|
Lähettäjä: ötff
Päivämäärä: 31.3.26 10:00:15
Tuli threadsissa vastaan tällainen ketju ja täytyy myöntää, että minullakin on noita samoja kokemuksia.
https://www.threads.com/@itsmedzii/post/DWgDXOOiMD5
"Oon kohdannut paljon enemmän ahdistavaa arvostelua hoikkuudesta kuin lihavuudesta. Ja herkkujen tyrkyttäminen on ollut ihan pimeetä."
"Sitten kun vielä mä en lihavanakaan syö pullaa tai mitään ällöjä kuivakakkuja, voin kohteliaisuudesta ottaa jotain ruokaa vähän mutta en myöskään mielelläni syö
Kohteliaisuudesta maistaminen ei riitä
Sitä tyrkytetään lisää niin että mulle tulee tosi ahdistava ja paska fiilis kun en viitsi sanoa että en kyllä pitänyt siitä ja siksi en halua."
Hoikkien hoikkuutta haukutaan ja arvostellaan ja heille tuputetaan herkkuja "kun sinuun mahtuu" ja "sinussa se ei näy". Vaikka luulisi, että niissä isompikokoisissa olisi enemmän tilaa ja heihin mahtuu enemmän, joten jos haluavat syödä enemmän, niin syökööt.
Minua ihan ärsyttää se, kun herkkujen ääressä joku sanoo ensimmäisenä, että "Me ei voida ottaa kuin yksi pala kun meidän pitää vahtia linjoja, mutta sinä saat syödä meidänkin edestä. Sinä saat sitten loput. Loput on sinulle".
AArrgh...
Ensinnäkin siinä pöydässä saattaa olla joku, joka haluaisi ottaa toisenkin palan kakkua, muttei kehtaa. Toiseksi, minä en halua syödä 3/4 kakkua yksin. Kolmanneksi se kakku voi olla jotain sellaista, jota se hoikka ei haluaisi ottaa palaakaan.
Esimerkiksi moni tykkää mutakakusta, mutta minä en voi sietää sitä. Joten kun puolikas mutakakku vain laitetaan minun lautaselleni, niin minun tekisi mieli heittää se roskiin. Mutta jos joku muu sitä haluaisi syödä, niin syökööt!!! Ei niitä kakkukestejä kuitenkaan vietetä edes viikottain, vaan ehkä kerran-kaksi vuodessa, joten mitä hemmetin väliä, jos joku joka haluaa, ottaakin toisen palan kakkua, vaikka olisikin pari liikakiloa??
Mikään tikkulaiha, tai edes alipainoinen en ole, BMI:ni on 20-21.
Miksi te toimitte noin? Miksi tuputatte herkkuja hoikille? Miksi ette anna niiden ottaa herkkuja, jotka niitä haluaisivat ottaa, vaan pakotatte sellaisen syömään niitä, joka ei välttämättä halua ottaa kuin kohteliaisuudesta yhden palan?
Turha muuten kommentoida "Sehän on vain kehu". No ei ole. Tuskinpa kovinkaan moni ylipainoinen kokee kehuna sen, ettei saa ottaa kakkua, vaikka haluaisi. Eikä hoikemmatkaan välttämättä ota kehuna sitä, että heille tuputetaan herkkuja, kun "sinä et ole lihava niin sinua saa syöttää".
|