Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Dronet, epäisänmaallisuus ja trollit

Lähettäjä: Sirkus 
Päivämäärä:   30.3.26 13:19:33

Ukrainasta harhautui pari dronea, joista toinen räjähti. Ilmavoimat antoivat pudota.

Some riehaantui. Jonkun mielestä Ukrainan annetaan mellastaa Suomessa. Jonkun mielestä nyt pitää ehdottomasti lopettaa Ukrainan tukeminen. Toinen muuten vaan kehottaa kaikkia elämään naapuriensa kanssa sovussa kun tällainen on ihan kauheaa.

Mutta selvästi on noussut todella paljon Ukrainan vastaisia mielipiteitä, joissa vyöryttämällä vyörytetään kaikenlaista Ukrainan syyksi. Miksi lensi tänne dronet, miksi niitä ei tiputettu, miksi miksi miksi. Pirun Ukraina kun pommittaa niitä öljyvarastoja, nyt se sota leviää tänne ja miksi Ukrainasta niitä lensti ja poliitikot ei tee mitään, kukaan ei tee mitään muuta kuin nuolee jenkkejä ja nyt Ukrainalta tuki pois, Ukraina on paha!!

Ennen kuin Suomi joutui sotaan Neuvostoliittoa vastaan, oli satavarmasti samanlaisia mielipiteitä ilmassa eli kaikenlaista pasifistia ja ajattelijaa on aina ollut.
Minä näen paljon somessa suoraa epäisänmaallisuutta. Pohdin, mistä se johtuu. Onko mukana hämmentämässä niin paljon trollitehtaan työläisiä, vai suomalaiset eivät enää tiedä mikä on isänmaa eivätkä koe sitä puolustamisen arvoiseksi. Emme ole sotatilassa, mutta ympärillä tapahtuu ja roiskuu vähän tännekin. Minusta se on ollut ihan odotettavissa ja Puolustusvoimat ja viranomaiset tekevät varmasti parhaansa. Mitä lisää minun pitäisi vaatia? On varmasti niinkin, että nuo dronet pitäisi ampua alas jo merialueilla.

Ja asun täällä Kaakossa. Voi tippua jotain niskaan. Eniten kuitenkin on pistänyt silmään kuinka ahkerasti suomalaiset huutavat somessa. Jotenkin tuntuu, että sellainen ei ole suomalaisen puhetta. Ja usein huutajat tuntuvat olevan ikänsä puolesta 60-70-lukujen nuoria. Onko kommariaate jäänyt elämään vai mitä ihmettä. Oma ukkini oli sodassa, ja meillä on aina ollut ihan toisenlaiset ajatukset perheessä. Isänmaa on edelleen tärkeä, vaikka täällä on moni asia mennyt pieleen.

Re: Dronet, epäisänmaallisuus ja trollit

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   30.3.26 13:34:04

Kyllä kohta pamahtaa ja isosti. Itse alan ja olen jo osittain varautunut kriisiin.

Lähettäjä: Ruusu 
Päivämäärä:   30.3.26 13:40:21

Aijaa. Empä ole itse törmännyt vaikka kaakkolainen olen myös. Kaikki ovat olleet ihan ymmärtäväisiä ja jotain tämmöistä on jo hieman odotettu.

Päivämäärä:   30.3.26 13:44:01

Sama juttu, tässä on varauduttava vaikkei mitään lopulta tulisikaan.

Mutta ei tulisi mieleenkään syyttää Ukrainaa tästä. Vika todellakin on Kremlissä, mutta nuo somen trollitehtaat jauhavat nyt aivan päinvastaista.

Eli minusta propagandan levitys lehahti välttömästi, ja oli tietenkin mitä mainioin syy alkaa levittämään ihan mitä tahansa Ukrainavastaisuutta ilmoille. Jopa sellainen vanhojen kukkahattuhippien lapsellinen kaiken kieltäminen ei ole minusta huolestuttavaa, ainahan on niitä jotka ääneen rukoilee ja toivoo kaikenlaista ja luulee että kaikki hoituu rauhanmerkkiä näyttämällä.

Vaan jotenkin erottuu ihan selkeästi isänmaata ajatellen haitallinen vaikuttaminen.

Päivämäärä:   30.3.26 13:46:01

Algoritmit tuovat mulle näitä päivityksiä, ja vastausmääristä päätellen niihin osallistuu aika paljonkin väkeä, tietenkin laidasta laitaan mutta itse aloitukset ovat olleet todella hämmentäviä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.26 14:06:29

Pitäisikö siis vain hyväksyä, että ilmatilassamme liikkuu räjähteillä lastattuja drooneja, jotka aiheuttaa hengenvaaran suomalaisille siviileille?

Lähettäjä: Denso 
Päivämäärä:   30.3.26 14:08:25

Ylisviivahinttarille, kyllä.

Lähettäjä: tasapuolisuus 
Päivämäärä:   30.3.26 14:09:03

Mulle sopii mikä vaan, kunhan on tasapuolista. Eli jos Suomeen eksyy Venäjän tai Ukrainan drone tai ohjus ja räjähtää niin kummassakin tapauksessa kohautetaan olkia ja todetaan että no, sotiessa sattuu ja rapatessa roiskuu. Tai sitten kummassakin tapauksessa pöyristytään sille osapuolelle keneltä drone sitten tulikin. Mutta ei mitään rusinat pullasta-meininkiä, kun tosiaan ei (vielä) olla siinä sodassa osapuolena.

Päivämäärä:   30.3.26 14:10:53

Ukraina saa iskeä Venäjälle mielin määrin – mutta ei niin että se vaarantaa suomalaisten siviilien hengen.

Päivämäärä:   30.3.26 14:13:00

No kerro miten ne saadaan pysymään poissa. Kantaman lyhentäminen varmaan ensimmäinen, ettei ne lennä paljoakaan pidemmälle mitä aikomus oli.

Muutoin tässä ei ole mielestäni mitenkään päin jostain hyväksymisestä kyse. En voi sanoa, että en hyväksy. Voin sanoa että toivon ettei ilmatilaamme eksy enää yhtään räjähteillä lastattua droonia. Ja koska en osaa itse asialle tehdä mitään, toivon että Puolustusvoimat pyrkivät osaamaan.

Tuntuu että kaiken pitää nykyään pelittää 100% valtakunnassa, vaikkei tajuta edes mistä on kyse. Ymmärtäisin vielä että joku lietsoo pelkoa tässä asiassa, se vielä jotenkin menisi järkeen mutta kun asenne on " Minä en tällaista hyväksy!! Tälle asialle pitää tehdä jotain, kuka on vastuussa tästä ja hoitakaa nyt heti asia tai soitan johtajalle!!"

Ei tässä nyt asioida pskan kaupankassan tai putkarin kanssa.

Päivämäärä:   30.3.26 14:15:57

Vitustako minä tiedän – lennättäkööt paskadrooninsa vaikka etelämpänä.

Päivämäärä:   30.3.26 14:20:29

Tai räjäyttäkööt edes ne etänä ennen kuin harhautuvat Suomeen.

Lähettäjä: Fhy 
Päivämäärä:   30.3.26 14:39:00

Lähdin Facebookista, koska siellä ei nykyään ole muuta kuin Venäjän (ja USAn) propagandaa. Suosittelen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.26 14:51:26

VAIKKA Ukrainan drone tippuisi ja tappaisi muutamia ihmisiä Suomessa, siitä ei silti tulisi kriisiä vaikka moni niin luulee. Ikävä juttu se kuitenkin olisi. Noita sotaonnettomuuksia on AINA sattunut alusta asti ja tulee sattumaan loppuun asti. Moraalisesti voidaan sanoa, että tälläistä ei saisi sattua mutta silti niitä vaan sattuu, sattui myös suomalaisille kun Venäjän kanssa sodittiin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.3.26 14:56:10

Entä jos Venäjän drone harhautuisi, tippuisi ja tappaisi muutamia ihmisiä?

Päivämäärä:   30.3.26 14:59:32

Noin minäkin sen ajattelen. Mutta juuri tämä öyhöttäminen somessa on mielenkiintoista. Ryssänröllit käyttävät tilaisuutta kyllä hyväkseen minkä ehtivät ja jos eivät niin sekin on muualta ohjattua mutta ei tule jäämään siihen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.3.26 15:00:20

Venäjän GPS-häirinnän syytä, että droonit eksyivät kohteestaan Suomen puolelle.

Päivämäärä:   30.3.26 15:11:18

Sekö poistaa Ukrainan vastuun?

Lähettäjä: Denso 
Päivämäärä:   30.3.26 15:12:48

Mene nyt pelle imemään sitä kaalisoppaasi, vi..tun ryssien perseennuolija.

Päivämäärä:   30.3.26 15:13:02

"Entä jos Venäjän drone harhautuisi, tippuisi ja tappaisi muutamia ihmisiä?"

Hyvä kysymys. Harhautuminen kuitenkin on eri asia kuin tarkoituksellinen lennättäminen. Ennemmin alkaa herätä kovemmat kysymykset, jos Venäjän puolelta alkaisi aivan jatkuvasti harhautumaan niitä tänne. Pitää muistaa mitä on missäkin suunnassa sitä ajatellen minne niitä droneja pistää lentämään. Oho, lähti taas Suomen suuntaan.. ei menisi kauaa läpi.

Päivämäärä:   30.3.26 15:14:14

Ukrainan vastuu? Luuletko ettei siellä ajatella että ollaankohan jostain vastuussa?

Päivämäärä:   30.3.26 15:18:42

Ukraina vastaa omien drooniensa täsmällisestä ja turvallisesta käytöstä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.