Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Evakoituminen

Lähettäjä: mun juttu 
Päivämäärä:   2.4.26 23:14:43

Tää aihe on näiden droonien myötä herättänyt pelkkiä kysymyksiä.
Joidenkin mielestä vaaratiedote olisi täysin turha. Ja perusteluiksi olen nähnyt ,ettei ole paikkaa mihin mennä ja että esim.tunti ei riitä suojaan siirtymiseen?
Eka ajatus oli,että anteeksi mitä @!#$ä?
Mihin sä perustat ettet tunnissa pääse mihinkään suojaan?
Ymmärrän liikunta rajotteiset ja heidän ahdingon,he eivät tarvittaessa suojaan pääsisikään,mutta että muut isommissa kaupungeissa eivät ehtisi?
Ei se nyt niin ole voitu ajatella,että kaikki lähtee autolla ja sitten kököttävät ruuhkassa.
Asumme maaseudulla,ja jos tarve tulisi,siirtyisimme kellariin. Siellä on tietty kylmä,mutta esim. vettä kotivarana valmiina aina. meillä ei takuulla kolmea minuuttia kauempaa menisi sinne siirtyä lemmikkien kera ja ottaa jotain mukavuuksia mukaan.
Mietin vain,kuinka huonosti olemme äkillisiin kriiseihin varustautuneet? Vaikka kuinka julkisuudessa toista hoetaan.
Mihin sinä menisit turvaan ja kuinka kauan arvioisit sen kestävän?

Re: Evakoituminen

Lähettäjä: Pilot 
Päivämäärä:   2.4.26 23:22:54

No, nuo minun hevoset ja lampaat ei meidän kellariin mahdu.
Miksi siis itsekään sinne menisin.

Lähettäjä: mun juttu 
Päivämäärä:   2.4.26 23:28:59

No eivät meilläkään hevosia kellariin kovin helposti saisi,mutta on meillä muitakin syitä suojautua. Kuten lapset,me aikuiset ja koirat sekä kissa.
Se on vähän sama kuin lentokoneessa ohjeistetaan;suojaa eka itsesi,että voit auttaa tarvittaessa muita.

Lähettäjä: outo nainen 
Päivämäärä:   2.4.26 23:46:51

Ostin ennen koronaa pienen mummonmökin perikunnalta, koska se oli nätti mökki ja ikuinen remppakohde, mutta hehtaareja peltoa ja piharakennus ja navetta.
Siinä mökissä oli elänyt 3 sukupolvea ja toinen niistä oli mennyt piharakennuksen alle turvaan ilmapommituksia toisen maaimansodan aikana. Ne oli kaivanut sinne rakennuksen alle kuopan. Navetta ja elukat koki saman, mutta luotettiin, että ne ei ainakaan tajua hulluutta.

Nyt elän nykyaikaa ja vanhat arvottomat rakennukset pitäisi purkaa ja pihaa tasoittaa, mutta tuota piharakennusta ei kaadeta, eikä sitä vettäkeräävää kuoppaa tumpata tai täytetä, koska siellä on joskus nöpöttänyt 7 ihmistä aikanaan ja pelännyt, että mihin sattuu ja kehenkä sattuu ja sattuuko omalle kohdalle.
Hullua ajatella, että sinne pitäisi itsekin luiskahtaa vielä joku päivä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.