Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset viettää pääsiäistä tänään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.26 16:16:25

Olen saanut 2 hyvää pääsiäistä-toivotusta itse tänään ja somessa useammalla tilillä tänään näköjään isot pääsiäisateriat ja toivotukset pääsiäisestä.

Mä en enää kuulu kirkkoon mutta eikö tänään ole pitkä perjantai eli se synkkä surupäivä jolloin tapettiin Jeesus? Ja pääsiäisen ilojuhlinta on sitten kun jeesus on noussut haudastaan? Eikö pääsiäinen ole sunnuntaina?

Re: Ihmiset viettää pääsiäistä tänään?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   3.4.26 16:30:53

Tuskin ne sulle toivotuksia laittaneet tai someen julkaisseet mitään uskovaisia on.

Ei-uskovaisetkin viettää pääsiäistä esimerkiksi kokkaamalla vähän paremmin ja käydään kylässä jne. Ihan vaan siksi, että todella monella on pääsiäisenä ylimääräisiä vapaita, eli aikaa. Pääsiäinen on samalla tavalla perinne kuin vaikka joulu tai juhannus, eli jo lapsuudesta muistetaan että silloin kokoonnuttiin yhteen ja syötiin paremmin.

Lähettäjä: Pakanallista 
Päivämäärä:   3.4.26 16:35:39

Rauhallista ja hillittyä pääsiäistä kunnes sunnuntaina iloista...jos otetaan kirjaimellisesti.
No sulle se on ihan sama kai mitä toivotetaan ja yleisesti voi ihan hyvin toivottaa koko pyhien aikana hyvää pääsiäistä.

Lähettäjä: Pölöpölö 
Päivämäärä:   3.4.26 16:36:24

Nohh pääsiäisen merkitys (eli ylimääräiset vapaapäivät) taviskansalaiselle taitaa olla muu kuin Jeesus joten joo tänään tehdään hyvää ruokaa ja juhlitaan.

Eikö hyvää jouluakin toivotella monena päivänä, miksi pääsiäinen olisi eri juttu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.26 16:38:07

"Pääsiäinen on samalla tavalla perinne kuin vaikka joulu tai juhannus, eli jo lapsuudesta muistetaan että silloin kokoonnuttiin yhteen ja syötiin paremmin."

Niinpä.

Mutta joulua ei esimerkiksi juhlita 19.12. tai juhannusta 1.7. Juhlapäivillä on päivät. Tietyt päivät siis.

Lähettäjä: Pölöpölö 
Päivämäärä:   3.4.26 16:39:43

Mun mielestä joulua juhlitaan myös useampi päivä

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   3.4.26 17:07:45

"Mutta joulua ei esimerkiksi juhlita 19.12. tai juhannusta 1.7. Juhlapäivillä on päivät. Tietyt päivät siis."

Niin, joulua vietetään 24.12.-26.12. Tietyt päivät siis. Toisilla on aattona se pääpäivä, toisilla joulupäivänä. Ja aika monilla on vieläpä niin, että aattona ollaan toisen suvun kanssa ja joulupäivänä toisen.

Juhannus samoin, se on se viikonloppu jonka päivämäärä vaihtelee, mutta ei missään ole sääntöä että vain tiettynä päivänä juhannuksesta voisi sen paremman aterian tehdä.

Ja näin on pääsiäinenkin. Se on vaihtelevalla päivämäärällä pe-ma ja ihmiset viettää sitä silloin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.4.26 17:25:33

Mutta hyvät joulut voi kyllä toivotella 20.12., kun johonkin tuttavaan törmää.

Minä toivottelin työkavereille torstaina rauhalliset pääsiäiset ja tänään kuuntelen musiikkia, katson jääkiekkoa kotisohvalta ja vedän kalsarikännit. (En kuulu kirkkoon.)

Päivämäärä:   3.4.26 17:25:39

Peri kristillisesti pääsiäispupu tuo suklaamunia. Ja noidat lentää luudilla.

Päivämäärä:   3.4.26 17:29:16

Laitoin työpaikan someen pääsiäistoivotukset jo eilen. Ihan koska en ole ennen tiistaita töissä. Joss joku siitä mielensä pahoittaa niin voivoi :D

Ja suurimmalle osalle pääsiäinen on pe-ma välinen ajanjakso muutenkin. Minäkin olen nyt pääsiäisvapailla :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.