Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten te ongelmaiset uskallatte hakea apua?

Lähettäjä: Ongelmainen 
Päivämäärä:   29.3.26 20:45:51

Kun olette hakeneet apua mielenterveysongelmiinne, miten pystytte oikeuttamaan sen itsellenne? Olen hakenut apua kerran. Kävin puhumassa noin 10 kertaa. Siihen se sitten jäi. Koko ajan minusta tuntui, ettei minulla oikeastaan olisi oikeutta olla siellä, koska minulle esimerkiksi koko ajan kerrottiin, miten hyväkuntoinen olen ja miten vaikeita potilaita siellä käy.

Sen jälkeen en ole enää kehdannut palveluiden piiriin hakea, vaikka olo on aika hirveä.

Re: Miten te ongelmaiset uskallatte hakea apua?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.3.26 21:06:31

En oikein mitenkään, samankaltaisia kokemuksia.

Kun ei sovi tiettyyn muottiin niin ei oikein meinaa apua saada vaikka sitä kaipaisi ja jos saa niin on juurikin "hyväkuntoinen ja toimintakykyinen".

Itse käyn vakitöissä, en käytä päihteitä ja muutenkin elämässä kaikki peruspalikat kohdallaan.

Minulla on vaikeuksia vuorovaikutustaitojen ja sosiaalisten tilanteiden kanssa, ihmisten kanssa normaali sosiaalinen kanssakäyminen / sen pelkääminen ahdistaa ja rajoittaa elämää. Tunnen oloni masentuneeksi ja surulliseksi kun on koko ajan niin yksin.

Rahalla varmaan saisi apua mutta eipä ole 500-600 euroa kuussa laittaa psykoterapiaan ja löytyisikö sieltäkään mitään muuta kun "oot vaan oma ittes" tason neuvoja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.26 21:13:50

Tuo olosi siitä, ettet koe olevasi oikeutettu hoitoon, on vale jota aivosi kertovat sinulle, ei totuus. Se pitää vaan voittaa, ihan kuten se ääni joka sanoo että kaikki on täysin toivotonta paskaa eikä mikään voi muuttua paremmaksi ja olisi vaan parempi tappaa itsensä heti tänään. Ei sitä voi kuunnella.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   29.3.26 21:26:52

En uskalla hakea apua, koska apua ei ole puhuminen jollekin joka kirjaa joka sanan järjestelmään. Siksi en ikinä hae apua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.26 21:27:43

Joo, voisit tutustua miltä terapia oikeasti näyttää. Tai lääkkeet.

Lähettäjä: nyt heti 
Päivämäärä:   29.3.26 21:34:49

Soita piipaa-auto. Kerro mikä olo ja että haluat päivystykseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.