Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Anopin näkeminen ensimmäistä kertaa, viemiset?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 13:00:41

Näen nyt pääsiäisenä anopin ensimmäistä kertaa ja mennään siis anopin luokse kylään. Anoppia en kauheasti tunne, mutta tuntuisi oudolta mennä hänen luokse tyhjin käsin. Mitä te veisitte vastaavassa tilanteessa? Kukkia, syötävää?

Re: Anopin näkeminen ensimmäistä kertaa, viemiset?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.4.26 13:03:43

Kukkia. Kuinka kauan olette olleet namisissa? Eikö anoppi ollut edes häissä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.26 13:04:32

Kysy anopin pojalta.

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   2.4.26 13:07:35

Mitä jos kysyisit mieheltäsi? Minusta olisi jotenkin hassua vain miniänä viedä jotain tuliaisia. Tuntuisi jotenkin teennäiseltä. Eihän normaalistikaan jokainen vieras vie omaa tuliaista, vaan esim. perhe/pariskunta vie yhteisen, jos perheenä/pariskuntana mennään kylään. Eli veisin jotain miehen kanssa yhdessä ja mies varmaan tietää mitä kannattaisi viedä.

Varmasti joku tulee sanomaan että pitää viedä asiaa x tai että älä ainakaan vie asiaa y. Mutta oikeastihan kukaan kun ei tunne anoppia niin eipä sitä voi sanoa mitä kannattaisi viedä. Jollekin paras tuliainen ikinä on suklaalevy, toinen taas ei edes voi syödä suklaata. Joku tykkää kukista, toiselta ei kodista löydy maljakkoa mihin edes laittaa ne. Jotain ihmistä kannattaa vähän "voidella" paremmilla tuliaisilla, toinen vaan vaivaantuu sellaisesta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.26 13:11:04

Jonkun pääsiäiskukan

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.4.26 13:15:14

En ikinä oo vieny mitään kun oon menny kylään eka kertaa. Enkä vie. Teennäistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.26 13:22:05

Aika harva nuorimies vie äidilleen tuliaisia, eli kyllä se nyt vaan on "miniäkokelas", joka ne tuliaiset vie.

Tässä tapauksessa riippuu vähän siitäkin, että me ettekö vain kahville, vai mebettekö syömään, vai viettämään pääsiäistä yökylään/pariksi yöksi.
Näin pääsiäisenaikaan helppoja viemisiä ovat vaikka purkkinarsissi ja pääsiäismuna(t)/tulppanikimppu ja kahvipaketti (kysy mieheltäsi mitä kahvia anoppi juo).
Jos menette yökylään, niin varaa tarpeet (ja valmista anoppilassa) tai valmista jo kotona vaikka suolainen piirakkq/pieni voileipäkakku/juustokakku.

Minä muistan lämmöllä tyttäremme silloista poikaystävää, nykyistä vävyämme, kun hän tuli ensivisiitille itse leipomansa omenapiirakan kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.26 13:23:07

LähettäjäP 

Päivämäärä2.4.26 13:15:14

En ikinä oo vieny mitään kun oon menny kylään eka kertaa. Enkä vie. Teennäistä.

Toisille niitä käytöstapoja on kotona opetettu, toisille ei.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   2.4.26 13:27:09

Pullo (tai kaks) viiniä ja suklaalevy. Toimii aina.

Päivämäärä:   2.4.26 13:29:52

Ei ole kohteliasta tulla tyhjin käsin vieraaksi ellei kyseessä ole oma perhe.

Anoppilaan siis ihan ok mennä ilman viemisiä kun ollaan tuttuja eikä ole joulu/ äitienpvä yms. Ekalla kerralla on kohteliasta tuoda jotain.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.4.26 13:36:26

Teennäistä viedä tuliaisia? Anteeksi mitä? :D

Kukat, jokin pieni syötävä, paketti kahvia/teetä, suklaarasia, nätit servetit tms ovat ihan käypiä vietäviä. Ja ei todellakaan ole teennäistä, vaan normaaleja käytöstapoja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.4.26 13:36:30

Kukkia veisin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.26 13:39:55

mulle on opetettu kotona käytöstavat enkä koskaan mene tyhjin käsin kenenkään kotiin ensimmäistä kertaa. Olen 40v nainen ja odotan käytöstapoja myös deiteiltäni, valtaosa ei tuo yhtään mitään kun tapaamme ensimmäisen kerran minun kotonani. Toista tapaamista ei tämän takia sitten yleensä tulekaan, koska muutkin käytöstavat ja tietty kypsyys on puuttunut ikäisiltäni miehiltä.

Kukat on helppo, herkkujen kanssa voi käydä niin että on allergia tai joku herkkyys. Toki kyllä herkutkin taloudessa varmaan joku syö. Jos herkkujen kanssa haluaa hifistellä niin nappaa kaupasta jotain paikallista tai vähän parempaa.

Kahvia en itse juo eivätkä kaikki juo, joten sitä en itse viemisiksi valitse. Lisäksi kahvimakujakin on erilaisia.

Olen vienyt naisena usein jotain suklaata tai kesämökille keksilajitelman. Anopille nappaisin kukkia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 13:50:16

Kukkia olen vienyt. Ja jotain syömistä kahvipöytään. Jos saajat eivät itse tykkää, niin helppo tyrkätä pöytään tarjottaviksi. Ja muutenkin, kun vien, niin vien yleensä jotain aika perusvarmoja. Koska mikäli saaja ei itse tykkää, niin tavalliset saa aina eteenpäin. Isäni inhoaa suklaata yli kaiken. Jos saa Fazerin sinistä, niin ottajaa ei ole vaikea löytää. Kelpaa isolle osalle suomalaisia. Kun taas sai jotain kirsikkaliköörikonvehteja, niin ne pyöri kaapissa iäisyyden, kun ei kenellekään kelvannut. Taisi lopulta heittää ne roskiin. Mikä tottakai on sille antajallekin tylsä, että saaja heittää ne menemään avaamattomassa pakkauksessa. Mielummin ainakin itse annan semmoista mikä menee käyttöön. Vaikka sitten jollekin muulle, kuin kenelle ne olen antanut. Ja vie ehdottomasti jotain kuluvaa. Ei näitä "oli niin söpö tavara, että ostin". Harva ihminen on tänäpäivänä vailla tavaraa.

Päivämäärä:   2.4.26 13:53:38

Vävykokelaan kuuluu viedä anopille tuliaisia, mutta miniäehdokkaan ei tarvitse. Anoppi saa olla onnellinen, jos poika jollekin kelpaa. :)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.4.26 13:54:07

Eka poikakaveri tais olla - 89 eikä sillon mitään viety poikakaverin äidille kun teinejä oltiin. Enkä oo vieny myöhemminkään. Jos nyt tapaisin kivan miehen ja suhde vakiintuis niin veisin kukkia anopille kun eka kertaa näkisin.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   2.4.26 13:55:15

Nappaisin lähipuutarhalta pari nippua tulppaaneja, tai kassillisen narsisseja kartanolle, miksei vielä kaffipaketti kylkeen.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.4.26 14:05:55

Minä hain paikallisesta leipomosta jonkun pullapussin. Tiesin, että heillä syödään pullaa ja varmistin poikaystävältä, ettei kotiväellä ole mitään allergioita tai muita rajoitteita. Viinipullo ei tosiaan olisi toiminut, sillä heillä ei juoda alkoholia ollenkaan.

Olen itse sellaisesta perheestä jossa viedään melkein aina jotain pientä tuliaista, joten minusta oli kiva viedä anoppilaankin. Tuliaisten ei tarvitse olla suuret eikä niiden antamisesta tarvitse tehdä isoa numeroa.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   2.4.26 14:15:55

Jos esim vähän enemmän välimatkaa, niin jonkun paikallisen firman joku syötävä jota ei saajan seudulta saa. Ja itseleivotut toimii aina!

Itse inhoan leikkokukkia niin niitä ei sitten tule kellekään vietyäkään.

Lähettäjä: NsmNam 
Päivämäärä:   2.4.26 14:16:31

"jokin pieni syötävä"

Vaikka yksi suklaakonvehti, niinkö?

Lähettäjä: wpëfm 
Päivämäärä:   2.4.26 14:18:55

"En ikinä oo vieny mitään kun oon menny kylään eka kertaa. Enkä vie. Teennäistä."

Kerrot tällä vaan että olet käytöstavaton wt-moukka.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.4.26 14:22:01

NsmNam, järkeä saa käyttää, mutta ilmeisesti sinulta se uupuu. Meille normaaleille ihmisille pieni syötävä voi olla vaikka parempi juusto ja hilloke, rasia viinirypäleitä tai mansikkarove.

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   2.4.26 14:28:59

Viet ison pääsiäiskukkakimpun.

Lähettäjä: NsmNam 
Päivämäärä:   2.4.26 14:30:53

Äläpäs nyt pillastu.
Olen kyllä aivan normaali, enkä arvostele tuntemattomia ihmisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.