Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset, joille mikään ei käy.

Lähettäjä: -+- 
Päivämäärä:   1.4.26 06:21:05

Ärsyttää ihmiset, jotka valittavat kaikesta ja mikään vaihtoehto ei sovi.

Kerroin kaverille saaneeni halvat lennot (40 e) Puolaan. Kaveri totesi että helppoahan sulla, ikinä hänellä käy sama tuuri. Linkitin sivut ja kaikki, että tässä näitä on, hänkin voi ostaa. Ei käynyt mikään päivä ja kaikki oli liian vaikeaa, ei voi ostaa. Ja jatkoi sitten urputusta, kun hänellä ei koskaan käy tuuri ja ei pääse.

Käytiin sunnuntaina kaupassa ja saatiin mm ankkaa halvalla. Kokkailin tätä ja julkaisin kuvan facessa. Taas oli kaveri nillittämässä, ettei ole varaa tuollaisiin. Nätisti totesin, että meillä jäi pakkaseenkin ja voi tulla syömään, niin voidaan yhdessä kokata. Ei käynyt, kun menee vaikeaksi.

Sain opiskelupaikan ja teen opintoja töiden ohella. Opinnot on avanneet uusia mahdollisuuksia työrintamallakin ja tämäkin tuntuu kaveria harmittavan. Meillä on sama tausta ja hän olisi voinut helposti tehdä samoja opintoja (aiemmista opinnoista hänellä on myös paremmat paperit kuin minulla!). Nyt valittaa, että helppoahan sulla on, kun voit tehdä kaikkea ja hän ei.

En oikeasti enää tiedä, mitä tehdä, kun hänellä on ihan samat mahdollisuudet ja jankkaa aina on joku syy, miksei käy tai onnistu. Mitä tällaiselle voi tehdä?! Jokaiseen positiiviseen juttuun on jo valmis vastalause, miksei hänen kohdalla sama onnistuisi.

Re: Ihmiset, joille mikään ei käy.

Lähettäjä: Nxd 
Päivämäärä:   1.4.26 06:23:13

Tommonen on ärsyttävää.
Mitäpä jos joku kerta ottaisit asian puheeksi ja kertoisit ihan näitä konkreettisia esimerkkejä?

Lähettäjä: Banana 
Päivämäärä:   1.4.26 06:31:52

Ehkä tuolla kaverilla olisi tarve vaan päästä purkamaan jotain sisäistä pahaa oloaan tai kuormitusta ulos joka nyt purkautuu tuollaisena yleisenä negatiivisuutena? Luultavasti hän toivoisi ja tarvitsisi vain kuuntelua ja olkapäätä, ei sitä että joku kertoo vastaukseksi asioihinsa korjausehdotuksia tai ratkaisuja. Tuskin hän siis haluaa, että teet siis asioille mitään.
Ja sinä vaan nyt ole selkeästi se oikea henkilö sitä neutraalin kuuntelijan roolia /olkapäänä oloa varten. Ja sekin on ok! Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia, kaikki ei halua tai pysty olemaan ’olkapäitä’ toisille, toiset taas ovat sitä ihan luonnostaan.
Muista että se mitä voit tehdä, on se että sinä voit ottaa itse hänestä etäisyyttä , mielellään toki tee se kohteliaasti ja asiallisesti. Ja mieluiten ennen kuin ärsytyksesi kasvaa valtavaksi. Ei ole pakko olla sinua ärsyttävien ihmisten kaveri.

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   1.4.26 06:40:35

Joskus ihmisillä on vaan tarve valittaa. Niinkuin sinullakin tätä topaa kirjoittaessa on. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän Ei siitä kannata itseesi noin ottaa. Ja kuten yllä sanottu, ärsyttävien kanssa ei tarvitse olla kaveri.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.4.26 06:43:47

Ymmärrän aloittajaa!

On tosiaan maailman ärsyttävintä valittaa, kun asioille ei itse tee mitään. Miksi ihmeessä? Ja just tuo, että mahdollisuuksia on ja silti niitä ei käytetä ja vängätään, että kaikilla muilla on ja itsellä ei.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   1.4.26 06:55:39

Minulla paljastui ex tuttu olleen samanlaista kaliiberia. Olen siitä kertonutkin.
Ei näitä kannata kuin tasan heivata pois yhteystiedoista.

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   1.4.26 06:58:33

Itse yritän aina ajatella tuollaisten ihmisten seurassa, että en voi ikinä tietää mikä valittajan mieltä ihan oikeasti harmittaa. Joka on totta, enmehän me oikeasti tiedä ympärillä olevista läheisistäkään kuin vain sen pintaraapaisun. Sisimmissään he silti voivat kantaa valtavan suuria taakkoja salaa. Harvoin se on se itse asia mistä valittaja valittaa, vaan joku muu joka mieltä painaa syvemmällä. Voihan sen käytöksen taustalla olla esim terveysmurhe tai kipu/ sairaus, suru, perhehuolet taisihan mitä vaan, mitä valittaja ei kerro, mutta se heijastuu hänen olemukseen sitten noin. Tai ehkä sillä ihmisellä ei ole sisällä voimia muuttaa mitään mikä häntä harmittaa. Tai mitä nyt ikinä. Mutta siis ymmärrän täysin silti ärsytyksen. Ja just itse yritän aina ajatella, että valittajalla varmasti on joku isompi syy taustalla, että en ärsyyntyisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.