Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuilla eläjistä

Lähettäjä: älkan 
Päivämäärä:   2.4.26 00:37:09

En oikein itsekään tiedä mitä mieltä olen asiasta, mutta kyllä pisti miettimään oliko nyt Iltalehden juttu.
En ole itse saanut koskaan mitään tukia, lapsista vain lapsilisää. Enkä siis tiedä asiasta paljoakaan.
Mutta että työmarkkinatuen ja toimeentulotuen ja asumistuen lisäksi on kymmeniä harkinnanvaraisia tukia, joita voi saada.
Sanomalehti, ruokarahaa, huonekalut asuntoon, lastenvaunut ja muut tarvikkeet, lasten harrastukset, yhden lomamatkan, nettiliittymän jne. Siis nämä kaikki maksetaan, niiden "normaalien" tukien päälle. Lisäksi esim ADHD lapsesta saa 500e kuussa ekstraa. (ihmekös niitä diagnooseja lapselle niin kärkkäästi halutaan)

Siinä ole laskelmia, että tuilla elävä peittoaa kevyesti taloudellisesti pienipalkkaisessa työssä käyvän.

Olen sitä mieltä että sivistysyhteiskunnassa kaikista pitää huolehtia. Mutta mihin rajaan asti? Meillä lienee perheitä joissa lapset oppivat että "normaali" tapa elää on elää tuilla, eli kaikkien meidän muiden rahoilla. Se on väärin.

Nyt töitä on vaikea saada, mutta niin ei ollut 5-10 vuotta sitten. Suojaosan poistaminen on hallitukselta todella tyhmä päätös.

Koska AINA pitäisi kannustaa ihmisiä opiskelemaan ja elättämään itse itsensä. Sen pitäisi olla ykkösprioriteetti koko yhteiskunnan toiminnassa.

Ja jotain ihmisiltä pitäisi myös vaatia näiden tukien vastineeksi. Ei keräämään risuja kuten typerä Purra ehdottaa, mutta varmasti löytyisi jotain vapaaehtoistehtäviä tms.
En tiedä, nämä ovat tosi vaikeita asioita.

Re: Tuilla eläjistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.26 01:34:03

Monella todella vääristynyt kuva tuista ja siitä, että saisi kaikkea lisätukea päälle.. Niin se ei todellakaan ole, vaan moni joutuu ihan oikeasti miettimään, saako ostettua ruokaa tai lääkkeitä. Tukien vastikkeellisuuskin on hieman hankalaa, kun työstä täytyy maksaa palkaa (ja eläkettä..) sekä sitten ne kulut mitä sen oraganisoinnista ja ohajuksesta tulee.

Re: Tuilla eläjistä

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   2.4.26 02:12:25

Kaikki ei myöskään saa toimeentulotukea tai asumistukea esim. työttömyyskorvauksen tai eläkkeen lisäksi...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.