Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kirjoittaminen toisten nimissä ja tunnistaminen

Lähettäjä: E. 
Päivämäärä:   30.3.26 11:49:55

Jokin aika sitten ihmettelin tallilla tunnetta, katsottiinko minua vähän erikoisesti.

No sitten yksi ihminen alkoi puhua minulle tämän palstan keskusteluista, ja kysyi olenko minä tänne kirjoittanut eräästä asiasta toistuvasti.

No, en ole kirjoittanut enkä edes käy palstalla, muuta kuin jos saan vinkin käydän lukemassa jotain tiettyä asiaa. Olen ehkä 20-25 (?) vuotta sitten kuullut tästä palstasta, kun Radio Novassa luettiin ääneen jotain hauskoja miehiin liittyviä keskusteluita.

Samoihin aikoihin kaverini, jonka hevosella ratsastin, kertoi usein kysevänsä palstalta apua ongelmiinsa. Joten kävin uteliaisuuttani lukemassa mitä kirjoittelee, kertoi myös nimimerkkinsä. Oli täällä kertonut mm. pituuteni ja painoni ja pyytänyt arvioimaan, voinko ratsastaa hänen ponillaan, sekä arvostellut 100 EUR / kk laidunmaksua kolmesta hevosesta kalliiksi ja kuvaillut yksityiskohtia aviosuhteestaan ja myös kehunut minua ystävänä ja kysellyt mielipiteitä myös minun asioihini, vaikka en ollut sellaisten tarpeessa.

Nyt sitten huomasin, että joku on todella kirjoitellut aivan kuin "minuna" eräistä ikävistä tapahtumista. Kertomukset ovat totta, enintään pikku yksityiskohtia on kerrottu tarkoituksella tai vahingossa pieleen. Tilanne on sen verran harvinainen, että uskon, että monet todella luulevat minun kirjoittaneen asiasta. Tavallaan se on ihan hyvä, koska asian julkituominen voi auttaa monia, ettei kävisi yhtä ikävästi.

Mutta, tietysti nyt sitten ihmettelen kuka tuo kirjoittaja on. Tuon aiemman minusta kirjoittelijan kanssa olen tekemisissä vain todella vähän, joten vaikea ymmärtää mikä hänen motiivi olisi kirjoittaa. Toisaalta on jutuissa mieheni kanssa 1-2 kuukaudessa ja on voinut kuulla asioita myös häneltä. On toisaalta todella empaattinen henkilö, ja voi olla että kokee sen tavallaan auttamiseksi. En voi tehdä mitään rikosilmoitustakaan, koska nimiä ei ole mainittu, eikä väärää tietoa levitetty (kuin enintään pikku yksityiskohtia).

Onko kenellekään muulle käynyt samoin?

Ehkä se mikä eniten mietityttää, on että tavallaan puhuu minun lasten asioista.

Re: Kirjoittaminen toisten nimissä ja tunnistaminen

Lähettäjä: Ihmettelen 
Päivämäärä:   30.3.26 11:52:08

Eli tulit puolustelemaan aiemmin kirjoittamassa, en se minä ollut?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.3.26 11:54:19

Tuskinpa ketään elämäsi niin paljon kiinnostaa, että siitä avaa ihan erikseen topicin.

Vain otettu lääke auttaa.

Lähettäjä: E. 
Päivämäärä:   30.3.26 12:03:53

Ihmettelen: Ei, kun en ole oikeasti tänne kirjoittanut 15-20 vuoteen. Silloin olin mukana yhdellä ja samalla nimimerkillä, yhdessä ainoassa keskustelussa. Se ei liittynyt hevosiin eikä tallielämään mitenkään.

Olen täällä käynyt viimeksi viisi vuotta sitten ja vain lukemassa erään keskustelun, joka silloiselle talliporukalle vinkattiin. Se ei liittynyt minuun mitenkään.

Enkä siis ole varma, onko kirjoitettu minun nimissä, mutta ihmettelen onko jollekin toiselle käynyt ihan sama kuin minulle.

Se ei ole mikään riita- tai haukkumisasia tms. eli voisin myöntää sen jos olisin oikeasti kirjoittanut.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   30.3.26 12:10:24

On käynyt sama mulle, et ajattelin että joku kirjoittaa kuin ”minun kynästä”. Oltiin oltu saman huijarin kohteena ja kirjoittajan henkilöllisyys selvisi rikoskäsittelyssä. Oli siis tuttu jonka kanssa oli oltu samalla tallilla. Eikä ollut esiintynyt minuna vaikka tuntu siltä ensin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.3.26 12:22:59

Kuinka paljon puhutte omista asiostanne näin yleisesti? En pysty kuvittelemaan, että kukaan tietää elämästäni mitään niin yksityiskohtaista, että pysyisi kirjoittelemaan siitä muka tunnistettavasti ilman suuria asiavirheitä.

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   30.3.26 12:42:22

Puhun itse niin avoimesti kavereille, että kyllä ”minuna” voisi monikin esiintyä täällä täysin uskottavasti.

Ja kerran on yksi kaveri ”avuliaasti” täällä kysynyt neuvoa minun puolesta ja täysin tunnistettavasti.

Lähettäjä: Öhem 
Päivämäärä:   30.3.26 13:08:32

Anteeksi -

Mutta niin minustakin tänne kirjoitteli joillain kiukutuksillaan +- ilmiselvästi läpinäkyvillä kateuksillaan (mikä oli jo täysin älyttömistä älyttömintä) vuosia sitten eräs pidemmän ajan, monien vuosien sometuttu paljon nuorempi heppa- ja koiraflikka, joka on harrastanut samoja koirarotuja. Joku toinen tuttu koira-/hevosharrastaja kertoi minulle siitä kirjoituksesta ihmetellen keistä on kyse ja minä kävin täällä tsekkaamassa.

Johtopäätös oli että henkilöä on muun muassa kadehdituttanut se että joku muu opettelee ja sitä kautta osaakin jotain kun itse ei, eikä siksi pysty sellaiseen mitä vaivan nähnyt pystyy. Häntä kiukutti. Itse en ymmärrä mitä muille kiukuttelua siitä voi saada päähänsä: sen kuns opettelee itse. Jos ei viitsi opetella tai älyä sen vertaa, se on maksimi tasan oma vika. Ei se ainakaan muiden vika ole. Ei se suinkaan mitään erikoista ilkeyttä muita kohtaan ole eikä mikään laillinen kaunan aihe, jos osa opettelee ja osa ei, ja ensinmainitut osaavat ja jälkimainitut eivät. Mikään itkupotkuraivari somessa ei sitä faktaa muuta. Muistaakseni minäkin olin vielä leuhka. En ole eläissäni ollut leuhka mistään muusta, kuin siitä, kun olen ollut pirhanan tyytyväinen koiraan tai toiseen ja onneni kukkuloilla siitä, milloin luonne on tärkeiltä osin priima. Ei se aina kaikilta osin ole, mutta prioriteetit - ja joskus se on ollut 100, monestikin. Omaa ansiotani se ei ole kuin maksimi kyky tietää mistä suvusta voi sellaisia tulla ja onnistua saamaan se mitä haluaa. Millainen eläinihminen ei ole halutunluonteisesta eläimestänsä ylpeä ja onnellinen? Minä ainakin olen. Muusta en ole ollut sentin vertaa "leuhka". Viimeksi minä ihmisenä.

Sitten varmaan oli taustalla kaunaa siitä, sain kyseisen flikan käpälautaan ja ripitin ja pistin tekemään oikein eli maksamaan jollekulle koirankaupasta sen mitä oli velkaa. Olin aina luullut melko kivaksi ja joskus puhuttu sijoituskoiran annostakin hänelle päin. En kumminkaan ruvennut asiaan sillä arvioin rahankäytölliset ominaisuutensa siksi kuultuani ettei ao ollut edes maksanut edelleenkään kasvattajalta x ostamaansa koiraa jota pentueesta vielä jäljellä ollutta olin hänen minulta pentueista vinkkejä kysellessään hänelle kertonut muiden tietämieni joukossa. Olin pistänyt rahankäytön puheista myös merkille, että itse minä ne ruokasäkit olisin saanut luultavimmin maksaa ja tilata hänelle varmaan koiran lopunikää. En ruvennut, onneksi. Satuin livenä näkemään hänen koiriaan eräässä tilanteessa enkä sen jälkeen milloinkaan olisi suostunut antamaan koiraa käteen, niin laihoja ne olivat. Samaa laihuutta kauhisteli yhden kasvattajapariskunnan miespuolinen henkilö samalla kertaa, eivätkä hekään ole oikeasti missään parhaassa huudossa olevaa sakkia erinäisistä syistä olkoot nyt mitä kaikkia ovatkin. Me olemme vajavaisia ihmisiä tasan kaikki joka sorkka ja iikka. Mutta hekin kauhistuivat.

Kerran pyytäessä apua neuvoin mutta siinä yhteydessä hänen tuli rehellisesti kerrottua minulle todenperä uroksensa luonteesta. Jessuksen kuumuva ja aggre. Kävi häneen ja lauman narttuihin raivoissansa puremaan lenkillä vieraita koiria vastaantullessa kun ei päässyt niiden kimppuun. Että sellainen pieni ongelma. Kuonokoppaa ja yksin lenkitystä ensihätään reseptiltä täältä.

No, ei sitä tarvi miettiä mistä päin sukua se tulee kun sen tietää.

Kun sitten kävi ilmi sitä tarjoillun jalokseen siitä huolimatta ja annettukin on monin kerroin tietääkseni, arvaahan sen että on pelännyt housut tutisten minun julkaisen ne keskustelut. En tiedä miten asiaa hänen mielestään on auttanut kiukutella heppatallissa minusta. Ei se ainakaan voiteluaineena toimi.

OPPI ASIASSA
Tästä näkee hyvin miten ihminen somessa voi teeskennellä asiallista, kivaa ja mukavaa vuosikausia. Jos ihmisellä on jo eläimiä, uutta eläintä myyvässä olevan olisi hyvä nähdä edes yksi niistä olemassaolevista jotta näkee onko ostaja edes eläimensä ruokkiva ihminen. Välttyy paljolta. Ja luotolla ei pidä ostaa eikä myydä eläimiä. Pitää ostella vasta kun on ne rahat. En ole täydellinen, mutta en ole milloinkaan ruinannut osarilla velaksi ostaa eläintä.

Jos ao ei olisi sitä turhaa, typerää tyhjästä raivaria postannut aikoinaan, en minäkään kirjoittaisi siitä edelleen tänne kertoen miten typeriä ihmiset voivat tehdä.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   30.3.26 13:20:42

En lukenut kaikkea mutta kai sinut nyt sitten tunnistetaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.