Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyytäisitkö vielä selitystä? Ystävästä

Lähettäjä: Ghost 
Päivämäärä:   30.3.26 15:10:09

Jos sinulla olisi läheinen ystävä jonka kanssa olisitte tunteneet 8 vuotta ja olleet viikoittain tiiviisti yhteydessä, katkaisisi välit yllättäen "ilman syytä", mitä tekisit?

Itsellä nyt tilanne että ystävästä ei kuulunut kuukauteen mitään, sitten kysyin wa-viestillä kuulumisia, ei lukenut sitä viikkoon. Laitoin tekstiviestin, että onko hän kunnossa, olen laittanut wa-viestiä viikko sitten. Vastasi että "joo oon". Parin päivän päästä oli lukenut tämän viestin, muttei vastannut siihen. Tästä kun oli taas viikko vierähtänyt, pistin vielä yhden tekstiviestin että olenko loukannut häntä jotenkin vai mistä on kyse. Eilen illalla laitoin eikä mitään kuulu.

Onko tässä kohtaa oikea hetki luovuttaa ja antaa vaan olla? Toivoisitko sinä vastaavassa tilanteessa saavasi jonkun selityksen ihan käsittämättömään tilanteeseen ja yrittäisit vielä lähestyä jotenkin ja jos, niin miten?
En keksi mitään mitä olisin voinut sanoa tai tehdä että olisin suututtanut hänet noin verisesti. Tai ylipäätään edes vähän. Tai ehkä kyse ei ole lainkaan minusta vaan hänen elämässään on tapahtunut nyt joku mullistus mistä ei kykene avautumaan mutta voin kertoa että ihmetyttää kovasti ja myös hieman huolestunut olo. Hän asuu niin kaukana että käymään en nyt pääse.

Re: Pyytäisitkö vielä selitystä? Ystävästä

Lähettäjä: Ghost 
Päivämäärä:   30.3.26 15:11:44

(Ja normaalisti jos hänellä on ollut kiire, on aina laittanut edes lyhyesti jotain ja tiedon että vastaa pitemmin myöhemmin)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.3.26 15:12:53

Luovuta ja anna olla, roikkuminen vain pahentaa tilannetta. Ja kyllä, toivoisin itsekin saavani selityksen, mutta ei kannata ahdistaa sitä ihmistä nyt enempää.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   30.3.26 15:16:53

Anna olla. Kertakaikkiaan nolo ystävä. Perus käytöstavat kuuluu kaikille. Ehkä vielä oikein odottaa, että ruinaat perään. Ja älä ihmeessä ota myöhemmin takaisin!

Lähettäjä: jr 
Päivämäärä:   30.3.26 15:20:53

Luovuttaisin. Ja olen vastaavassa tilanteessa luovuttanutkin. Kehenkään ei voi väkisin pitää yhteyttä ja ei sekään mukavaa ole jos on itse se joka pitää yhteyttä ja toinen ei. Kyllähän se vaivaamaan jää että mitä tapahtui, mutta ei se pyytelemällä parane.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   30.3.26 15:21:57

Anna olla.
Joko hän ei jaksa sinua tai hänellä on kiirettä. Jos jälkimmäinen, hän lähestyy joskus myöhemmin.

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   30.3.26 15:24:39

Kyllä itse varmasti haluaisin vastaavassa tilanteessa tietää, mitä on tapahtunut.

Ystävälläsi on tietysti oikeus olla vastaamatta ja oikeus valita seuransa, mutta kyllä ainakin itselleni merkityksellistä olisi että haluaako hän nyt vain omaa tilaa, haluaako ottaa välimatkaa liian tiiviiksi kokemaansa yhteydenpitoon vai mistä on kyse.

Itse nostaisin kissan pöydälle, joko soittamalla tai viestillä. Kertoisin, että ihmettelet tilannetta, kun aiemmin on pidetty tiiviisti yhteyttä ja nyt yhteydenpito vähentynyt. Kysyisin, saako kysyä mistä tilanne johtuu, onko hänellä jotain omia huolia tai murheita ja voisitko auttaa niiden kanssa jotenkin, tai oletko sanonut tai tehnyt jotain jonka vuoksi hän ei halua enää pitää niin tiiviisti yhteyttä.

Ehkä saat vastauksen, ehkä et. Jos saat vastauksen, sen kanssa on varmasti helpompi jatkaa kuin ilman vastausta. Itseäni harmittaisi, jos en edes olisi kysynyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.26 15:36:08

Laittaisin vielä viestin, että olisi mukava kuulla hänestä ja että toivon hänen ottavan yhteyttä kun on sopiva hetki. Sitten antaisin olla.

Lähettäjä: VV 
Päivämäärä:   30.3.26 15:36:29

Soittaisin ystävälle vielä kerran tai kysyisin voinko tulla käymään ja veisin mukana jotakin syötävää. Itselle tulee mieleen onko ystävä masentunut tms. Jos osoittautuu että ei ole kyse mistään sellaisesta, sitten antaisin ystävän olla entinen ystävä.

Päivämäärä:   30.3.26 15:40:43

Anna olla ja jatka itse eteenpäin!

Olet useamman kerran kysynyt = ei kunnollista vastausta.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   30.3.26 15:46:48

Antaisin olla.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.3.26 16:05:21

Minulle kävi samoin. N 20v ehdittiin olla kavereita, tosi paljon tekemisissä. Asuttiin välillä samalla paikkakunnalla missä , välillä hän asui vuuoden toisella puolen Maapalloa jne. Aina yhteydenpito kuitenkin jatkui. Kunnes se sitten loppui. Ei vastannut enää puheluihin, jonkin aikaa puhui lyhyitä puheluita ja selvästi oli muita tekemisiä siinä sivussa eikä huomio riittänyt puhumiseen. Ottaen huomioon että siihen saakka soiteltiin ihan päivittäin, puhuttiin koiralenkkien aikana jne. Sen tiedän että löysi miehen, muuta oikeastaan en, koska yhteydenpito on käytännössä loppunut jotain Facetykkäyksiä lukuun ottamatta. Harmittaa tosi paljon, aikuisena kun kavereita, saati ystäviä on niin vaikea saada.

Päivämäärä:   30.3.26 16:18:25

Tossa on jo aika monta yritystä ja on vastannut että on kunnossa että ei ole missään tehollakaan makaamassa, niin antaisin olla

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.3.26 16:27:44

Olisin jo luovuttanut. Tai siis luovutin aiemmin kuin sinä teit. Tästä on jo vuosia, enkä vieläkään tiedä mihin se "ystävyys" kaatui. Me oltiin päivittäin yhteydessä ja yhtäkkiä tyyppi vain hävisi, jätti vastaamatta ja poisti somesta. Oma ongelmansa, ja olen aika varma, että hänellä on tällaisia juttuja sattunut moneen kertaan. On niiiin ystävää ja niiiiin mukana elämässä kunnes yhtäkkiä vaan loppuu kaikki yhteydenpito.

Tottakai se jäi vaivaan mieltä pitkäksi aikaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.3.26 16:39:42

Tuollaiset ''ystävät'' on oikeasti ihan kamalia!! Miten joku pystyy tekemään toiselle noin?? Mulle on tehty kerran ihan samalla tavalla kuin aloittaja kuvaili.

Joskus myöhemmin olen itse halunnut viilentää välejä toiseen ystävään, niin pidin huolen siitä, että en todellakaan ghostaa, ja mainitsin hänelle että elämäntilanteemme ovat tosi erilaisia ja olemme ihmisinäkin erilaisia. Se oli siis ihan totta, ei mitään keksittyä.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   30.3.26 16:47:07

Masennus voi alkaa myös noin ettei jaksa eikä välitä vastata. Tuntuu että helpommalla pääsee kun ei reagoi mitenkään .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.