|
Lähettäjä: Mietin ja pohdin
Päivämäärä: 28.3.26 21:29:59
Koko illan olen nyt miettinyt, että mitä teen, ja pitäisikö puuttua.
Tänään oli lapseni koululla sellainen liikuntapäivä, missä kerättiin varoja tuleviin tapahtumiin.
Minä olin tietenkin siellä lapseni kanssa, mutta kaikkien vanhemmat eivät olleet.
Olimme siinä naulakoilla pukemassa päivän lopuksi, kun yhden tytön puhelin soi.
Kuulin puhelun, kun tyttö laittoi kaiuttimelle solmiessaan kengännauhoja.
Oletettavasti tytön äiti oli se, joka soitti.
Kysyi oletteko jo lähteneet koululta. Ja pyysi tyttöä tuomaan kaupasta basilikaruukun.
Kysyin tytöltä tarvitseeko hän apua, ja hyvin ylimielisesti kysyi, että missä. No siinä kaupassa käymisessä.
Tyttö ja tämän seurassa olleet toinen tyttö ja poika pyörittelivät silmiään, ja sanoivat että eivät tarvitse apua.
Kyseessä vitosluokkakaiset, mun lasta vuotta ylemmällä.
Mä jäin miettimään a) miksi lapsi vastuutetaan yksin kauppaan b) paljonko hän pelottaa yksin kaupassa c) mistä tuon ikäisellä on rahaa ostaa jotain basilikaa d) meneekö ne basilikat nyt sitten lapsen karkkipäivän rahoista e) miten lapsi edes tietää mikä on basilika.
Ja ihan voin kertoa, että mun lapsella ei todellakaan ole rahaa mukana, kun yksin liikkuu. Häntä todellakin pelottaisi mennä yksin kauppaan, ja kysyin tietääkö mikä on basilika. Niin ei tod. tiedä.
Ei hyvänen aika ole lapsen vastuulla tehdä perheen kauppaostoksia.
Miten hötölä, tietävätkö teidän pikkukoululaiset mikä on basilika? Ja laitatteko pienen lapsen yksin kauppaan?
|