Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uuvutteko lähitöissä?

Lähettäjä: Etä 
Päivämäärä:   2.4.26 13:50:48

Havahduin taas toimistolta kotiin matkatessa, että olen aivan poikki, vaikka ehdin olla tänään töissä vain 3 tuntia ja tunnin lounaan. Kotona jaksan tehdä vaikka 12-tuntisen työpäivän, mutta lähipäivä, jossa ollaan koko ajan ihmisten kanssa vie mehut. Hämmentävää, sillä olen entisessä elämässäni ollut aspa ja ongelmitta tehnyt ihan normaalin pituisia päiviä.

Pitääkö olla huolissaan, keski-ikäkö ei tule yksin? :D

Re: Uuvutteko lähitöissä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.4.26 13:56:01

Kyllä uuvun. Raskaita päiviä ja seuraavana päivänä on ihan töttöröö.

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   2.4.26 13:56:26

Väsyn ihmispaljoudessa ja siitä että koko ajan olet hyvällä tuulella ja kuunteleva korva. Välillä tekisi mieli vetää ranteet auki kun ei vaan jaksa ja pakko vaan olla suupielet korvissa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.4.26 13:59:45

Väsyn lähipäivinä. Toki joudun silloin heräämäänkin aiemmin, mutta työskentely avotiloissa ja runsas ihmiskontaktien määrä uuvuttaa ihan täysin.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   2.4.26 14:06:36

En uuvu. Viihdyn toimistolla. Minulla on oma huone, jossa porukka aina piipahtelee käymässä, ovi on aina auki vierailijoille. Etätyöt on yhtä @!#$ä.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   2.4.26 14:06:47

Uuvuin ja pahasti. Koronan myötä tottui etätyöhön ja sen jälkeen pakolliset toimistopäivät olivat yhtä tervanjuontia. Tehokkuus laski ja korvien välissä surisi vielä kotonakin vaikka työmatkaa oli.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   2.4.26 14:14:22

Minulla on oma työhuone, jossa saan olla rauhassa, joten en. Tosin jos on joku kehittämispäivä tmv., jossa on paljon ihmisiä ja joutuu olemaan pakotetusti sosiaalinen, niin silloin kyllä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.26 15:01:42

En. Väsyn, en uuvu. En tee tietotyötä, vaan olen heppahommissa. Uuvuin, kun naputtelin päivät tietokonetta. Ei enää sitä mulle, kiitos.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 15:05:18

Kyllä. Lisäksi vielä 50min ajaimatka kehällä ja motarilla per suunta.

Lähettäjä: Etä 
Päivämäärä:   2.4.26 15:21:08

Pitäisiköhän tästäkin otannasta laskea yksi plus yksi ja ihmetellä, kenen ajatus nuo "monikäyttötyötilat" a.k.a. avokonttorit taas oikein onkaan.

Juu, heppahommissa jaksan minäkin koko päivän, sitäkin on kokeiltu. Harmi kun maksavat siitä niin surkeasti. :)

Ja samaan hengenvetoon täytyy kiittää nykyistä työnantajaa, joka ei pakota toimistolle. Tämäkin oli siis vapaaehtoinen lähipäivä (puolipäivä?), jonka todettiin olevan tekemisen kannalta hyödyllinen. Vaan ei tämän flikan työtehon missään nimessä. Phuh.

Lähettäjä: Lip 
Päivämäärä:   2.4.26 15:33:29

Uuvun. Avokonttori. Muutettiin vuosi sitten uusiin tiloihin. Vanhoissa tiloissa oli myös avokonttori, mutta paljon isompi ja sokkeloisempi. Pystyi istumaan kauempana ”meluapinoista” ja oli jotenkin rauhallisempaa, kun kaikkien liikkumista ei huomannut.

Nyt pienempi tila, jossa ollaan kaikki yhdessä ja kylki kyljessä.

Lisäksi saan allergiaoireita uudessa paikassa. Parin tunnin jälkeen olen ihan tukossa. Kun menen lounaalle, olo helpottuu. Jos pidän pitkän lounaan (poissa n. tunnin), tukkoinen olo katoaa kokonaan. Sitten taas parin tunnin päästä olen tukossa, kun lounaan jälkeen palaan työpisteelle. Sama juttu illalla. Lähden töistä kotiin, pysähdyn matkalla kaupassa ja olen ihan varma, että olen tulossa kipeäksi. Olo on kamala. Kuitenkin taas noin tunti töistä lähdön jälkeen ei ole mitään ongelmaa.

Kukaan muu ei saa mitään oireita töissä, jotain mittauksia on tehty mutta mitään vikaa ei löydy.

Lähettäjä: Cream 
Päivämäärä:   2.4.26 15:40:54

Kyllä! Avokonttori ah niin modernilla otteella, jossa ei omia kiinteitä työpisteitä ja esim työpöytätilaa ylipäätään aivan liian vähän, jatkuvat keskeytykset ja aivan kaoottinen työympäristö - ei vaan toimi minulle! Etäpäivät on mun pelastus, onneksi saan luvan olla suurimmaksi osaksi etänä nykyään. Etänä saan töitä aikaan paljon enemmän ja tehokkaammin. Tulos on parantunut huomattavasti meidän työpaikalla kaikilla etänä tekevillä.

Lähettäjä: poks 
Päivämäärä:   2.4.26 15:44:57

Kyllä koska avokonttori.

Mä huomaan sen siinä, että lähipäivän jälkeen olen kotona aivan raato kun taas etäpäivinä jaksan heti neljän jälkeen lähteä lenkille ja virtaa riittää huomattavasti enemmän. Meillä onneksi saa olla etänä sen 2-3 päivää viikossa ja onhan konttorilla ihan kiva käydä vaikka niiden jälkeen on hirveän kuormittunut olo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.