|
Lähettäjä: Kauhuelokuvissa
Päivämäärä: 29.3.26 05:19:45
Juuri eilen katseltiin miehen kanssa kauhuelokuva nimeltä Bethany. Sen aikana television ruutu alkoi yhtäkkiä välillä välähdellä omituisesti, minä näin että ikäänkuin koko ruutu olisi käväissyt punaisena mutta mieheni mielestä ruudulla vilahti jonkinlaisia punaisia läiskiä. Ensin ajattelimme että kuvaan tuli jokin häiriö, mutta sitten tajusimme, että välähdykset kuuluivat elokuvaan. Niitä tuli loppua kohti enemmän ja enemmän, minulle tuli niistä huono olo. Mietimme sitten jälkeenpäin, että mitähän niissä oikein oli.
Ennen vanhaanhan jossakin vaiheessa oli televisio-ohjelmien seassa mainoksia ujutettuna juuri tällä tavoin ihmisten alitajuntaan menemään. Että esim cokispullon kuva välähti ruudulla niin nopeasti ettei ihmiset ehtineet varsinaisesti rekisteröimään näkemäänsä, vaan hetken päästä alkoi tehdä mieli cokista. Sattuneesta syystä moisesta mainonnasta tuli laitonta.
Minkä vuoksi elokuvissa saa käyttää tällaista aivomanipulaatiota? Siitä jäi todella inhottava olo, ja kaduttaa että tuli katsottua loppuun asti. Olisi pitänyt lopettaa ensimmäiseen välähdykseen muttei jotenkaan ymmärtänyt että asia jää vaivaamaan.
Oletteko nähneet tällaista paljonkin käytettävän elokuvissa? Minä olen nimittäin katsellut mielestäni aika paljon kauhuelokuvia enkä ole kovinkaan herkkä millekään. Ja tämä on kyllä muistaakseni ihan ensimmäinen kerta kun törmään tähän efektiin.
Mutta siis kertokaa, onko jossakin muussakin tällaisia niin tiedän kiertää kaukaa!
|