Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kalliit virpomispalkat - onko nykyään yleistä?

Lähettäjä: Somesta nähnyt 
Päivämäärä:   30.3.26 02:10:57

Onko nykyään tapana antaa ”kallis” virpomispalkka? Olen tavannut ostaa tikkareita, lakuja ja suklaapatukoita. Kaikki n. 20 snt/kpl. Virpoja saa sitten itse valita korista, minkä palkan haluaa.

Olen nyt instasta seurannut virpomispäivityksiä. Todella moni on antanut palkaksi tai lapset saaneet palkaksi yli euron maksavia suklaapatukoita, esim. Tupla Maxi tai Fazerin Crunchy. Tai sitten on jaettu niitä pieniä Sirkus Aakkoset- ja vastaavia pusseja, nekin maksavat nykyään yli euron.

Lisäksi tuli vastaan, että tehtiin ”palkkapussia”, siis pieni muovipussi (pakastepussi), jonne laitettin suklaamuna, laku, suklaapatukka, karkkiaski, purkkapatukka ja joku pieni koru tai lelu. Pussi solmittiin kiinni lahjanarulla ja laitettiin isoon koriin ja niitä sitten jaettiin virpojille. Pari muuta päivitystä näin, jossa lapsi oli tuollaisen vastaavanlaisen palkkapussin saanut.

Asun Pohjanmaalla, täällä trullit kiertävät vasta viikon päästä. Karkit ovat vielä kaupassa, mutta meneekö ihan metsään, jos ostan noita 20snt maksavia tikkareita, lakuja ja suklaapatukoita? Pitääkö olla ”kalliimmat” palkat?

Re: Kalliit virpomispalkat - onko nykyään yleistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.26 02:25:03

Ei ole mediaseksikästä jakaa videoita halvoista ja normaaleista palkoista.

Lähettäjä: kfda 
Päivämäärä:   30.3.26 02:57:31

Virpojille ei nykyään kelpaa mikään halpa, vaan pitää olla noin kympin arvoinen palkka per virpoja. Tämä on mielenkiintoista, koska virpojat eivät viitsi nähdä yhtään vaivaa pukeutumisen, vitsojen koristelun, saati sen runon lausumisen suhteen. Tullaan tavallisissa vaatteissa, lausutaan mumisten todella aneemisesti "virvon varvon". Siihen loppui. Tyrkytetään kaljua ja koristelematonta oksaa. Sitten kuitenkin pitäisi antaa kympin arvoinen palkka per virpoja?

Nähkööt vaivaa pukeutumisen eteen, hakekoot tuuheita oksia, koristelkoot vitsat kunnolla ja kauttaaltaan, ja lausukoot reippaasti joku kunnon runo alusta loppuun, esim.:
"Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks. Anna palkaks vaikka karamelli, taikka pussistas pieni penni. Jos sä mulle palkan annat, et sä mistään huolta kanna. Jos sä mitään anna et, saat sä kokea kepposet. Vitsa sulle, palkka mulle".
(Joku tuollainen oli meidän lapsuudessa.)

Mutta pelkkä "virvon varvon" jotenkin mutisten ei kyllä riitä :D

Ja tietenkin ensin kysytään, saako virpoa, ellei ole etukäteen kysytty, että saako tulla virpomaan tai ovessa lappu "saa virpoa".

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   30.3.26 03:53:33

Moni taitaa nykyään käydä virpomassa vain ennalta sovuissa paikoissa ja tuttujen tai sukulaisten luona. Sellaisissa ymmärrän jos on vähän enemmän panostettu palkkoihin. Kun katselin ovella käyneiden virpojien koreja niin ihan näitä pikkupatukoita ja tikkareita niissä oli. Yhden suklaamunan taisin nähdä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.