Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi istutaan kahvilassa/ravintolass näin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.26 11:26:05

Arrrgh, on todella rasittavaa jos olet yksin syömässä ravintolassa ja joku päättää istua seuraavaan pöytään kasvot sinuun päin. Siinä sitten lusikoitte soppaa toisianne silmiin tuijotellen. Itse aina istun samaan suuntaan kuin viereisessä pöydässä. Aina tietenkään ei ole vaihtoehto, jos molemmin puolin istutaaan sinuun päin. Miettiikö muut tätä paikkaa valitessa?

Re: Miksi istutaan kahvilassa/ravintolass näin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.26 11:28:07

Luen useimmiten lehteä, katson puhelinta tai katselen ikkunasta ulos. Mutta useimmiten valitsen loosipaikan, ja minusta on aivan kamalaa, kun niistä luovutaan vanhanaikaisina.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.3.26 11:29:01

En kyllä mieti. En ole foobikko.
Ajattele, että ei tarvitse mennä kuin Viroon, niin se tuntematon tulisi sinun pöytääsi istumaan, ettei tarvitse yksin syödä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   31.3.26 11:29:55

Mä istun aina selkä seinää kohti, jos voin. En katsele mitenpäin muut on ravintoloissa. En kiinnitä heihin ja heidän hörppimisiin huomiota.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.26 11:33:04

Tuo ON ärsyttävää.

Lähettäjä: kddd 
Päivämäärä:   31.3.26 11:49:44

Enpä ole ikinä ajatellut tuota. Minua ei haittaa, vaikka joku tulisi samaan pöytään.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   31.3.26 12:25:39

Häiritsee myös.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   31.3.26 12:39:27

Kaikesta toki voi kehitellä ongelman.

Päivämäärä:   31.3.26 12:40:50

Enpä kyllä ole tullut ajatelleeksi

En taida kyllä tuijotella vieraisiin pöytiinkään.

Lähettäjä: Lip 
Päivämäärä:   31.3.26 12:42:52

Enpä ole koskaan tuollaista ajatellut. Jos olen yksin, katson ruokaani, en viereistä pöytää. Jos on kaveri, istutaan vastakkain.

Pyrin ensisijaisesti valitsemaan ravintolassa/kahvilassa paikan niin, ettei lähellä ole isoa (meluavaa) porukkaa tai (meluavia) lapsia. Toinen kriteeri on, etten (ahtaassa paikassa) istu selkä kenenkään selkää vasten. Ärsyttävää, kun pöytien väli on ahdas ja noustessa oma tuoli kolahtaa takana istuvan tuoliin.

Päivämäärä:   31.3.26 12:49:07

En ole tuota kyllä ajatellut.

Kerran tosin olin melko ärsyyntynyt, kun muutoin tyhjässä ravintolassa joku isä tuli pienen poikansa kanssa suoraan takana olevaan pöytään istumaan. Huudattivat YouTube videoita ym. Samanlaisia pöytiä oli koko ravintola täynnä ja yhdet tällää siihen kiinni. Vaikeutti esim. pöydästä nousemista (buffetti) ja keskustelua. Siis miksi???

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.3.26 12:55:03

"Kerran tosin olin melko ärsyyntynyt, kun muutoin tyhjässä ravintolassa joku isä tuli pienen poikansa kanssa suoraan takana olevaan pöytään istumaan. Huudattivat YouTube videoita ym. Samanlaisia pöytiä oli koko ravintola täynnä ja yhdet tällää siihen kiinni. Vaikeutti esim. pöydästä nousemista (buffetti) ja keskustelua. Siis miksi???"

Tuo on kyllä ihan käsittämöntä just että ravintolasalissa missä tilaa riittää pitää tulla just sinne missä on jo joku muu :D Siis ilman että sitä selittää mikään järkevä asia kuten ainoat ikkunapaikat tai vaikka varjopaikat tms.

Mutta mikset mennyt vaan muualle istumaan kun kerran tilaa oli, jos kerran muutenkin joutui nousemaan kun buffetista kyse?

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   31.3.26 13:06:48

Enpä ole ikinä katsellut naapuripöytiin miten päin niissä istutaan. Valitsen paikan rauhalliselta alueelta ja yleensä niin, että kasvot ovat osittain ikkunan suuntaan. Haluan nähdä ulos, mutta naapuripöytiin en kiinnitä huomiota, aivan sama miten päin niissä istutaan, kunhan eivät mölyä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.