Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ainainen ähinä.

Lähettäjä: mun juttu 
Päivämäärä:   28.3.26 15:30:26

Tuli tuosta miehen nukahtamis topikista mieleen saman sarjan kysymys,; miksi minua ärsyttää aivan tavattomati mieheni "ähkiminen" kautta muu turha älämölö?
Tekee sitä muutkin ihmiset ja se syystä taikka toisesta aiheuttaa melkoista ärsytystä.
Koskaan en kenellekkään mitään sano,mutta mielessäni mietin,että miksi ei asioita vaan voi tehdä hiljaa!
Miehelläni esim saunassa löylyissä ja sitten itseään pestessä on jatkuvaa ähkimistä.
Ei ole ylipainoinen,mutta hiuksiakin pestessä kuuluu jatkuvaa ähkimistä,samoin muu pesu. Kuivatessa sama.
Haukotella tai venytellä ei voi ilman ihmeellistä ölinää. Työyhteisössäkin löytyysamanlaisia.
En edes tiedä miksi se tosiaan ärsyttää niin kovast. Mietin vaan,miksei niitä asioita voi tehdä vaan ihan hiljaa? Ei mun puolisona tarvi talon toisesta päästä tietää,että toinen haukottelee tai muuten vain venyttelee itseään. Olen tietoinen hänen tai muiden ihmisten olemassaolosta ilman meteliäkin.

Re: Ainainen ähinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.26 15:35:04

ähkiminen on tunteenpurkua.
hyvä olla, ahistaa jne. minkäs teet.
työkavereille mikään ei auta mut koita ottaa sun miehes ähinä ko kissan kehräys. ompa mukavaa. onhan miehilläkin oikeus näyttää jotenkin ne vajakit tunteet.

Päivämäärä:   28.3.26 15:40:38

Äitini on samanlainen. Kai se on jotain huomionhakua.

Eli jos haluat hänen lopettavan sen, niin älä huomioi ikinä yhtään. Tai sitten reagoi siihen liikaakin "Mikä hätänä??? Tarvitsetko apua???" niin että hän tuskastuu siihen, kun olet aina paapomassa. Sitten voit sanoa, että hän kuulostaa siltä kuin olisi pahasti sydänvikainen ja pitää soittaa ambulanssi, joten jatkossa kannattaa ähistä vain, kun oikeasti on joku hätänä eikä ärsyyntyä siitä, että huolehdit.

Päivämäärä:   28.3.26 15:45:09

Ehkä tuo ylimitoitettu paapominen vois toimia:). Olen miettinyt,että kaipa se voi olla ihan tiedostamatonta tapaa. Mutta voi,niin ärsyttävää!

Päivämäärä:   28.3.26 15:53:54

Tuttua. Kaveri ähki jatkuvasti. Kerran kysyin että ulostatko housuihisi kun noin ähkit. Väheni.

Päivämäärä:   28.3.26 15:56:17

Minun äitini saattaa tosiaan ähkiä esim. sukkia laittaessaan viereisessä huoneessa.
*ääh* *lääh* *puuh*
Kun en reagoi, alkaa ähkiä huutaen "ÄÄH! LÄÄH! PUUH!"
Eli huomionhakua.

Samoin kiljuu ja älisee joka asiasta. Kun pyytää minua rasvaamaan ihoaan tai harjaamaan hiuksiaan tai laittamaan polveen jääpussin, huutaa "AIJAIJAAIIIJJAIJAI!" ja minä kauhistuin "Siis kävikö se noin kipeää`???", johon hän virnuilee "No ei käynyt, muuten vain kiljun ;)". Sanon sitten, etten viitsi enää jatkaa, kun kiljuu huvikseen, joten tehkööt itse. Sitten mököttää, kun en auta. Sanon, että jos oikeasti sattuu niin kiljukoot sitten, mutta jos huvikseen kiljuu, niin se on pelkkä vttuilua, jolloin en auta häntä vaikka apua tarvitsisikin.

On toiminut. Toki tämä keskustelu käydään joka kerta kun nähdään, koska asun muualla ja käyn hänen luonaan harvoin. Mutta aina kun sanon siitä, niin oppii taas hetkeksi.

Lähettäjä: Pir 
Päivämäärä:   28.3.26 16:00:10

En tiedä miksi mutta ähkiminen alkaa noin viidenkympin jälkeen. Niin mullakin. Huomasin tässä päivänä eräänä, ihan kamalaa!

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   28.3.26 16:16:15

"En tiedä miksi mutta ähkiminen alkaa noin viidenkympin jälkeen. Niin mullakin. Huomasin tässä päivänä eräänä, ihan kamalaa!"

Kannattaisiko alkaa jumpata ja treenata liikkuvuutta? Ehkä se ähkiminen vähenisi kun et olisi enää niin kömpelö ja kankea.

Jos koko ajan tuntuu ettei happi riitä niin voi olla myös sydämessä vikaa.

Lähettäjä: Pir 
Päivämäärä:   28.3.26 16:22:49

"Kannattaisiko alkaa jumpata ja treenata liikkuvuutta"
Mistä päättelet että en jo?

Olen kuullut moneltakin samaa että nyt se ähkiminen on alkanut. Muillakin siis.
Mutta en mä noin paljoa ähki mitä aloittajan mies.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.3.26 16:24:15

Just oli viereisessä vessaloosissa joku ähisijä. Käsittääkseni ei edes tehnyt isompaa asiaa, mihin ähinä voi monella liittyä, vaan ihan pissanlirulta kuulosti noin muuten. Ähisi pytylle istuessaan, pissatessaan ja pc:tä pyyhkiessään. Lähti ennen minua niin en nähnyt millainen tyyppi oli kyseessä, mutta naisoletettu ilmeisesti kun sen puolen vessassa oltiin. Kuinka sattuikin tämä topic, kun juuri mietin että onpa ärsyttävää!

Päivämäärä:   28.3.26 16:24:50

Vatsaläskit ja heikot keskivartalon lihakset tuon iän myötä tulevan ähkimisen tekevät.

Huomionhaku sitten nuo muut.

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   28.3.26 16:54:01

"Mistä päättelet että en jo?"

Ähkimisestä.

Päivämäärä:   28.3.26 17:03:43

P;nauratti. Juuri tällaista tarkoitin! Ähkitään ihan kaikkea. Miehenikin ,kurottaa suihkun-ähinää,kastelee itseään-ähisee. Pesee hiukset-ähisee,huuhtelaa-ähisee. Ottaa pyyhkeen ja kuivaa_ähinää. Ei siis ole edes mitään sellaista tukalaa asentoa mihin olisi pitänyt taipua. Kaikki tekeminen vain aiheuttaa ähinää. Eikä ole siis ylipsinoa taikka astmaa.
Niin ja toinen mitä joku prosentti populaatiosta tekee,on ääneen haukottelu,siis jonkun yksilöllisen älämölön kera. Miksei ihan hiljaa vaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.