Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat erovinkit hankalan ihmisen kanssa

Lähettäjä: Jippu 
Päivämäärä:   1.4.26 08:08:03

Te, joilla on kokemusta oikeasti kokemusta hankalasta ihmisestä eroamiseen, voisitteko antaa parhaat vinkkinne.

Tiedän, että ero tulee olemaan vaikea. Ensinnäkin kyse on pitkästä parisuhteesta. Minua tullaan varmasti rakkauspommittamaan, elämäni muuttuu joksikin aikaa aika askeettiseksi, tukiverkkoja ei ole, eikä sellaisia ystäviä, jotka kuuntelisivat ja tukisivat.

Olen suunnitellut tekeväni niin, että en kerro puolisolle etukäteen asiasta, koska tulisi sabotoimaan minua. Siirrän itselleni tärkeät asiat kuten passin, eläinten paperit ja tunnearvoa omaavat esineet kuten valokuvat pikkuhiljaa turvaan kotoa, huomaamatta.

Tiedostan, että kunnon puskurit ja tukiverkot olisivat tarpeen. Kuten tyypillistä, uudehko autoni hajosi juuri isommin, mikä söi tuhansien eurojen puskurit. Oma perhe tai muukaan lähipiiri ei ole sellaista, joka pystyy tukemaan -minä olen aina ollut se tukipilari, reipas ja vahva tyttö, joka jaksaa kaiken. Jos yritän puhua omista ongelmistani, he ikäänkuin kivettyvät eivätkä pysty yleensä sanomaan yhtään mitään. Tai sitten esim. pettämisestä toteavat, ettei se ole niin paha asia heistä.

Re: Parhaat erovinkit hankalan ihmisen kanssa

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   1.4.26 08:14:49

Varmaan tuosta tärkeiden asioiden siirtämisestä on hyvä aloittaa. Katso että tarvittavat avaimet ovat aina myös siellä missä pitää.

Seuraava dilemma vissiin on sitten se että onko millainen riski että tulee uuteen osoitteeseen häiriköimään? Voiko lähteä seuraamalla sitä selvittämään jos et kerro minne muutat? Ja sisälle et uuteen kämppään voi tietenkään edes päästää.

Oletko ikinä vihjannut eroamisesta sille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.26 08:28:13

Kannattaa tavaroiden lisäksi kääntää posti uuteen kämppään ennen kun lähdet. Juurikin kaikki nuo arvokkaat esineet kannattaa siirtää. Ota uusi puhelinnumero, jonka ilmoitat joka paikkaan ja eksällä olevan numeron pidät puhelimessa joka on äänettömällä ja sitten kerran päivässä vilkaiset sitä mutta et kanna mukana.

Jos otat mukaan jotain isompaa tavaraa niin pyydät jonkun mukaasi todistamaan/siirtämään tavaraa eksän läsnäollessa. Kerrot myös erosta kaikille ja sanot ettei uutta numeroasi tai osoitettasi saa kertoa eksälle. Jos eksä ilmestyy oven taakse niin soitat poliisille joka ikinen kerta niin että sinulla on myöhemmin todisteet lähestymiskieltoon. Voit myös nauhoittaa häntä omassa asunnossasi jos hän möykkää oven takana. Muista hoitaa kaikki paperi/posti/vakuutus asiat etukäteen niin sinun ei tarvitse palata takaisin. Tsemppiä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.4.26 08:34:20

Poista käyttöoikeus pankkitilillesi jos se on ollut. Jos se tietää korttiesi numerot, vaihdata ne maksukortit. Jos on ollut pääsy laitteille ja kaikenlaisille tileille niillä saati jos tietää salasanat niihin varmasti tai mahdollisesti, niin vaihda salasanat kaikkeen. Ja jos vaihdat luurin numeroa, sinun pitää yhdistää se uusi tileihin jotka liitetty puhelinnumeroon. Facebookista alkaen. Somet, muut apit ja asiointipaikat.

Päivämäärä:   1.4.26 08:36:52

Uusi luurinumero salaiseksi. Minä salaisin osoitteenkin mutta miten työlästä se sitten on en tiedä. Oman hankalan henkilön suhteen sitä ei tarvittu, ei osaisi selvitellä osoitetta mistään. Ei ole viiteen vuoteen osannut. Kellään hänet tuntevalla ei ole yhteystietojani eikä tietoa missä olen, onneksi.

Päivämäärä:   1.4.26 08:38:43

Kiitos, hyviä neuvoja!

Puhelin on työsuhdepuhelin, joten sen numeron vaihtaminen on vähän vaikeampaa tai vaikka vaihtaisin niin numero löytyy nettisivuilta jne. Ehkä voisi hankkia oman privanumeron tai sitten vain estää tuleva ex kun on ex.

Olen jo nyt nauhoittanut hänen uhkailujaan, eipä niitä oikein missään voi käyttää, mutta onpa jotain vipuvartta jos homma äityy oikein rumaksi.

Päivämäärä:   1.4.26 09:02:11

Laskut:

Maksa itse kaikki nimissäsi tulevat laskut ja muista irtisanoa sellaiset vanhaan osoitteeseen liittyvät sinun nimissäsi olevat laskut sekä varmistaa laskujen tulo muualle kuin ex osoitteeseen. Et voi luottaa exän maksavan niitä vaikka olisi miten sovittu tämän maksavan mitä nyt hyvänsä tavallisesti. Etkä tämän kertovan niistä laskujen tuloista tai antavan ja lähettävän niitä sinulle. Jos kyse on yhteisestä molempien nimissä olevasta laskusta maksa oma osuutesi suoraan laskuttajalle. Irrottaudu sellaisista. Irtisano omista nimistäsi.

Jos saatavillasi on tämän toisenkin tiliotteita tai pääset nettipankkiinsa tai yhteiselle tilille, ota tiliotteista kopioita (pdf tai kuvia) esim vuoden ajalta niin, sinulla on mustaa valkoisella siitä mitä miten paljon kumpikin on maksanut. Siis jos hän alkaa niistä väittää pajunköyttä, vaatia olemattomia ym.

Päivämäärä:   1.4.26 09:05:10

Kiitos, nämä laskutkin oli hyvä miettiä läpi. Olen onnistunut siirtämään jo oikeastaan kaiken niin, että laskut tulevat hänen nimissään ja olen maksanut niistä puolet hänelle. Siis asumiseen liittyvät. Muuten olemme maksaneet omat laskumme ja omat tilit.

Ehkä tästä selviää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.