Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kevään allergiaoireet alkaneet?

Lähettäjä: Atshii 
Päivämäärä:   29.3.26 20:43:00

Joko teillä allergisilla on alkanut kevätoireet? Itsellä on nyt parin päivän aikana alkanut isosti aivastelu, nenän vuotaminen ja tukkoisuus. Voi toki olla myös alkavan normiflunssan oireitakin, kun niin äkkinäisesti alkoi.

Re: Kevään allergiaoireet alkaneet?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.3.26 20:45:42

Kyllä tässä on jo kolmatta viikkoa vedetty lääkkeitä ja oireet vaan pahenee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.3.26 21:06:02

Ei ole edes allergiaa todettu ja joutuu allergialääkkeitä vetää, kun on oireita

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.3.26 21:12:36

Minulla ei myöskään ole todettua allergiaa, mutta varsinkin ulkona nenä vuotaa ihan solkenaan koko ajan. Pitäisi varmaan hakea jotain allergialääkettä ja kokeilla, että auttaisiko.

Lähettäjä: Atshii 
Päivämäärä:   29.3.26 21:14:52

Onko teillä tänä keväänä pahempia oireita kuin esim. viime keväänä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.26 22:04:45

Aikaa sitten jo, lepän kantaumat aiheuttaa ekat oireet, nyt on jo melko pahat. Ja on pahempi kuin viime keväänä

Lähettäjä: ..1 
Päivämäärä:   29.3.26 22:15:36

Mulla on yleensä ihan vaan pientä nenän tukkoisuutta ja silmien kutinaa. Viime keväänä, just näin maalis-huhtikuun vaihteessa, oireet oli tosi pahoja. Sekä ylä- että alaluomet menivät kirkkaan punaisiksi, turposivat, kutisivat ja hilseilivät. Alaluomien punaiset läikät tuli pitkästi poskipäille ja olin ihan sen näköinen kuin oisin saanut turpaani. Luojan kiitos mulla oli silloin etätyöpätkä, ettei tarvinnut käydä kuin kauppareissut sen näköisenä!
Lopulta käännyin työterveyden puoleen, sain Atarax-kuurin ja lähetteen ihotautilääkärille. Sieltä sain reseptin Apolarille ja Tacrolimusille. Tällä kombolla oireet parani.

Ihotautilääkärin mielestä tämä ei voinut olla siitepölystä johtuvaa, vaan laittoi papereihin atooppisen ihottuman. Jotenkin kummassa oireilu on alkanut nyt taas, kun ilmassa on ilmeisesti pähkinäpensasta ja leppää, kohtapuoliin myös koivua.
Voiteet ovat auttaneet jonkin verran, mutta kai mun pitää pyytää vielä Ataraxin uusinta. En halua naaman menevän samanlaiseksi kuin viime keväänä :/

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.26 22:20:28

Mieheni on superallerginen lepän, koivun, pähkinäpuun ja pujon siitepölyille.
Hän aloittaa allergialääkkeiden syönnin aina heti maaliskuun alussa, jotta oireet eivät pääse pahoiksi.

Eli aloittakaa se lääkitys ajoissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.