|
Lähettäjä: ..1
Päivämäärä: 29.3.26 22:15:36
Mulla on yleensä ihan vaan pientä nenän tukkoisuutta ja silmien kutinaa. Viime keväänä, just näin maalis-huhtikuun vaihteessa, oireet oli tosi pahoja. Sekä ylä- että alaluomet menivät kirkkaan punaisiksi, turposivat, kutisivat ja hilseilivät. Alaluomien punaiset läikät tuli pitkästi poskipäille ja olin ihan sen näköinen kuin oisin saanut turpaani. Luojan kiitos mulla oli silloin etätyöpätkä, ettei tarvinnut käydä kuin kauppareissut sen näköisenä!
Lopulta käännyin työterveyden puoleen, sain Atarax-kuurin ja lähetteen ihotautilääkärille. Sieltä sain reseptin Apolarille ja Tacrolimusille. Tällä kombolla oireet parani.
Ihotautilääkärin mielestä tämä ei voinut olla siitepölystä johtuvaa, vaan laittoi papereihin atooppisen ihottuman. Jotenkin kummassa oireilu on alkanut nyt taas, kun ilmassa on ilmeisesti pähkinäpensasta ja leppää, kohtapuoliin myös koivua.
Voiteet ovat auttaneet jonkin verran, mutta kai mun pitää pyytää vielä Ataraxin uusinta. En halua naaman menevän samanlaiseksi kuin viime keväänä :/
|