|
Lähettäjä: veea
Päivämäärä: 29.3.26 19:07:55
- Ihan ensimmäisenä ilmoitat tyypin toiminnasta omalle esihenkilöllesi ja tämän lääppijän esihenkilölle, liittoon ja työsuojeluun.
- Sitten pidät huolen, ettette koskaan enää työskentele tämän henkilön kanssa samoissa tiloissa, mutta jos näin käy, niin sitten pidät huolen, että ette jää kahden. Sanot ihan kenelle tahansa, vaikka jokaiselle paikalla olijalle, että et jätä minua tuon kanssa kahden, hän tulee päälle suuteloimaan ja olet siitä ilmoittanut eteenpäin.
- Kysyt jokaiselta naiselta, että toimiiko hän samoin heitä kohtaan ja miehiltä, onko heillä tiedossa hänen käytöksensä naisia kohtaan silloin, kun jää heidän kanssaan kahden.
Tuo on nimittäin hyvin yleistä, että mies käyttää naista seksuaalisesti hyväkseen ensin lähentelemällä vähitellen ja sitten kunnolla, mutta ainoastaan kahden kesken, jolloin todistajia ei ole. Mutta kun joku tuo asian ilmi, uhreja löytyykin 26 kpl. Kokemuksesta kerron, koska olen itse tehnyt rikosilmoituksen samanlaisesta hyypiöstä, vaikka hän ei ollutkaan kollegani, vaan harrastuksen parissa toimiva henkilö. Asianomistajia oli useita ja hän sai tuomion. Toki se oli ihan mitätön, koska Suomessa ei seksuaalirikoksista juurikaan tuomioita saa, toisin kuin talousrikoksista. Mutta tuomio tuli kuitenkin, eli todettiin syylliseksi. Ei ollut vain kuulopuheita ja keskinäistä muminaa, kun tuomio on olemassa ja epäileville voi antaa diaarinumeron, että "Ole hyvä ja tilaa ___ käräjäoikeudesta itsellesi tuomio luettavaksi, jos et muuten usko."
Olen myös ollut eräällä opintoihin liittyvällä reissulla ja etukäteen oli tiedossa, että eräs mukaan lähtevä mies, tavallaan meidän "ryhmänjohtaja", oli sellainen, että hänellä oli tapana lähennellä naisia. Tämä oli onneksi aika hyvin ihmisten tiedossa ja eräs mukaan lähtevä opiskelija, joka on minua vähän vanhempi (vaikken itsekään nuorimmasta päästä ollut) kertoi käyneensä puhumassa tälle, että ei kannata toimia sillä tavalla, koska se on seksuaalista ahdistelua. Keskustelimme myös opiskelijoiden kanssa keskenämme, että jos hän tulee lääppimään, niin miten hänet saa irti ja jos hän jotain jollekin tekee, niin kuka häntä vetää turpaan. Mukaan lähtevistä miehistä moni oli sellainen, että sanoivat, että lupaavat kyllä puuttua, jos hän jotain jollekin tekee. Ei ainakaan minun tietooni tullut mitään, että olisi ketään lääppinyt, mutta toisaalta kaikki osasivat varoa ja pitää häntä silmällä, joten ei kai hän uskaltanut lähennellä ketään.
Opettele pitämään puolesi.
Vaikka aina sanotaan, että toisia pitää kunnioittaa ja kohdella hyvin, koskaan ei saa tehdä mitään rumaa, tyhmää tai laitonta, ei saa varastaa ja rikkoa tai sotkea mitään, niin todellisuudessa tuo toimii vain jossain pumpulilandiassa ja oikeassa elämässä kaikki on paljonkin itsestä kiinni. Voit vaikuttaa vain omiin tekemisiisi, eli vaikka sinulla onkin oikeus olla rauhassa, niin muut eivät sitä välttämättä kunnioita, ellet laita heitä kunnioittamaan sitä.
Nainen tekee aina väärin ja nainen ei ole koskaan oikeassa. Jos nainen sanoo heti suoraan, että mene h3lvettiin, jätä minut rauhaan, aletaan lässyttää "Miksi sanoit noin rumasti? Miksi et sanonut nätisti? Ei tarvitse olla töykeä". Jos nainen sanoo nätisti, ehkä jopa hymyilee ja sanoo, etten halua olla seurassasi ja voisitko poistua, sanotaan, että "Miksi olit noin kiltti? Miksi et vetänyt kilareita ja käskenyt painua hemmettiin?". Varaudu siis siihen, että tulee soossia niskaan, mutta älä päästä sitä ihon alle.
Yksi hyvä lause, jota olen itse käyttänyt kun minua on uhrina alettu syyssttää, on "Ei se ole mikään syy". Eli vaikka minä olin paikalla, enkä etukäteen sanonut, että älä tule lähelle ja älä koske minuun, niin se ei ole mikään syy lähennellä, lääppiä ja käyttää seksuaalisesti hyväksi. Ei kenelläkään ole edes lain mukaan oikeutta halailla, pussailla, puristaa ohimennen tai muutenkaan kosketella tai sanoa mitään seksuaalista "Sulla on kauniit rinnat/söpöt tisut" vain siksi, että olin olemassa, enkä sitä ennen ollut ilmoittanut, että niin ei saa minulle tehdä. Tästä ole olemassa ihan laki:
https://oikeusministerio.fi/seksuaalirikoslaki
Tästä Rikoslaki luku 20, pykälä 3 § Seksuaalinen kajoaminen ja pykälä 6 § seksuaalinen ahdistelu:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1889/39-001
tai tästä Laki rikoslain muuttamisesta ja samat luvut ja pykälät:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/saadoskokoelma/2022/723
Eli sinun ei tarvitse olla etukäteen kertonut, ettei sinuun saa kajota, vaan lähtökohta on aina, että kenelläkään ei ole lupaa koskea toiseen, ellei siihen ole saanut lupaa.
Tähän asti olet ollut kiltti ja tilanne on johtanut tuohon. Nyt lakkaat olemasta kiltti ja otat sen kilarivaiheen päälle ja todellakin tuuppaat naamasta hänet muualle. Mikään kyljestä silittely ei toimi, koska siihen ei sinulla voimat riitä ja pää on sellainen ruumiinosa, että kroppa seuraa sitä perässä, eli kun pää vääntyy kauemmas, loppuu myös kropan lähentyminen.
Ei mitään läpsimistä vaan kunnolla voimaa. Eikä haittaa, vaikka naamasta tuupatessa sormesi osuisi hänen silmään. Sehän on vain hyvä, jos hänellä alkaa silmä punoittaa ja vuotaa, ja muut ihmettelevät, että mitä sulle/tolle on käyny. Jos hän käyttää silmälaseja, niin älä sääli niitä vaan jos naamasta tuupatessa lasit hajoaa, niin sehän on vain hyvä, kun voit kertoa, että hänen lasit hajosivat kun hän kävi luvatta päälle ja tuuppasit hänet naamsta kauemmas. Se on vain sinun parhaaksesi, kun ei ole vain sana sanaa vasaan vaan toisella silmä puoliksi ummessa tai lasit katki. Mutta älä turhaan tähtää silmään, ihan leuasta tai keskeltä naamaakin tuuppaaminen (nenä läjään) toimii. Mutta tosiaan naamasta tuuppaaminen on tehokasta ja toimivaa, olen sitä itsekin testannut.
Jos hän alkaa silitellä käsivarresta tai ottaa siitä kiinni, niin silloin otat välittömästi pikkusormesta tai keskisormesta kiinni ja väännät voimalla ylöspäin, niin että ote irtoaa. Ei mitään silittelyä, vaan voimaa. Käytä voimaa, älä pyytele nätisti "voisitko olla koskematta" vaan voimaa.
Jos kuulut liittoon, niin ota sinne yhteyttä. Myös työsuojelun pitää puuttua tuohon. Eikä esihenkilötkään voi antaa asian olla.
"On kyllä todella vinoutunut ajattelutapa, että sopimaton käytös olisi jotenkin ymmärrettävää jos sen kohde ei ole erikseen kertonut ettei siitä pidä. Ja ainahan näin sanotaan nimenomaan ahdistelutapauksissa naisille. Aivan kuin miehet eivät muka itse tajuaisi, että ei tuollaisesta käytöksestä tykätä. Kyllä ne tajuavat, mutta eivät välitä. Ahdisteluun liittyy aina halu alistaa."
Tämä.
Mies tietää kyllä hyvin, ettei hänen toimintansa ole toivottavaa tai varsinkaan sallittua, koska tekee tuota VAIN TIEDÄN OLLESSANNE KAHDESTAAN. MUUTENHAN HÄN TEKISI NOIN MUIDENKIN NÄHDEN, MUTTA NYT ODOTTAA NIMENOMAAN, ETTÄ JÄÄTTE KAHDEN JA VIELÄ KYSELEE, ETTÄ ONKO PAIKALLA MUITA.
Painota tuota asiaa kun ilmoitat asiasta eteenpäin, koska se ilamisee, että mies tietää toimintansa olevan väärin, se on tarkkaan harkittua, tarkoituksellista ja systemaattista.
Älä anna asian olla ja odota, että seuraavan kerran jäätte kahden vaan toimi ENNEN KUIN hänellä on mahdollisuus lähennellä sinua enää kertaakaan.
"Näitä oikeasti näkee jotka jopa hihittelee tms antaa ymmärtää että toiminta on ok ja jopa ehkä kivaakin. Sitten vuosien jälkeen nostetaan syyte."
Aloittajan kohdallahan tilanne ei ole tämä, koska hän ei ole vain hihitellyt ja mies toimii noin ainoastaan heidän ollessa kahden, eli tietoisesti niin, ettei sille ole todistajia. Ja nytkin laoittaja on rimpuillut irti, eikä senkään jälkeen hihitellyt tai pussaillut miestä takaisin.
Varaudu myös siihen, että tuo mies sumuttaa eli gaslightaa sinua väittäen, ettei hän ole mitään tehnyt, vähättelee tai vääristää tapahtumia ja sinua, tai syyllistää, että olet ilmaissut, että pidät siitä ja olet suostunut siihen. Paskapuhetta.
|