Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi sairaalassa annetaan alkoholia?

Lähettäjä: Miie 
Päivämäärä:   2.4.26 21:48:32

Alkoholiongelmainen mies sinnitellyt viikon selvinpäin kun meni eilen selkäleikkaukseen. Leikkaus oli vasta tänään aamulla kun eilen oli tullut jotain viivästyksiä.
Oli saanut hörpyn jotain viinaa, soittanut kelataksin ja Alkon kautta kotiin. Kotiutusohjeessa oli että kotona aikuinen valvomassa ekan yön.
Nyt olen sitten vastuussa ja pitäisi olla varovasti, välillä kävellä, pääosin lepäillä pitkällään, istumista vältettävä.
Istunut nojatuolissa ja juonut, hoipertelee välillä vessaan eikä todella vältä kiertoliikettä mikä 6 viikkoa kielletty.

Saako kelataksi edes ajella johkin Alkoon ja odotella siellä pääsiäisruuhkassa.. ja tuo sairaalan viinatarjoilu, pienikin hörppy vahvaa viinaa kyllä antaa sysäyksen juoda lisää jos alkoholisti.

Re: Miksi sairaalassa annetaan alkoholia?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.4.26 21:53:05

Virtsan tuloa edistämään ainakin joskus annettiin? Luulis että alkoholisteille ei anneta, jos vaan asia tiedossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 21:54:27

elimistö pettää jos juomisen lopettaa seinään.
sen takia tömsyt ettei henki lähe.

Päivämäärä:   2.4.26 21:56:00

Alkoholiviekkarit tappavat nopeammin kuin alkoholismi, etenkin kun on valmiiksi sairas. Ihan ymmärrettävää että siinä hoidetaan sitä akuuttia ongelmaa ja jätetään addiktio myöhemmäksi.

Alkoholia voi myös saada jos on vaikka juonut glykolia tai metanolia. Sillä pidetään maksaa kiireisenä ettei se ehdi käsitellä myrkkyjä ja aiheuta ongelmia.

Lähettäjä: Pölöpölö 
Päivämäärä:   2.4.26 21:56:39

Ei ole saanut sairaalassa hörppyä viinaa. Mutta ihan perus alkkishöpötystä että joku muu kuin tyyppi itse kaataa viinaa kurkusta väkisin alas.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.26 21:57:28

No jos on jo viikon ollut ilman viinaa, niin ei siinä kohti enää henki lähde.

Ap:lle kysymys, että miksi katsot tuollaista alkoholistia, joka ei osaa edes leikkauksen jälkeen olla ilman? Alkoholi "notkistaa verta", joten siinä mielessä kannattaa pitää silmät selässäkin, ettei ukko tunaroi ja ole kohta päällään jossain.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   2.4.26 21:57:52

Taitaa mieskultasi hiukan juksata; eipä sitä viinaa diellä sairaalassa saanut, kyllä hän sen on itse hakenut. Ja kyllähän se taksi voi kurvata vaikka minne, kela korvaa vain matkan sairaalalta kotiin.
Alkoholisti. Syyttää aina muita, itsehän oli vain sankari, kun selvisi leikkuuseen asti selvinpäin.
Alkoholistin omainen. Ns.mahdollistaja. Haluaa uskoa kaikki alkoholistin kertomat tarinat jostain syystä.
Aika tuttua meille monille, esim omasta lapsuusperheestä.

Lähettäjä: Nupe 
Päivämäärä:   2.4.26 21:58:48

Kyllä mulle on tuputettu heräämössä konjakkia

Päivämäärä:   2.4.26 22:00:47

No jos olet aloiyyaja vielä niitä, joille terveydenhuoltoon pääseminen on itsestään selvyys ja leikkaukseen valmistuminen on viikon valkaisu: kannattaa sairastua nyt.

Ei aloittaja enää minulta saa säälipisteitä, kun mies on alkoholisti, mutta sen terveydenhuolto pelittää silti paremmin kuin monen ei-alkoholistini ja kotonakin on joku kitisevä kotikutoinen omaishoitaja.

Jätä koko p**ska tai jää siihen, mutta ÄLÄ KITISE.

Päivämäärä:   2.4.26 22:01:48

No oli tammikuun juomatta ja kerran viikossa juonut , paitsi tämän leikkuun takia oli nyt viikonlopun juomatta. Ei ole sellainen 24h alkkis että tarvis tasottavia.
Mutta ei pysty vastustaa jos tarjotaan.

Päivämäärä:   2.4.26 22:05:36

Mä sain jonkun pikku tömpsyn synnytyksen jälkeen, että sain pissan liikkeelle

Päivämäärä:   2.4.26 22:09:41

ei vain vikkonloppuisin juova ole alkkis.
alkkis juo joka pv koska ei voi olla juomatta. ihan vissi ero.

Päivämäärä:   2.4.26 22:12:57

Alkoholiongelmainen kuitenkin kun joka perjantai ja juhlapyhät juo.. ja ennenkaikkea leikkauksen jälkeen luulis olevan varovainen. Nukutuksessa kuitenkin saanut mömmöjä jos jonkinlaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.26 22:13:32

Miksi kaikki kiva pitää kieltää?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   2.4.26 22:24:54

Eiköhän se ole tehnyt itse perinteiset siellä sairaalassa ja juonut käsidesiä...

Päivämäärä:   2.4.26 22:34:25

Kehittyneissä kulttuurieissa alkoholi on tunnustettu esimerkiksi rauhoitteena ja ruokahalun herättäjä tai elimistön ylläpitäjänä.

Mutta meillä täällä on erityinen ALKOHOLISMIGEENI ja sen ympärillä pyöriviä yhteiskunnallinen marttyria, kärsimus ja uhriutuminen.

Aloittajan alkoholisti pääsi leikkaukseen nenänvalkaisulla ennen verikokeita ja tuli alkon kautta kotiin ja aloittaja oln omaishoitaja.

Jos tuollaisesta elämästä ja maailmankuvasta tykkää, niin mikäs siinä.
En itse ota osaa, enkä jaksa ymmärtää: juopot on juoppoja ja niiden ruttuiset puolisot on juoppojen ruttuisia puolisoita, mutta niille kaikille yhteiskunta maksaa apua ja avun mahdollisuutta.

LähettäjäNo jaa 
Päivämäärä:   2.4.26 22:48:41

Hienoin herätys mitä olen kokenut , olin polvileikkauksessa ja kun heräsin nukutuksesta kuvan kaunis hoitaja kysyi " saisiko olla konjakkia" yllätyin vähän , sanoin "voisin yhden ottaa" toista ei kyllä tarjottukaan :)
Tämä tarina on tosi , voi olla että olin hyvä asiakas kun vakuutus maksoi viulut.

Lähettäjä: Jostain muualta 
Päivämäärä:   2.4.26 23:17:37

Aperitiivi on muissa kulttuureissa tunnustettu ruokahalun nostattaja ja edelleen käypähoito sairaalassa nostattamaan potilaan ruokahalua ja tarvetta syödä, että palautumista varmistellaan.

Mutta ei meillä, koska alkoholismi ja alkoholi.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   2.4.26 23:33:17

Siis nyt on kyllä niin sekavaa tekstiä. Olen työskennellyt terveydenhuollossa melko monessa eri paikassa, eikä yhdessäkään tarjota alkoholia potilaille. Alkoholia löytyy sairaalan sisältä ehkä käsideseistä tai puhdistusaineista. Jos mies on alkoholisti, juomisen lopettaessa on hyvin yleistä saada alkoholidelirium. Eli sekavuustila mihin kuuluu jopa harhaisuutta. Alkoholin vieroitusoireita hoidetaan sairaalassa enimmäkseen vain diatsepaamilla. Onko mahdollista että miehesi on siis sekaisin sekä puhuu sekavia? Tai sitten hän vaan valehtelee. Eikö riipuvaisilla yleensä ole paljonkin eri syitä. Eli siis keksii nyt syitä omaan juomiseen tarinoilla mistä totuus on kaukana.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.26 23:51:09

Onko oikeasti annettu jotain vai höpöttääkö mies ja onkin itse hörppinyt käsidesiä?

Lähettäjä: Pölöpölö 
Päivämäärä:   2.4.26 23:54:14

Mä myös olen ollut sairaalassa päivystyksen ja kirurgian puolella töissä viimeiset 15 vuotta enkä ole koskaan kuullut tällaisesta. Tiedän kyllä lääkekonjakin olemassaolosta mutta tässä mainitut käyttöaiheet sille ovat mulle täysin mysteeri. On kyllä myös niin, että eri sairaaloiden välillä on valtavia eroja hoitokäyntänteissä, joten kaikkea en kaikesta tiedä.

Alkkisten ongelmia hoidetaan Diapamilla ja Diapam saattaa myös helpottaa virtsantuloa operaatioiden jälkeen. Päihdekäytyäjien ongelmiin suhtaudutaan vakavasti eikä niitä aineita joihin on riippuvainen todellakaan tuputeta.

Vastaan on tullut lukematon määrä sekakäyttäjiä jotka telovat itsensä sairaalakuntoon ja kotiin lähtiessä syyttävät sairaalaa riippuvuuden aiheuttamisesta kun pahimpiin harhoihin ja vieroitusoireisiin on annettu Diapamia, vaikka siis ihan omatoimisesti ovat vetäneet kamaa jo vuosia. Riippuvaiset tuppaavat olemaan kovia selittelemään ja syyttämään muita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.