Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suolistotulehdus ja äkkikakka

Lähettäjä: K.Akki 
Päivämäärä:   30.3.26 18:50:29

Sairastan kroonista suolistotulehdusta joka pysyy lääkityksellä varsin hyvin hallinnassa. Mutta... välillä on päiviä jolloin joku tunnistamaton asia saa aikaan kakkelimyrskyn ihan vaikka kesken koiralenkin. Tänään on ollut päivä jolloin kotimatkalla kaupasta ja juurikin koiralenkillä pidätyskyky loppui vaikka kuinka tikistin pakaroita yhteen ja yhtään en tiedä että miksi juuri tänään? Kohtalotovereita ja hupaisia kakkitarinoita? Ei tämä nyt ole niin vakavaa ja pesukone pesee ne likaiset housut...
Ehkä tässä nyt haetaan sitä vertaistukea :)

Re: Suolistotulehdus ja äkkikakka

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.26 19:09:07

Itsellä crohnin tauti ja kakkelsonin kanssa kyllä tilanteita monenmoisia.

Huumorilla mentävä eteenpäin 

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.3.26 19:57:24

Ei edes tulehduksellista, vaan IBS ja silti on melkoisia tilanteita toisinaan. On aivan sairaan ärsyttävää ja harvemmin jaksaa niistä repiä kyllä huumoria. Nytkin ollut huono jakso jo pari vuotta, vaikka miten yrittäisi syödä järkevästi. Välillä ei mitään hajua mikä ärsyttää (niinkuin tänään).

Enkä käsitä, miten toiset IBS-potilaat onnistuu totuttaan vatsansa esim johonkin papuihin tai herneisiin tms, itsellä ei vatsa vaan totu, ihan sama miten pienestä yrittää totuttaa. BLAAH.

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   30.3.26 20:39:18

Mulla kans suolistovaivaa ja eniten ärsyttää se kaikki suunnitelmallisuus ja rajoittaminen. Ja sillä saavutetaan vain se, että niitä totaalisia räjähdyksiä tapahtuu harvoin ja todennäköisyys ehtiä vessaan tai puskaan on olemassa. Siksi liikunkin aina omalla autolla, jossa mukana kulkee paperit, puhdistuspyyhkeet, varavaatteet ja muut.

Nykyisin ainakin tämä tarina naurattaa. Mulla oli ihan tuore poikaystävä, joka oli kylässä ekaa kertaa. Oltiin lähdössä koiran kanssa ulos ja minulla murahti mahassa ja tiesin, et kiire on. Sanoin et koirankakkapussit jäi, käyn hakemassa. Kiireesti sisälle ja just kerkesin pöntölle. Jätin vessan ovenkin auki, niin kiire oli. Noh, eiköhän uusi poikaystävä tule kans sisälle ja ovelta suora näkyvyys vessanpöntölle. Sanoi vain: tulin vain sanomaan et ne kakkapussit on mulla takintaskussa.

Noh, tuli sitten kerrottua, et mahani on hankala ja näitä tilanteita tulee. Kerran oon esimerkiksi käyttänyt asfalttimiesten bajamajaa, olivat työmiehet just lounaalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.