Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko teitte AMK-opparia...

Lähettäjä: Ei koskaan valmis 
Päivämäärä:   2.4.26 19:21:23

...ja millaista ohjausta saitte?

Me olemme tehneet nyt puoli vuotta ja edelleenkään ei edes suunnitelma ole hyväksytty. Ohjaaja veivaa ja venkslaa "tehkää näin", "no, nyt teitte liikaa", "korjatkaa tämä", "korjasitte väärin". Kuudesti olemme palauttaneet suunnitelman. Kysyin toiselta luokkalaiselta ja he palauttivat 11 kertaa suunnitelman ennen kun tämä ohjaaja hyväksyi sen. Miksi ei voi kerralla ohjata kunnolla, mitä haluaa ja mitä mihinkin kuuluu?

Onko tämä nyt ihan normaalia, että jotain suunnitelmaa palautellaan oikeasti toista kymmentä kertaa? Aiemmin suunnitelmamme oli 26 sivua, nyt olemme poistaneet siitä kirjoittamaamme, mikä nyt ei sitten koskekaan meidän työtä niin pituus on nyt ehkä 20 sivua.

Re: Kauanko teitte AMK-opparia...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 19:27:20

Kirjoitin insinööri AMK opparin yksin noin 4kk. Kerran viikossa oli yleensä tsekkaus ohjaajan kanssa kun olin ulkomailla tekemässä harjoittelua samaan aikaan. Meillä piti edetä prosessissa vaiheittain niin että ohjaaja hyväksyy suunnitelman, sitten kirjallisuuskatsauksen, sitten lopputyön tuloksineen ja lopuksi kielten opettaja tarkisti kieliopin. Sitten esitin ja esityksen jälkeen pystyin kommenttien perusteella vielä korjaamaan ennen viimeistä palautusta. Mielestäni meillä opparin tavoite aika oli 5kk ja sen jälkeen olisi jo numero laskenut..

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   2.4.26 19:27:43

Nooh paperilla jonku 8 kk, mutta oikeasti tein sen 4ssä kuukaudessa. Aiheesta sai kommentit, mutta mistään muusta ei ikinä kun ohjaaja ei vastannut. Vasta kun palautti kertoi et ei oo hyvä ja haluisitko korottaa numeroa. Halusin valmistua joten en.

Nyt opiskelen YAMKissa ja meitä ohjaa opiskelijoiden pienryhmä.

Ole siis iloinen että saat edes jotain.

Päivämäärä:   2.4.26 19:31:07

"Kerran viikossa oli yleensä tsekkaus ohjaajan kanssa"

No, meillä menee yli kaksi viikkoa siitä, kun palautamme uusimman version, että ohjaaja antaa edes kommenttinsa siihen. Kysymyksiin ei saa mitään suoria vastauksia, selittää aiheen vierestä ihan muuta.

Päivämäärä:   2.4.26 19:31:47

Ja siis kyse edelleen vain suunnitelmasta. Itse työn tekoa ei ole vielä edes aloitettu.

Päivämäärä:   2.4.26 19:35:13

Vaihda ohjaajaa koska tuossa ei ole mitään järkeä. Itse esitin suunnitelman varmaan 3 viikon suunnittelun jälkeen, sain pari kommenttia ja aloitin opparin teon jolloin ohjaaja kommentoi tekstiin viikoittain tai auttoi minua metodin kanssa, joka oli ohjelmisto jota en ollut aiemmin käyttänyt.

Olisi kannattanut vaihtaa ohjaajaa jo kuukauden jälkeen koska et takuulla tule valmistumaan ainakaan nyt keväällä kun aikaa on mennyt älyttömästi hukkaan.

Päivämäärä:   2.4.26 19:39:23

Laitoin asiasta jo tutor-opettajalle ja opolle viestiä ja he lupasivat palata asiaan pääsiäisen jälkeen.

Ohjaavalle opettajalle valitin, että haluaisin tämän valmiiksi ja valmistua niin vastasi, että olisit suunnitellut aikataulut paremmin. No, minun suunnitteleman aikataulun mukaan olisin jo valmistunut, hän käskee vain muokata suunnitelmaa, eikä tue sen toteuttamisessa mitenkään.

Huojentavaa kuulla, että tämä ei ole nyt vain omassa päässäni epänormaalia vaan oikeasti pitäisi olla jo valmista. Olin suunnitellut, että tässä puolessa vuodessa on koko työ valmis, mutta edelleen jumitan suunnitelmassa..

Päivämäärä:   2.4.26 19:39:46

Vaihtakaa ohjaajaa ja tehkää valitus tuollaisesta. Ei pelkkää suunnitelmaa ole mikään tarve hinkata tuolla tavalla, itse työn tekeminen on sitä varten että tehdään niitä muutoksia!

Päivämäärä:   2.4.26 19:42:21

Tai olimme suunnitelleet, teen siis parin kanssa. Eikä meistä kumpikaan ymmärrä, mitä teemme väärin ja mitä oikeasti haluaa, eli joko olemme molemmat yhtä tyhmiä tai sitten on oikeasti ohjauksessakin vikaa..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.26 19:55:53

Siis pelkkää suunnitelmaa venkslataan noin? Miten suunnielma liittyy siihen työhön, eli onko joku hyvin tarkasti sitä noudattava vai mikä juttu. Inssinä tuo suunnitelma oli joku muutaman rivin juttu, niin kuulostaa aika oudolta ettette ole edes työtä aloittaneeet

Päivämäärä:   2.4.26 20:00:21

Suunnitelma pitää sisällään lähdeviitteellistä tekstiä siitä, millainen opparin sisältö tulee olemaan ja lisäksi se, miten me sitten omassa työssämme sovellamme sitä teoriaa... Ensin ongelma oli, että teoriaa ei ole tarpeeksi. Sitten kirjoitettiin teoriaa niin ongelma oli se, että sitä on liikaa. Sitten sitä piti tiivistää ja nyt odotellaan taas, että kelpaako se tällä kertaa. Lisäksi jotain ihan älytöntä siitä, että joku asia oli ensimmäisellä kerralla listattu kohtiin 1. 2. 3. jne.., käskettiin tiivistää lista, tiivistettiin lista niin seuraava ohje oli, että ei saa olla lista vaan pitää kirjottaa ne yhteen kappaleeseen.

Päivämäärä:   2.4.26 20:07:42

Mikset katso jotain hyvää opparia samasta koulusta/alalta? Näet miten sinne on kirjoitettu vastaavat asiat. Eikö teillä ole kurssia missä opetetaan oikeat lähde merkinnät ja se ettei listoja jne saa olla? Toivottavasti käytätte lähteitä varten jotain ohjelmistoa kuten Mendeley tai refworks.

Päivämäärä:   2.4.26 20:10:50

Mulla kesti 100 sivuisen englannin kielisen diplomityön teko (yksin) 5kk ja sitäkään en suunnitellut kuin pari viikkoa sen verran että aihe hyväksyttiin.

Päivämäärä:   2.4.26 20:26:41

"Mikset katso jotain hyvää opparia samasta koulusta/alalta? Näet miten sinne on kirjoitettu vastaavat asiat. Eikö teillä ole kurssia missä opetetaan oikeat lähde merkinnät ja se ettei listoja jne saa olla? Toivottavasti käytätte lähteitä varten jotain ohjelmistoa kuten Mendeley tai refworks"

Olen katsonut. Ei niissä oppareissa tätä samaa asiaa ole, mitä joudumme suunnitelmaan kirjoittamaan.

Päivämäärä:   2.4.26 20:29:01

Todellakin valitatte ylemmälle taholle, eihän tuollaisessa ole järkeä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.