkonäöstäni koska tiedän kyllä itse oikein hyvin, että se rehellinen mielipide ei voi olla kovin positiivinen, onhan minulla peili ja tiedän olevani kaikkea muuta kuin edes kohtuullisen hyvännäköinen, tiedän olevani pikemminkin ruma. Ja valheellisella kehulla en tosiaan mitään tekisi. Mutta tästä huolimatta ymmärrän, että jos joku minulta kysyy mielipidettä ulkonäöstään niin ei siihen anneta rehellistä vastausta jos se mielipide on negatiivinen. Ja että kyllä kumppanille vastataan, että "minulle olet kaunein/komein". Vaikka itse en kysyisi ulkonäöstäni mitään enkä haluaisi siitä sen enempää rehellistä kuin valheellistakaan mielipidettä (ja siksi en kysyisikään), niin miksi minä haluaisin pahoittaa toisen mielen jos se joku toinen mielipidettä ulkonäöstään kysyy?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.4.26 18:30:52

"Miksi kuvitella olevansa kaunein jos ei ole?"

Joko huono itsetunto tai kuvittelee itsestään liikoja. Jälkimmäiseen voi vaikuttaa liiallinen itsensä kuvaaminen filttereillä, jotka tekevät minkänäköisestä tahansa kaunottaren kuvissa. Huom. kuvissa.

Päivämäärä:   4.4.26 18:35:14

"Vaikka itse en kysyisi ulkonäöstäni mitään enkä haluaisi siitä sen enempää rehellistä kuin valheellistakaan mielipidettä (ja siksi en kysyisikään), niin miksi minä haluaisin pahoittaa toisen mielen jos se joku toinen mielipidettä ulkonäöstään kysyy?"

Onko mielen pahoittamista sanoa fakta, että nuo naiset on poikkeuksellisen kauniita, mutta sinä olet tosi nätti? Missä tuossa loukataan? Todennäköisesti aloittaja kaveri on ns. perusnätti, ei julkimo-instatasoa, joka tarkoittaa usein erilaisia täytteitä, lisäkkeitä, kuvanmuokkausta jne. Todennäköisesti mieskin on ihan hyvännäköinen, mutta ei kalsarimallitasoa. Mies ei tosin tivannutkaan asiaa ja sitten ottanut itseensä kun ei odotetusti ollut kalsarimallitasoa.

Päivämäärä:   4.4.26 18:37:46

olen ruma eikä mulla itsestä harhakäsityksiä.
kovin paika taisi olla kun mies eli kaksoiselämää. pidin torppaa pystyssä.
olisin kuulemma ollut täyfellinen avokkki jos en olisi niin ruma.
mitäpä siihen. hoidappa torppasi ihan itte.

Päivämäärä:   4.4.26 18:44:08

"Onko mielen pahoittamista sanoa fakta, että nuo naiset on poikkeuksellisen kauniita, mutta sinä olet tosi nätti? "

Kyllähän tuosta kysymyksestä voi päätellä, että kysyjä kovasti haluaisi olla kumppaninsa mielestä kaunein. Joten miksi sitä vastausta ei voi muotoilla niin, että se kysyjää tyydyttäisi? Mikä arvo "rehellisyydellä" on tällaisessa tapauksessa?

On asioita, joissa en itse ymmärrä miksi niitä kysytään kun niihin on olemassa vain yksi ainoa hyväksytty vastaus enkä itse niitä kysyisikään, mutta kun kerran tiedän, että minulta niitä kysyttäessä se rehellinen vastaus pahoittaisi toisen mielen niin miksi minun pitäisi sillä tavalla vastata?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.4.26 19:01:01

Pointsit siitä, että keksit nätimmän sanan pyllistelijätyrkyn tilalle.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   4.4.26 19:05:15

Vaikea kuvitella tuollaista ongelmaa kun en edes joutuisi tilanteeseen, jossa pitäisi "loukkaantua kun pidetään rumana ja haukutaan", koska en kyselisi typeriä mieheltä syystä että ihan täyspäisenä tiedän itsekin, etten ole maailman kauneimpien naisten listalla saati se kaunein. Vaikea myös kuvitella, miten itsekeskeinen ja vailla järkevää tekemistä oleva on oltava, jotta viitsii pohtia omaa ulkinäköään ja vertailla sitä muihin siinä määrin, että asioikseen mankuu puolisoltaan kehuja ja kun saa niitä, ne ei kelpaa kun (ihmeellistä kyllä ja todella hämmästyttävää :D) ei olekaan se "maailman kaunein". Tuossa yhdistyy erikoisella tavalla itsekeskeisyys ja todella huono itsetunto.

Päivämäärä:   4.4.26 19:17:55

"Kyllähän tuosta kysymyksestä voi päätellä, että kysyjä kovasti haluaisi olla kumppaninsa mielestä kaunein."

Mutta kysymys on sellainen, että siihen ei voi vastata kuin joko rehellisesti niinkuin on vastattu tai valehdellen, koska on 100% varmaa, että aloittajan kaveri ei ole kaunein nainen, jonka mies on nähnyt. Et ole sinäkään (jos olet nainen) enkä myöskään minä. Miten tämä voi loukata? Ja miksi joku haluaisi olla "kaunein" kun pitäisi olla jokaiselle täysjärkiselle edelleen selvää, että maailma on täynnä itseä ja toinen toistaan paremmannäköisiä ihmisiä? Sama kuin haluaisi muiden pitävän maailman rikkaimpana, vaikka ei ole edes top 100-listalla. Miettikää nyt miten järjetöntä - periaatteessa samasta asiasta kyse, haluta olla toisen mielestä jotakin, jota ei realistisesti ole mahdollista olla.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   4.4.26 19:33:47

Eiköhän suhteessa ole ongelmat ihan muualla kuin tuossa yhdessä asiassa. Minä muistan ensimmäisen seurustelu suhteeni, kun olin noin 18-vuotias. Muistan että koin mustasukkaisia tunteita, mutta pystyin käsittelemään ne. Sitten satuin kuulemaan poikaystäväni möläytyksen, että pitää yhtä kaveriaan maailman kauneimpana naisena. Minä en ollut ikinä kuullut olevani edes nätti. Tämän jälkeen muistan muuttuneeni mustasukkaiseksi sekä koin itseni rumaksi. Kyllä sen hetkinen ajatus oli se, että haluan olla myös poikaystäväni mielestä maailman kaunein, kerta sellainen voi löytyä ihan lähipiiristä. Tuo suhde päättyi pian eroon myös monista muista syistä. Noh aikuisuus ja yksinolo on tuonut tietysti lisää näkemystä. Ulkonäkö ei ole minulle ykkösasia, mutta omasta terveydestä huolehtiminen on. Suhteessa tärkeintä on turvallisuus sekä että saa olla oma itsensä. Tällainen olen, ota tai jätä.

Kukaan meistä ei ole täydellinen sekä tällaisia "lapsellisia" ajatuksia saattaa tulla ihan aikuisillekin ihmisille. Eiköhän kaverisi opi tästä ihan oman kantapäänsä kautta ajallaan. Ei se tee hänestä kuitenkaan huonompaa ihmistä kuin muut.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   4.4.26 19:47:18

On kyllä pinnallinen, itsekeskeinen, typerä ja ennenkaikkea lapsellinen ap:n kaveri. Mies on jo varmaan alkanut katsella muita naisia, joiden arvo ja itsetunto ei ole miehen perusteettomien kiukuttelemalla vaadittujen muka-kehujen varassa. Kummasti hyväitsetuntoinen näyttääkin aina paremmalta kuin epävarma.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.4.26 19:58:31

Kysymys on täysin idioottimainen ja varma keino saada riita aikaiseksi.

Mutta silti, on aika huvittavaa, että täällä oikeasti porukka kuvittelee, että kauneusihanne on sellainen mikä ei riipu katsojasta.

"Mutta ymmärräthän sinä, että et sinä oikeasti ole? Ei kumppanin näkökyky ja ymmärrys mihinkään häviä sillä, että on parisuhteessa."

Mä olen sit varmaan tosi outo, mutta vaikka mun mieheni ei ehkä ollut muiden mielestä kaikkein komein, niin mulle hän oli se komein. Toisen ulkonäön viehättävyys riippuu hyvin vahvasti myös siitä, millainen ihminen hän on.

Päivämäärä:   4.4.26 20:12:00

"mulle hän oli se komein"

Aloituksessahan ei ollut kyse tuollaisesta, vaan kysytty mieheltä, olenko kauniimpi kuin A ja B. Vaikka kuinka kauneusihanne riippuisi katsojasta, on kuitenkin olemassa yleisiä kauniina pidettyjä ominaisuuksia. Jos kysyjä on täysin vastakkainen kuin A, jota kauniimpi hänen pitäisi kumppanin mielestä olla, ja kyseinen A on upeavartaloinen, pitkäraajainen, hyväihoinen, siropiirteinen, upeahampainen ja viehättäväkasvoinen, on paljon vaadittu jos kumppanin pitäisi ihan tosissaan ajatella, että kysyjä on kauniimpi tai jopa kaunein. Todennäköisesti kumppani on valinnut kysyjän muiden syiden kuin ulkonäön vuoksi, joten miksi kysyjä haluaa että häntä kuitenkin pidettäisiin ns. miljonäärinä satanen taskussa? Jos kumppania ei ole haitannut ettei ole kuin se satanen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.4.26 20:40:23

Olisi suhde siinä jos noin tyhmiä alettaisiin kysellä. Ei kaikille riitä kaunottaria kun niillä on ottajia jonoksi asti, mutta saa niitä silti kauniina pitää.

Päivämäärä:   4.4.26 20:56:17

Eiköhän aloittajan kaveri nyt kuitenkin tarkoittanut, että onko hän nimenomaan kumppaninsa mielestä se kaunein. Ja vaikka en itse ikinä kysyisi moista koska tiedän hyvin etten todellakaan ole kenenkään mielestä kaunein tai tämän ikäisenä enää edes millään lailla kaunis, niin en silti ymmärrä että minkä takia tuohon ei voi mitenkään vastata, jos sitä toinen kysyy, että "minulle olet kaunein". Vaikka se ei totta olisikaan.

Ja kyllä muuten minustakin nuoruuden ihastukseni oli, ja on edelleen, komein mies jonka olen nähnyt. Paremman näköinen kuin mitkään ulkonäöstään ihaillut julkkiksetkaan. Tiedän, että ei hän todellakaan kaikkien mielestä olisi "maailman komein", vaikka sellaiset yleisesti hyvännäköisenä pidetyt piirteet omaakin. Mutta minä voin ihan rehellisesti sanoa, että minulle hän olisi se komein.

Päivämäärä:   4.4.26 21:05:36

Tästä tuli mieleen kun nuorena ja tyhmänä vastasin rehellisesti poikaystävän kysymykseen siitä, olisinko kiinnostunut jostakin miljardööristä XD Aika pitkäkestoinen riita tuli siitä.

Lähettäjä: että miten oli 
Päivämäärä:   4.4.26 21:08:24

"Eiköhän aloittajan kaveri nyt kuitenkin tarkoittanut, että onko hän nimenomaan kumppaninsa mielestä se kaunein."

No eihän nyt vaikka mun miehestä maailman komeinta miestä tullut vain siksi, että se on mun kanssa. Ihan saman näköinen se olisi vaikka se olisi sinkku tai jonkun muun kanssa. En minäkään sen kauniimmaksi muuttunut pariuduttuani kuin mitä olin sinkkuna tai jos erottaisiin, olisin ihan saman näköinen. Samoin julkimot, mallit sun muut näyttää ihan samoilta riippumatta siitä, onko kumppania vai ei. En ymmärrä mitä kumppani mihinkään liittyy. Jos mun mies olisi pitänyt ennen suhdetta mun kanssa jotain vaikka laulajaa kauniina, kyllä se kauniina sitä pitäisi silloinkin, en minä sitä rumaksi muuttaisi. En ihan ymmärrä tuota logiikkaa, jossa parisuhde tarkoittaa, että on kumppanin mielestä ketään muuta kauniimpi, joku tavallinen pallinaama.

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   4.4.26 21:26:04

Miksi tästäkin pitää keskustella niin kauan, kun kyseessä on ihan ilmiselvästi jälleen kerran miehen vika?

Lähettäjä: Louna 
Päivämäärä:   4.4.26 21:31:30

Itse olen itse kyllä ihan aidosti sitä mieltä, että oma mieheni on maailman komein mies. En tiedä ketään minun silmissäni komeampaa. Ja tuskin olen maailman ainoa, joka oikeasti ajattelee niin puolisostaan.
Mutta minä en todellakaan oleta, että mieheni (tai yhtään kukaan tässä maailmassa) ajattelee minun olevan maailman kaunein nainen, tiedän kyllä että hän valehtelisi jos niin sanoisi. Ei se tällä naamalla olisi mahdollista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.26 22:28:06

Sivuhuomiona: köyhän on huomattavasti helpompaa esittää olevansa miljonääri, kuin tavanomaisen poikkeuksellisen kaunista. Ja yllättävän moni miljonääriä esittääkin.

Päivämäärä:   5.4.26 00:02:51

mun mielestä se oma kumppani on kaunein mun silmissä kuin kukaan muu.

Lähettäjä: Latte 
Päivämäärä:   5.4.26 06:50:20

Lähettäjä: Louna
Päivämäärä: 4.4.26 21:31:30

Itse olen itse kyllä ihan aidosti sitä mieltä, että oma mieheni on maailman komein mies. En tiedä ketään minun silmissäni komeampaa. Ja tuskin olen maailman ainoa, joka oikeasti ajattelee niin puolisostaan.
Mutta minä en todellakaan oleta, että mieheni (tai yhtään kukaan tässä maailmassa) ajattelee minun olevan maailman kaunein nainen, tiedän kyllä että hän valehtelisi jos niin sanoisi. Ei se tällä naamalla olisi mahdollista.

Sama!

Lähettäjä: kio 
Päivämäärä:   5.4.26 08:19:40

Kauneimmaksi itsensä kuvitteleva vain todistaa, miten pinnallinen, itsekeskeinen ja vähä-älyinen hän on. Ei se sen vaikeampaa ole.

Päivämäärä:   5.4.26 08:38:22

Miehen kannattaisi juosta jo lujaa.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   5.4.26 11:36:30

"Miehen kannattaisi juosta jo lujaa."

Kyllä. Mutta ihmettelen näitä vastaajiakin, oikeastiko te valitsette ulkonäön perusteella puolisonne? Miehillehän tuo on tyypillistä, ainakin ensimmäisen avioliiton suhteen, valita silmillä ja sietää loput. Toisen liiton suhteen voi käyttää jo enemmän järkeäkin valinnassa. Mutta että naisetkin?? Enpä ihmettele, jos ei nykysuhteet kestä, jos otetaan vain se kaunein/komein.

Päivämäärä:   5.4.26 12:16:08

Pitää kyllä olla harvinaisen tyhmä, jos haluaa vertailla itseään joihinkin toisiin ja kysellä siitä vielä kumppaninsa mielipidettä.

Päivämäärä:   5.4.26 12:34:44

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.4.26 12:16:08

Pitää kyllä olla harvinaisen tyhmä, jos haluaa vertailla itseään joihinkin toisiin ja kysellä siitä vielä kumppaninsa mielipidettä."

Meinasin tulla sanomaan samaa mutta kaimani kerkisi ensin.

Lähettäjä: Rintsessa 
Päivämäärä:   5.4.26 13:27:44

Onko tää vanhempien naisten ongelma? Oon nimittäin tätä kyseistä shittiä todistanut koko elämäni kun oma äitini on tällainen. Miehen pitää kohdella ja kehua häntä kuin kuningatarta joka on kaunein ilmestys koko maailmassa, jatkuvia kehuja ei saa unohtaa. Tuo että joku hänen miehistään olisi vahingossa maininnut jonkun muun olevan kauniimpi, olisi ollut eron paikka ja näin myös usein oli.

Päivämäärä:   5.4.26 15:09:12

"Vain täysi kuspää kaivaa sellaisen verrokiksi ja alkaa tivaamaan että kumpi on kauniimpi tuo vai minä."

Jep. Tuohon ei ole oikeaa vastausta. Mies on joko törkeä tai valehtelee. Eikä vastaukseksi kelpaa edes väite että oma nainen olisi itselle se kaunein, koska siitäkin kyllä saa riidan helposti aikaiseksi.

Lähettäjä: jrke 
Päivämäärä:   5.4.26 16:13:17

Jos on niin tyhmä, että vertaa itseään photoshopattuun näyttelijään ja instabeibeen, niin sellaisesta muikkelista kannattaakin erota...

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.4.26 16:43:09

"Kyllä. Mutta ihmettelen näitä vastaajiakin, oikeastiko te valitsette ulkonäön perusteella puolisonne? Miehillehän tuo on tyypillistä, ainakin ensimmäisen avioliiton suhteen, valita silmillä ja sietää loput. Toisen liiton suhteen voi käyttää jo enemmän järkeäkin valinnassa. Mutta että naisetkin?? Enpä ihmettele, jos ei nykysuhteet kestä, jos otetaan vain se kaunein/komein."

Kuten mä jo yllä kerroin oman näkemyksen, ihmisen ulkonäkö riippuu myös todella pitkälle siitä, minkälainen ihminen hän on. En pitänyt omaa miestäni kovin komeana, kunnes tutustun häneen ja rakastuin. Sen jälkeen hän oli mulle se komein mies tässä maailmassa. Eli ei, ei tullut valittua sitä omasta mielestä komeinta noin niinkuin alun alkaen.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   5.4.26 16:57:57

Jos olisin mies ja naisystävä alkaisi kysellä, kumpi on kauniimpi, hän vai joku muu (ihan sama, onko julkimo, some-itsensä-esittelijä tai naapuri) niin saisi mennä kasvamaan aikuiseksi. Sama jos mies alkaisi kysellä, onko hän mielestäni "maailman komein mies" tai näyttäisi jonkun kuvaa että kumpi on komeampi. Tosin, jos joku tekee tuollaista hän on muutenkin jotenkin lapsellinen, ei normi aikuinen käyttäydy noin.

Saattaisin btw vastata, että katso peiliin niin näet vastauksen tai että älä kysele itsestäänselvyyksiä. Jos siitä vielä jatkaisi marinaa saadakseen kehuja (oikeita vatauksiahan tuollaisille ihmisille on vain yksi eikä se jolta on kysytty saa vastata mitä oikeasti ajattelee) olisi jo niin noloa huonon itsetuntonsa alleviivaamista että tulevaisuudessa tietäisi samaa jankkauksen vain jatkuvan ja jatkuvan ja jatkuvan. Liian rasittavaa olisi.

Päivämäärä:   5.4.26 17:03:08

Se on ihan sama mitä mies tuohon vastaa, se on kuitenkin väärin. Jos sanoo, että tietysti se puoliso on kaunein, niin miestä ei uskota ja valehtelee. Jos sanoo totuuden, niin on kamala törppö.

Lähettäjä: tämähän se 
Päivämäärä:   5.4.26 17:09:01

"Saattaisin btw vastata, että katso peiliin niin näet vastauksen tai että älä kysele itsestäänselvyyksiä."

Paras ja ainoa oikea vastaus. Koska peilistä sen todellakin näkee. Peili ei valehtele mihinkään suuntaan vaan kaikki on just sen kokoista, muotoista ja näköistä kuin ne on.

Lähettäjä: sivuhuomio 
Päivämäärä:   5.4.26 17:57:52

Lähettäjä: tämähän se
Päivämäärä: 5.4.26 17:09:01

"Saattaisin btw vastata, että katso peiliin niin näet vastauksen tai että älä kysele itsestäänselvyyksiä."

Paras ja ainoa oikea vastaus. Koska peilistä sen todellakin näkee. Peili ei valehtele mihinkään suuntaan vaan kaikki on just sen kokoista, muotoista ja näköistä kuin ne on.

Paitsi noh kaikki ei näe sieltä totuutta ja mieli valehtelee peilikuvan todellisuudesta poikkeavaksi, jos on esim häiriintynyt kehonkuva tms. Silloin voi peilistä näkyä ihmiselle itselleen esim aivan kauhistus, epämuodostunut ja lihava kuva, vaikka ihminen todellisuudessa oikeasti olisi todella laiha ja nättikin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.4.26 18:01:33

Mitä jos näkee itsensä kauniimpana kuin realistisesti on? Jos onkin rumilus, mutta käyttäytyy kuin kaunotar? Onko sekin kehonkuvanhäiriö?

Lähettäjä: EiVoiTietää 
Päivämäärä:   5.4.26 18:02:29

"ihmisen ulkonäkö riippuu myös todella pitkälle siitä, minkälainen ihminen hän on."

Se ulkonäkö, jonka näkee vastaantulijasta tai kuvasta, ei riipu siitä minkälainen ihminen on. Täysin tuntemattomankin ihmisen ulkonäkö on joko viehättävä, epäviehättävä tai mitäänsanomattoman tavallinen. Ei tarvitse tuntea henkilöä, jotta voi pitää häntä kauniina, ei-kauniina tai taviksena. Näkeminen riittää. Jotta tietää, millainen hän on muilta ominaisuuksiltaan, pitää jutella tai tutustua, ulkonäön luokitteluun riittää pelkkä näkeminen.

Eikä sinun logiikallasi tuohon aloituksen kysymykseen voi vastata mitään, ellei tunne julkimoa johon pitäisi verrata. Julkimohan voi olla sekä kaunis että lisäksi todella mukava ihminen, paljon mukavampaa seuraa kuin tyhmiä kyselevä, vakuutteluja vaativa, epävarma ja huonoitsetuntoinen marisijapuoliso.

Mitä väliä sillä edes on jos julkimo on puolison mielestä kauniimpi? Todennäköisesti jos puoliso saisi ihailemansa kaunottaren näköisen naisen, hänellä olisi sellainen, mutta ei ole. Julkimo ei vie puolisoa vaikka tämä pitäisi julkimoa kuinka upeana ja julkimokaunottarilla on sen verran valinnanvaraa, että tavispirkot voi olla tavispenojensa suhteen ihan huoletta. Pirkon ei kuitenkaan kannata kysellä penalta sellaisia tyhmiä, joiden vastaus ei välttämättä miellytä pirkkoa ja jonka oikean vastauksen pirkko tietää itsekin. Pelaa tyhmiä pelejä, voita tyhmiä palkintoja jne.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.4.26 21:10:18

Tämä keskustelu on ollut suurinta shittiä täällä pitkään aikaan.

Kauniilla viitataan esteettisiin ulkonäköseikkoihin, joiden miellyttävyys vaihtelee katselijan mukaan.

Viehättävyys perustuu (myös) muihin ominaisuuksiin, joten se kaunein ei välttämättä ole viehättävin.

Itselleni suurempi kehu on se, kun joku pitää viehättävänä (eikä kehu ”vain” kauniiksi). Tästäkin kuitenkin on monia erilaisia näkemyksiä ja se on täysin ok.

Aloituksen tilanne itsessään taas on epäreilu, koska ns. oikeaa vastausta on vaikeaa antaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.