Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä vastaatte kettuileville asiakkaille?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.3.26 08:23:27

Teen työtä lähiössä.

En nyt käytä v-alkuista sanaa, ettei tätä poisteta, vaikka juuri sitä se on. Eli mitä vastaatte kettuileville asiakkaille? Asiakkaille, jotka yrittävät "kouluttaa"?

En voi sanoa pahaa sanaa takaisin, mutta en olla täysin reagoimattakaan, jos minulle puhutaan.

Nämä ovat sellaista sakkia, johon ei järkipuhe tehoa. Piirtelevät auton takalasiin haukkumanimiä, jättävät heippalappuja tuulilasiin. Mieluummin hakevat riitaa, kuin etsivät ratkaisua. Nauttivat siitä, jos pääsevät rankaisemaan. Mun pitää miettiä joka päivä, mihin uskallan parkkeerata, ettei autoani ole mahdollista esim. nakittaa kahden auton väliin, niin etten pääse lähtemään.

Ja joo, jos saisin päättää, niin täällä tehtäisiin ehdottomasti töitä parina, mutta tilanne on nyt tämä.

"Kiitos kun opastat. Hyvät neuvot ovat aina tarpeen. Mukavaa päivää!" Ei ehkä näin. Voisin kyllä toivottaa mukavaa päivää, mutta en halua kannustaa ei-toivottuun käytökseen.

Apuja?

Re: Mitä vastaatte kettuileville asiakkaille?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.3.26 08:37:10

Tuo on kyllä työsuojelun asia selvittää.

Lähettäjä: Lilac 
Päivämäärä:   28.3.26 08:44:48

Itse käyttäydyn sitä korostetumman kohteliaammin, asiallisemmin ja viilipyttymäisemmmin asiakkaalle mitä kettumaisempi ja hankalampi hän on. Kaikki sanallinen sonta menee minulla ihan vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, en provosoidu, ikään kuin vedän henkisen suojamaskin päälle.
Mutta tuo sinun tilanne kuulostaa kamalalta, jos vain sanojen ja lappusten sijaan mm motitetaan autoakin noin :( Mikä noita asiakkaitasi työssäsi noin kamalasti ärsyttää? Joku isompi ratkaisuhan tuohon pitäää saada. Onhan ylemmät tahot, esim sun esimies tietoinen ja apunasi (jos et siis ole yrittäjä)? Tuollainen ei ole enää perus aasiakkaan törppöilyn rajoissa nimittäin.

Lähettäjä: hsj 
Päivämäärä:   28.3.26 09:34:36

Asiakkaalle kannattaa aina vastata hymyillen "Älä mulle valita :) Ei se minun vika ole ;)". Ja kun asiakas vastaa siihen kysymällä "Kenen vika se sitten on? Kenelle tästä kuuluu valittaa?", kannattaa leikkiä kuuromykkää ja olla ihan pokerina. Kun asiakas sitten laittaa huonosta palvelusta palautetta ja kysyy siinä, että kenen vika se on, kun asiaa hoitamaan valtuutettu henkilö X ei työtään tee, eikä muut paikan työntekijät voi/osaa sitä hoitaa kun se on X:n homma, ja siihen tulee vain automaattivastaus "olemme pahoillamme että et ole tyytyväinen palveluumme", niin asiakas vaihtaa palvelutarjoajaa. Sitten voittekin soitella hänelle ja laitella tekstareita kahden kuukauden ajan rukoillen häntä takaisin asiakkaaksi.

Parasta on, kun tämän lafkan ja kyseisen työntekijän toiminnasta (siitä, ettei tee töitään) valittavat monet muutkin ja paikallisessa puskaradiossa on aina välillä valitusta aiheesta.

Edes valmistajan tai kuluttajaneuvonnan kirjalliset tekstit, yhteydenotot ja muut ei asiaa muuta.

Kai se tyyppi on saanut potkut, kun ei ole nyt enää hetkeen ollut hänestä valitusta. Ilmeisesti hänen tilalleen on palkattu joku, joka työnsä hoitaa :)

Eikö teidän työpaikalla ja parkkipaikalla ole kameravalvontaa? Etkö voi soittaa poliisille, että autosi on motitettu? Valokuva rekkareista, niin voit tehdä rikosilmoituksen. Hinauta motittanut pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.