Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Celia

Lähettäjä: Jasu 
Päivämäärä:   27.3.26 23:03:06

Onko täällä ketään jolla on käyttöoikeus Celiaan?
Itselläni ADHD enkä pysty keskittymään kirjojen lukemiseen, mutta autolla ajaessa kirjojen kuuntelu onnistuu.
Menin kirjastoon hakemaan käyttäjätunnusta. Ei voinut perjantaina tehdä, kun kauhea ryysis. Mä en kyllä nähnyt mitään tungosta siellä. Pitää mennä aamupäivällä, mutta ei maanantaina. Meneekö siinä kauankin luoda käyttäjätunnus, kun ei voi sitä tehdä ns. ruuhka-aikana, vaikka eipä siellä mitään ruuhkaa kyllä ollut? Vai juoksuttaako kirjaston tyypit porukkaa siellä huvikseen?
En ajatellut antaa periksi. Menen sitten vaikka tiistaina ensi viikolla.

Re: Celia

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   27.3.26 23:14:58

Kyllä celiatunnukset saa ihan kohtuu-nopeastikin, mutta niillä saattoi olla siellä silloin muutakin. Jos menet hiljaisena aikana, ni onnistuu varmaan. Siellä kirjastossa tehdään nykyään miljoonaa muutakin asiaa, kun niitä kirjoja ja lainoja, ettei moni uskoisikaan! Mene hiljaisempana aikana uudestaan, ni saat varmaan tunnukset.
toki niitä e-kirjoja voi kirjastosta kuunnella ilman tunnuksiakin, sen kun vaan lainaa kirjan! Celia on lähinnä oppikirjoihin ja sellaisiin.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   27.3.26 23:21:18

Minä teen näitä töissä, ja rekisteröinnin kesto riippuu ihan siitä, tarvitseeko asiakas opastusta sovelluksen lataamiseen ja käyttöönottoon. Itse rekisteröinti on nopea homma, vain kymmenen-viisitoista minuuttia. Rauhallinen opastus on erittäin tärkeä, koska osa rekisteröitävistä asiakkaista ei koskaan ota palvelua itsenäisesti käyttöön, ja se ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista.

Ketään ei varmasti juoksuteta huviksi, mutta usein rekisteröinti tehdään vain ajanvarauksella. Rekisteröinti vaatii kuitenkin rauhallisen tilanteen ja ympäristön, eikä sitä voi verrata ihan tavalliseen kirjaston asiakaspalvelutilanteeseen.

Kannattaa tutustua Celian käyttösääntöihin. Toiminta on tarkasti säänneltyä.

https://www.celianet.fi/ohjeet/kayttosaannot/

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   27.3.26 23:24:38

Celia eroaa kirjaston omista kokoelmista tai valtakunnallisesta e-kirjastosta siinä, että kirjoja on rajaton määrä. Ei voi tulla tilannetta, että joutuisi jonottamaan lainassa olevaa nidettä. Celiasta löytyy käytännössä kaikki, mitä Suomessa julkaistaan. Laina-ajat ovat myös huomattavasti pidemmät.

Lähettäjä: Jasu 
Päivämäärä:   27.3.26 23:43:17

Ok. Kiitos vastauksista. Ajanvarausta ei tarjottu. Mulle sovellukset ei ole ongelma. Ongelmana on keskittyminen. Kirjoja ei pysty lukemaan.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   28.3.26 00:33:12

Enpäs muista pitikö olla ihan ajanvaraus, mutta kaikessa rauhassa takahuoneessa se rekisteröinti, tunnusten luominen ja käytön opastus tehtiin. Asia kuitenkin sivuaa asiakkaan terveystietoja, vaikka lääkärintodistusta tai vastaavaa ei tarvitse esittää.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   28.3.26 00:45:20

Kuuntelusovellus Pratsam Reader on vähän jännä: saadakseen kirjan hyllyyn eli kuunneltavaksi, valitaan "lainaa kirja" ja "vahvista", ja siinö välissä sovellus on sammutettava. Ainakin mun puhelimessa. Kirjaston täti ei tästä maininnut, mulla meni varmaan toista kuukautta ennenkuin vahingossa hoksasin että näin se toimii.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.