Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko menee työsopimuksenallekirjoittamiseen

Lähettäjä: Kvtes 
Päivämäärä:   31.3.26 18:12:05

Huono otsikko, mutta en oikein lyhyemmin saanut tiivistettyä asiaa järkevästi. Kauanko teillä on mennyt varsinkin kunnallisella puolella vakituiseen virkaan valittaessa, että olette päässeet allekirjoittamaan sopimuksen.

Sain vakituisen paikan ja kyse kunnan virkasuhteesta. Valinnasta ja hyväksymisestä on nyt kulut kuukausi. Kaunko menee, että pääsen allekirjoittamaan sopimuksen? Katselin, että nykyisessä työssä koko prosessissa meni melkein 3 kuukautta eli omasta paikan vastaanottamisesta sopimuksenallekirjoittamiseen meni tuo aika. Onko tämä yleinen käytäntö eli nyt vaan odotan taas pari kuukautta, että pääsen sopparin allekirjoittamaan.

Re: Kauanko menee työsopimuksenallekirjoittamiseen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.26 18:18:15

No lähdetäänpä nyt perusteista, joihin virkasuhteeseen ryhtyvän kannattaa tutustua: virkasuhteessa et ole työsuhteessa.

No kummin vain, työsopimus tai viranhoitomääräys, kauaahan siinä ei nokka tuhise itse kirjoittamisessa, etenkään jos olet tutustunut papereihin jo etukäteen.

Sitten taas se kysymys, kauanko menee että he pyytävät sinua allekirjoittamaan jompaa kumpaa, on paljolto kunnasta ja tähtien asennosta. Jos työ- tai virkasuhde alkaa vaikka puolen vuoden päästä, voi olla että tähän menee puoli vuotta. Itse allekirjoitin viimeksi suostumukseni virkamääräykseen vasta kun aloitin työt, siis ensimmäisenä työpäivänä. Taisi mennä 3 kuukautta siitä kun minulle valinnasta ilmoitettiin, siis työsuhteen alkuun.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   31.3.26 19:01:37

Meillä siinä on ainakin monta vaihetta että ei se näin keväisin välttämättä niin nopeasti edes tapahdu. Itse valmistelen noita koululla. Teen siihen luonnoksen rehtorille joka tarkastaa tiedot ja hyväksyy viranhoitomääräyksen, tätä ennen on pitänyt saada valitulta perustiedot, tutkintotodistukset ja rikosrekisteriote nähtäväksi. Vakituiseen virkaan valittaessa tehdään meillä viranhoitomääräys, mutta sen lisäksi valinta pitää olla hyväksytty lautakunnassa. Sitten tehdään vielä erikseen Dynastyyn päätökset vakkareista. Tämän päätöksen valmistelee hr-osasto, jonka jälkeen se pykälöidään ja allekirjoitetaan koululla. Keväisin on paljon rekryjä ja muuta hommaa koululla niin ei välttämättä ihan heti ole paperit valmiina.

Lähettäjä: Kvtes 
Päivämäärä:   31.3.26 19:13:36

Työsuhteesta siis kyse eikä virkasuhteesta kuten virheellisesti sanoin.

u//Joo sen olen ymmärtänyt ettei ainakaan vakituisissa työsuhteissa kaikki tapahdu sekunneissa vaan vie oman aikansa. Nyt kuitenkin valitut hyväksytty ja ilmoitettu ja itse otannut paikan vastaan, mutta tosiaan ei itsellä tietoa mitä kaikkea vielä tapahtuu tuon jälkeen ennen kuin pääsee sopparin allekirjoittamaan.

Ei tässä muuten olisi hätä, mutta haluaisin päästä sopimuksen allekirjoittamaan ennen nykyisen työsuhteeseen irtisanomista ja nyt näyttää siltä, että joudun jäämään hetkeksi ns. Tyhjän päälle ja luottaa vain sanaan, että työ on minun.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.26 19:35:10

Kaverilla meni juuri kai kolmisen viikkoa. Ehtivät kuitenkin ennen ensimmäistä työpäivää saada paperit kasaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.