|
Lähettäjä: Pläski
Päivämäärä: 29.3.26 13:37:22
Taustaa: olen ylipainoinen ja äärimmäisen jäykkä ja kankea ihminen. Aloitin painonpudotuksen ozempicin avulla puol vuotta sitten ja kiloja on onneksi lähteny. Kaverini kritisoi lääkettä ja pelotteli "ozempic-naamasta". Sanoin, ettei naama kiinnosta vaan terveys, joka varmasti paranee laihtumisen myötä.
Kaverini, joka on siis tosi hoikka ja urheilullinen päätti aloittaa myös "laihdutuksen". On kuukaudessa pudottanu paljon kitudieetillä, sokerittomalla tai millä lie. Muistaa joka paikassa kieltäytyä kaikesta tarjotusta syötävästä äänekkäästi, kun ei sovi hänen ruokavalioonsa.
Laittaa mulle usein jotain jumppakuviaan ja kysyy pääsetkö tällaiseen asentoon tai taivutko näin. Tietää varsin hyvin että en, ollaan tunnettu vuosikymmenet ja olen aina ollut rautakanki.
Laittaa kuvia esimerkkiruoista/ itse tehdyistä annoksista ja kehuu aina syöneensä terveellisesti ja oikein. Muistaa ulkoa veriarvonsa ja saattaa ihastella että miten hänellä on vaikka kolesteroliarvot tai pitkä sokeri niin hyvät.
Laittaa aktiivirannekkeen lukemia jonkun urheilun jälkeen saatesanoilla "ohhoh, en olekaan niin huonokuntoinen läski kuin kuvittelin". Monta kertaa viikossa tulee kuva verenpainemittarista, että "miten mulla on näin matalat paineet?".
Niin kuin miksi?? Tietää, että olen lihava, jäykkä jolla kolesteroli ja verenpaine koholla jne ja yritän tässä hissukseen laihtua. Lapsi on päiväkoti-ikäinen, niin on nämä raskauskilot vähän jääny... :D
Jos kuvittelee kannustavansa, niin epäonnistuu pahasti. Usein vastaan vain aha tai hienoa tai en mitään. Tai etten lähde äärimäisiin ruokavalioihin, joissa joka suupala punnitaan ja kaikki ylimääräinen karsitaan. Hedelmiäkään hän ei syö, koska niissä on liikaa sokeria.
Aargh! No, tulipahan avauduttua
|