|
Lähettäjä: E.
Päivämäärä: 30.3.26 11:49:55
Jokin aika sitten ihmettelin tallilla tunnetta, katsottiinko minua vähän erikoisesti.
No sitten yksi ihminen alkoi puhua minulle tämän palstan keskusteluista, ja kysyi olenko minä tänne kirjoittanut eräästä asiasta toistuvasti.
No, en ole kirjoittanut enkä edes käy palstalla, muuta kuin jos saan vinkin käydän lukemassa jotain tiettyä asiaa. Olen ehkä 20-25 (?) vuotta sitten kuullut tästä palstasta, kun Radio Novassa luettiin ääneen jotain hauskoja miehiin liittyviä keskusteluita.
Samoihin aikoihin kaverini, jonka hevosella ratsastin, kertoi usein kysevänsä palstalta apua ongelmiinsa. Joten kävin uteliaisuuttani lukemassa mitä kirjoittelee, kertoi myös nimimerkkinsä. Oli täällä kertonut mm. pituuteni ja painoni ja pyytänyt arvioimaan, voinko ratsastaa hänen ponillaan, sekä arvostellut 100 EUR / kk laidunmaksua kolmesta hevosesta kalliiksi ja kuvaillut yksityiskohtia aviosuhteestaan ja myös kehunut minua ystävänä ja kysellyt mielipiteitä myös minun asioihini, vaikka en ollut sellaisten tarpeessa.
Nyt sitten huomasin, että joku on todella kirjoitellut aivan kuin "minuna" eräistä ikävistä tapahtumista. Kertomukset ovat totta, enintään pikku yksityiskohtia on kerrottu tarkoituksella tai vahingossa pieleen. Tilanne on sen verran harvinainen, että uskon, että monet todella luulevat minun kirjoittaneen asiasta. Tavallaan se on ihan hyvä, koska asian julkituominen voi auttaa monia, ettei kävisi yhtä ikävästi.
Mutta, tietysti nyt sitten ihmettelen kuka tuo kirjoittaja on. Tuon aiemman minusta kirjoittelijan kanssa olen tekemisissä vain todella vähän, joten vaikea ymmärtää mikä hänen motiivi olisi kirjoittaa. Toisaalta on jutuissa mieheni kanssa 1-2 kuukaudessa ja on voinut kuulla asioita myös häneltä. On toisaalta todella empaattinen henkilö, ja voi olla että kokee sen tavallaan auttamiseksi. En voi tehdä mitään rikosilmoitustakaan, koska nimiä ei ole mainittu, eikä väärää tietoa levitetty (kuin enintään pikku yksityiskohtia).
Onko kenellekään muulle käynyt samoin?
Ehkä se mikä eniten mietityttää, on että tavallaan puhuu minun lasten asioista.
|