|
Lähettäjä: kateellinen myös
Päivämäärä: 28.3.26 18:49:11
Pakko myöntää, että minäkin olen hieman kateellinen kaverilleni, joka tienaa kevyellä osa-aikaisella työllä hämmästyttävän paljon. Ollaan eri aloilla, mutta kummankin koulutustausta on samantyyppinen eli lukio + ammattitutkinto, hän ei siis ole koulutetumpi kuin minä. Itse raadan raskaassa matalapalkkatyössä niin että terveys varmaan pian menee ja mihinkään muuhun ei ole rahaa kuin juuri ja juuri välttämättömään, tämä kaverini sen sijaan matkustelee, pystyy harrastamaan ratsastusta erittäin laadukkaasti, ostaa kaikenlaisia kalliita juttuja ja hänellä on omistusasunto, itse asun vuokralla. En käsitä miten hänellä voi olla niin hyvä elintaso vaikka hän ei tee täyttä työviikkoa, en tiedä mikä hänen palkkansa on, mutta kai siinä työssä sitten on niin hyvä palkka, että sillä työmäärällä pystyy elämään kuten hän elää. Ihmettelen kyllä sitä. Hänellä on usein myös tosi vaikea ymmärtää, että minulla ei ole varaa johonkin menoon mihin hän minua pyytää, esimerkiksi kalliiseen matkaan. Muutenkin hän on hirveän tietämätön siitä miten vähällä rahalla osa ihmisistä joutuu tulemaan toimeen. Hänen vanhempansa eivät ole rikkaita, mutta hyvinvoivaa keskiluokkaa eli rahasta ei koskaan ole ollut hänen perheessään puutettakaan.
Rumaahan se kateus on eikä hänen hyvä elintasonsa ole minulta pois, mutta pakko myöntää, että olen kateellinen. Ja se nolottaa minua.
|