|
Lähettäjä: Sini
Päivämäärä: 30.3.26 19:17:54
Kävin jalkahoidossa kauneushoitolassa. Mulla oli lahjakortti, jonka halusin käyttää, mutta rahat nyt sen verran tiukilla niin otin hoidon harjoittelijalle, niin ei tarvinnut kuin muutama kolikko laittaa sitten omasta pussista lisäksi. Eli säästin :D paitsi etten säästänyt. Taas menin siihen lankaan, jonka jälkeen oon aina pettynyt työn jälkeen, mutta en tietenkään edes viitsi tai kehtaa valittaa, kun tiedän että toinen on vasta harjoittelija, eikä jälki voikaan olla samanlaista kuin kokeneella tekijällä.
Muutama juttu kuitenkin mitä pohdin tähän asiaan liittyen ihan yleisesti. Miksi ihmeessä _oikeassa_ kauneushoitolassa käytetään niinkin paskoja kynsilakkoja kuin halvimmat Dependin lakat?? Eikö ihan oikeasti niissä haluta panostaa, vaikka muuten hyllyt notkuu toinen toistaan kalliimpia ja fiinimpiä naamarasvoja ja seerumeita? Jälki ei vain niillä (taaskaan) ole hyvää.
Joka kerran se jalkahoidon tekijä, on sit harjoittelija tai kokenut, muistuttaa siitä, että muista käyttää aluslakkaa, kun kynnet värjäytyy niin helposti värillisistä lakoista. No, mitä tekee se itse hoitaja kun koittaa lakkauksen aika, eipä laita sekään aluslakkaa! :D :D huhhei, jotenkin naurattaa. Paljonko se kustantaisi jos ohkaisen kerroksen sivelisi sen asiakkaan kynsiin? Saisi ikäänkuin perustan sille ohjeelle, että aina pitää/kannattaa käyttää aluslakkaa.
Harjoittelija ei "hionut" kynsiä, vaikka oletin että se on ihan perusjuttu jalkahoidossa. Ukkovarpaan kynnestä on monesti ellei jopa aina, hiottu pois värjäytynyt kerros, ja samalla toki hieman ohennettu kynsiä. Videoilla näkee aika kun leikataan kynsinauhoja, ja poistetaan kynnen alta/sivulta möhnää/nukkaa/ihoa jne, niin ei minulta vaan mitään poistettu. Tuntuu että hoito jäi tosi vajaaksi. Nyt kun kynnet on lakattu, erotan ukkovarpaissa "vaakaraidat", koska kynnen pinta on epätasainen. Ei näytä nätiltä.
Olen muutenkin huono "valittamaan" mistään, tai ylipäänsä antamaan (kehittävää) palautetta. Jotenkin hävettää se, että pitäisi ikäänkuin vaatia parempaa, mitä on saanut, ja että jollainlailla siinä nolaa toisen.
Joudun ennen kesää menemään uudelleen taitavammalle tekijälle, jotta saan jalkani (kuitenkin ihan perusterveet, vain hieman kovettumaa ukkovarpaiden sivussa, pikkuvarpaiden kynnet paksuuntuvat, ei muuta vikaa) kuntoon ja kauniiksi.
Taas kerran totean, etten mene enää ikinä harjoittelijan hoidettavaksi (niin varmaan, kun seuraavan kerran on vähemmän rahaa...).
|